نقش اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی خانه

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.9 دقیقه

راهنماتو- اگر بخواهیم در خانه‌مان گرما و صمیمیت موج بزند، بهتر است که از اکسسوری‌ها استفاده کنیم. این لوازم تزئینی می‌توانند کاملا منعکس‌کننده سلیقه شخصی شما باشند، بنابراین در سال جدید اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند چراکه 2024 سالی است که باید روح خودمان را در دکوراسیون داخلی منازل تزریق کنیم.

 حال، باید مناسب‌ترین اکسسوری‌ها را در جایی درست قرار دهیم تا به خانه بعد ببخشیم، سبک دکوراسیون داخلی را تثبیت کنیم و با هنر پیوند برقرار کنیم تا از آن‌ها در سبک زندگی خود الهام بگیریم. مثلا اگر سبک زندگی سبز را برگزیدیم، داشتن چند گلدان با گل‌های سبز می‌تواند یک اکسسوری مناسب باشد.

 اما، تمامی این انتخاب‌ها حامل معنا و اصول خاصی هستند که راهنماتو در این مقاله به آن‌ها پرداخته و نقش اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی خانه را به شما خواهد گفت.

1

از اکسسوری‌ها استفاده می‌کنیم تا خانه شیک شود

به گزارش راهنماتو، یکی از مهم‌تری نقش‌های اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی خانه، شیک کردن آن است. شما با الهام گرفتن از اکسسوری‌های ترندشده‌ای که با سبک دکوراسیون داخلی شما هماهنگ است می‌توانید حس‌وحالی از نو بودن به خانه خود ببخشید و آن را شیک‌تر کنید. یکی از دلایل این مساله، ایده‌های خلاقانه‌ای است که هر یک از ما در تهیه و قرار دادن اکسسوری‌ها در خانه، به ذهنمان می‌رسد. از طرفی دیگر، حضور برخی از اکسسوری‌ها مثل یک تابلو فرش ابریشمی ایرانی بر روی دیوار جلوه‌ای از اصالت، زیبایی و شیک بودن دارد.

1

از اکسسوری‌ها استفاده می‌کنیم تا به هر بخش روح ببخشیم

اتاق کار، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق خواب، تراس یا هر بخش دیگر از خانه‌تان را در نظر بگیرید! ممکن است احساس کنید که با وجود مبلمانی شیک، انگار که این بخش متعلق به شما نیست و چیزی کم دارد. حالا یک اکسسوری کوچک مثل مجسمه یا یک تابلوی زیبا بر روی دیواری خالی را در نظر بگیرید! آن بخش از خانه شما روح گرفت! درست به همین سادگی.

1

از اکسسوری‌ها استفاده می‌کنیم تا به خانه شخصیت ببخشیم

خانه شما چه شخصیتی دارد؟ جسور است؟ آرام است؟ پرجنب‌وجوش است؟ اگر هنوز نمی‌دانید چه شخصیتی به خانه‌تان بخشیده‌اید به خودتان و شخصیت خودتان نگاه کنید! چه طور آدمی هستید؟ آیا دوست دارید مدام در محیطی آرام قرار بگیرید؟ پس از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که به شما آرامش می‌دهند. ممکن است دیدن تابلویی که نقشی از دریا دارد به شما آرامشی خاص بدهد، باور کنید که این آرامش را به شخصیت خانه خود نیز خواهید بخشید.

1

از اکسسوری‌ها استفاده می‌کنیم تا تعادل ایجاد کنیم

ممکن است یک کنسول داشته باشید یا یک میز قهوه‌خوری که در بخشی از خانه خود قرار داده‌اید. اما انگار که حضور آن در خانه هیچ هماهنگی با سایر لوازم خانه شما ندارد. حال تعدادی اکسسوری روی آن‌ها قرار دهید تا تعادل را به وجود آورید. اگر پس از استفاده از اکسسوری‌ها به خانه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تصویر خانه شما تکلمیل شده است. فرض کنید دو سمت پرده دو دیوار باریک قرار گرفته است که کاملا خالی است. اگر دو آباژور به شکل قرینه در هر دوسمت پرده قرار دهید یا چراغ دیواری بزنید، این قاب هم تکمیل می‌شود. با همین طرفند بخش‌های متفاوت خانه را در نظر بگیرید و با استفاده از اکسسوری‌ها تعادل را در دکوراسیون داخلی خانه خود ایجاد کنید.

1

از اکسسوری‌ها استفاده می‌کنیم تا خانه‌ای سلطنتی داشته باشیم

داشتن خانه‌ای اعیانی آرزوی بسیاری از ما ایرانی‌ها است (البته اگر به سبک‌های مینیمالیستی در دکوراسیون داخلی خانه علاقه نداشته باشیم.) حضور اکسسوری‌ها در کنار مبلمانی که حتی بسیار ساده هستند، می‌توانند خانه را سلطنتی و برجسته نشان دهند. چند اکسسوری جذاب می‌تواند درخشندگی خاصی به خانه شما بدهد. مثلا چند ظرف کریستال که روی آن طلایی کار شده است یا مجسمه‌هایی فاخر که در کنجی از خانه خودنمایی کرده و تبدیل به نقطه‌ای کانونی شده‌اند.

1

اکسسوری‌ها دکور خانه را لایه بندی می‌کنند

یکی از ویژگی‌هایی که اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی منزل دارند، لایه‌بندی کردن آن است. لایه‌بندی باعث می‌شود که خانه از حالت تخت خارج شده و بُعد پیدا کند. بنابراین بهتر است وقتی از چند اکسسوری با ارتفاع‌های متفاوت استفاده می‌کنیم، آن را به گونه‌ای بچینیم که لایه لایه بودن آن و حضور در فضای سه بعدی را نشان دهد.

1

اکسسوری‌ها سبک دکوراسیون را تثبیت می‌کنند

ما وقتی از اکسسوری‌ها استفاده می‌کنیم، همواره توجه داریم که آیا این اکسسوری با سبک دکوراسیون داخلی منزل ما هماهنگی دارد یا نه! دلیل این مساله این است که با حضور اکسسوری‌ها ما در حالی تثبیت کردن سبک دکوراسیون هستیم. به‌عنوان مثال اگر خانه ما مدرن است، باید از اکسسوری‌هایی استفاده کنیم که ساده هستند، رنگ‌هایی خنثی دارند و عملا تا حدودی کاربردی هستند (مثلا آباژور که در حکم یک اکسسوری نورپرداز در خانه ما وجود دارد.)

1

اکسسوری‌ها می‌توانند نقطه کانونی باشند

اگر به تازگی مبلمان خریده‌اید یا می‌خواهید یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی منزل خود پیدا کنید، اما تلویزیون یا شومینه را مناسب نمی‌دانید، می‌توانید به اکسسوری‌هایی فاخر فکر کنید. به‌عنوان مثال تعدادی قاب را در نظر بگیرید که کنار یکدیگر بر روی یک دیوار جمع شده‌اند که می‌توانند تبدیل به نقطه‌ای کانونی باشند. در برخی موارد حتی یک بوفه پر از اکسسوری‌هایی که شخصیت و حال‌وهوای شما را نشان می‌دهند (مثلا بوفه‌ای از کلکسیون عتیقه‌های شما) می‌تواند تبدیل به یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی منزل شود.

1

اکسسوری‌ها به خانه نور می‌بخشند

وقتی می‌گوییم اکسسوری‌ها به خانه نور می‌بخشند دو موضوع متفاوت مد نظر ما است. در درجه اول منظورمان اکسسوری‌های نورپرداز مثل لوستر، چراغ دیواری و آباژور است که در عین زیبایی بخشی به خانه، شب هنگام، نور خانه شما را تلطیف و تضمین می‌کنند. از طرفی دیگر به اکسسوری‌هایی مثل آینه، یا لوازم کریستالی و شیشه‌ای اشاره داریم که می‌توانند منعکس کننده نور باشند و نور طبیعی یا مصنوعی را چند برابر کنند.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها