رایحه درمانی و خواص شگفت انگیز آن در بهبود تمرکز و بهره وری!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.1 دقیقه

راهنماتو- رایحه درمانی یا آروماتروپی همیشه اولین گزینه ای نیست که برای بهبود تمرکز و افزایش بهره وری به ذهنمان خطور می کند، اما از آنجایی که بویایی قوی ترین حواس ماست و تاثیرگذاری فوق العاده ای بر فعالیت مغز دارد، می توان با انتخاب عطر مناسب به این اهداف دست پیدا کرد. اما کدام عطرها موجب بهبود تمرکز و افزایش بهره وری می شوند؟ در ادامه به بررسی شش مورد از رایحه های موثر در افزایش بهره وری و بهبود تمرکز می پردازیم.

1- مریم گلی

به گزارش راهنماتو، مریم گلی پر مصرف ترین گیاه دارویی بی خطر است که به صورت عصاره، روغن، کرم و چای مورد استفاده قرار می گیرد و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. علاوه بر این، استشمام عطر تازه مریم گلی می تواند بهره وری و تمرکز ذهنی شما را بهبود ببخشد. می توانید با نگهداری یک بطری متشکل از روغن های مریم گلی، نعناع فلفلی و اسطوخودوس بر روی میز کارتان و یا اسپری کردن آنها در فضا به بهبود تمرکز خود در محیط کار کمک کنید.

1


2- لیمو

تحقیقات نشان می دهند که رایحه لیمو می تواند موجب افزایش تمرکز و بهره وری مغز شود و به گفته دانشمندان ژاپنی انتشار اسانس لیمو در محیط اداری می تواند به طرز چشمگیری دقت، تمرکز و حافظه را تقویت کند. یک تحقیق دیگر نیز نشان می دهد که پخش شدن اسانس لیمو در محیط کار، اشتباهات کارمندان را تا 54 درصد کاهش می دهد.

1


3- نعناع فلفلی

رایحه نعناع فلفلی به عنوان یک تقویت کننده انرژی، ذهن و تمرکز شناخته می شود. این عطر ناحیه ای از سیستم لیمبیک مغز به نام هیپوکامپ را تحریک می کند. ناحیه ای که با شکل‌گیری خاطرات و یادگیری درگیر است. پراکنده شدن روغن نعناع فلفلی در فضا با تحریک هیپوکامپ ذهن را هوشیارتر کرده و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

1


4- یاس

رایحه گل یاس که اغلب به عنوان یک رایحه آرامش بخش، تسکین دهنده و خواب آور شناخته می شود، علاوه بر درمان افسردگی و استرس می تواند به افزایش فعالیت مغز و سطح هوشیاری کمک کند. زمانی که می خواهید روی مساله ای تمرکز کنید، یا یک جلسه یا مصاحبه برگزار کنید، توصیه می کنیم از عطر یاس استفاده کنید. این رایحه همچنین حس اعتماد به نفس و خوش بینی را نیز در شما تقویت می کند.

1


5- چوب سدر

رایحه چوب سدر جایگاه ویژه ای در آروماتروپی دارد. از این رایحه به طور سنتی برای رسیدن به آرامش و بهبود اعصاب استفاده می شود و می تواند به کاهش شلوغی ذهن، بهبود بهره وری و تمرکز کمک کند. این رایحه همچنین تم گیاهی معطری دارد که به عنوان دفع‌کننده‌ طبیعی پشه و حشرات شناخته می شود.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

 درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن
چهره ها

درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .7 دقیقه
ضربان قلب در ورزش مطلوب چند است؟
دانستنی ها

ضربان قلب در ورزش مطلوب چند است؟

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5 دقیقه
(ویدئو) طوفان آخرالزمانی در بمبئی همه رو شوکه کرد
آب و هوا

(ویدئو) طوفان آخرالزمانی در بمبئی همه رو شوکه کرد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
۷ نوع آسیب جدی و خطرناک استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند
دانستنی ها

۷ نوع آسیب جدی و خطرناک استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 4.4 دقیقه
 ۱۰ روش‌ موثر برای سفید کردن دندان با مواد طبیعی
دانستنی ها

۱۰ روش‌ موثر برای سفید کردن دندان با مواد طبیعی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.1 دقیقه
(ویدئو)  شادی و رقص هادی چوپان در باشگاه
چهره ها

(ویدئو) شادی و رقص هادی چوپان در باشگاه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه