(تصاویر) حمید معصومی نژاد و همسرش در رم

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.3 دقیقه

مجله گفتنی نوشت: در این مطلب به بیوگرافی حمید معصومی نژاد و همسر و فرزندانش می پردازیم. با ما همراه باشید.

حمید معصومی‌ نژاد خبرنگار سابق صدا و سیما بوده که در شهر رم ایتالیا ساکن است. او متولد 21 اسفند 1332 در تهران بوده که سالها در رم ایتالیا به عنوان خبرنگار افتخاری گزارش تهیه می کرد که در حال حاضر بازنشسته شده است. در این مطلب به بیوگرافی حمید معصومی نژاد و همسر و فرزندانش می پردازیم. با ماهمراه باشید.

بیوگرافی حمید معصومی نژاد

1

حمید معصومی‌ نژاد

حمید معصومی نژاد متولد 21 اسفند 1332 خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که در رم کار می کند. وی که دانشجوی پزشکی بوده است و در جنگ ایران و عراق هم حضور داشته است، در سال 68 قصد داشت برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کند ولی به علت مشکل ویزا به ایتالیا رفت.

معصومی نژاد با معرفی یک تارنما اعلام کرده که آموزش زبان ایتالیایی را نیز در برنامه خود دارد. وی همچنین یادآوری کرده است که فعالیت خود را در بخش خصوصی و با هزینه شخصی ادامه می دهد.

1

او گفته است: «علاوه بر انتشار حوادث و اتفاقات جالب و مهم ایتالیا بخش هایی را نیز به موضوعات دیگر از جمله شگفتی های خبرنگاری کوله پشتی ، خبرنگاری موبایلی، آشنایی با زبان ایتالیا، رم گردی و همچنین آشنایی با فرهنگ غذایی ایتالیایی ها اختصاص داده است.»

حمید معصومی نژاد و اقامت ایتالیا

حمید معصومی‌ نژاد می‌گوید که کارت اقامت ایتالیا دارم، اما تابعیت ایتالیایی ندارم، در کشور ایتالیا پس از ۵ سال اقامت قانونی و داشتن فعالیت می‌توان این کارت را گرفت. ملیت من ایرانی می‌باشد و تنها گذرنامه ایرانی دارم.

1

تحصیلات حمید معصومی‌ نژاد

حمید معصومی‌نژاد در رشته خبرنگاری تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را در کشور ایتالیا اخذ نموده است.

او ابتدا فعالیت خود را در دفتر هواپیمایی هما آغاز نمود و پس از آن به خاطر علاقه بسیار به خبرنگاری از رشته پزشکی منصرف شد و اکنون یکی از خبرنگارهای برون مرزی به شمار می‌رود. پس از خدمت سربازی در سازمان مستضعفان فعالیت خود را آغاز نمود.

سفر برای تحصیل

این خبرنگار محبوب در سال ۱۳۶۸ وقتی ۳۰ ساله بود قصد نمود به کشور آمریکا سفر نماید، ولی به دلیل دغدغه‌های ویزای تحصیلی به اجبار به ایتالیا سفر کرد و در همان جا در رشته پزشکی تحصیلات خود را ادامه داد.

1

وارد شدن به صدا و سیما

حمید معصومی نژاد بعد از ۵ سال فعالیت مطبوعاتی از طریقه قسمت برون مرزی رادیو ایتالیای صدا و سیما با بیژن نوباوه خبرنگار اهل ایرانی در کشور آمریکا آشنایی پیدا کرد و پس از مدتی همکاری استخدام گردید.

همسر و فرزند حمید معصومی‌ نژاد

حمید معصومی‌ نژاد متاهل می‌باشد و مدت‌هاست که ازدواج نموده است و دارای فرزند نیز می‌باشد. همسر ایشان در سفر رئیس جمهور وقت آقای حسن روحانی به کشور ایتالیا به عنوان مترجم در کنار ایشان حاضر بود.

تصاویری از همسر حمید معصومی‌ نژاد

1

همسر حمید معصومی‌ نژاد در سفر رئیس جمهور وقت آقای حسن روحانی به کشور ایتالیا به عنوان مترجم در کنار ایشان حاضر بود.

1

سوابق و فعالیت های کاری حمید معصومی نژاد

حمید معصومی نژاد زمانی که در ایتالیا بود به خاطر علاقه زیاد به خبرنگاری از رشته پزشکی انصراف داد و در دفتر خبرگزاری ایرنا در ایتالیا مشغول به کار شد.

او بعد از 5 سال کار مطبوعاتی از طریق بخش برون مرزی رادیو ایتالیای صدا و سیما با بیژن نوباوه خبرنگار ایران در آمریکا آشنا و بعد از چند همکاری استخدام شد. او خبرنگار سمی ایران در ایتالیا می باشد که سالهاست با گزارش های او از طریق صدا و سیما آشنا هستیم.

نکته جالب در مورد گزارش های او این است که او در تمام این سال ها گزارش های خود را به تنهایی تدوین می کند و از گزارش تا فیلمبرداری، صدابرداری و تدوین توسط خودش صورت می گیرد.

کتاب های حمید معصومی‌ نژاد

او علاوه بر خبرنگاری و گزارشگری دست در قلم دارد و دو کتاب منتشر کرده است. کتاب ایران، گنجینه های پارسی و ایران: سفری به کشوری میان شرق و غرب.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها