این بازیهای شبیه‌ساز میتونن واقعی‌ترین تجربه‌ رو بهتون ارائه بدن

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.1 دقیقه

راهنماتو-گاهی اوقات اونقدر خودمون رو با مشغله‌های فکری مختلف مشغول میکنیم که یه جا با خودمون میگیم که دیگه بهتره از لحاظ ذهنی یکم استراحت کنیم و بازی‌های شبیه‌سازی ساده‌ای رو انجام بدیم. برای بعضی از افراد، این بازی‌ها نیاز خاصی رو برطرف می‌کنن و همچنین برای بیشتر افراد تجربه‌ای آرامش‌بخش رو فراهم می‌کنن، مگر اینکه شما در حال شبیه‌سازی چیزی پر هیاهو باشین. البته سلایق هر فرد هم متفاوته و ممکنه به یه بازی شبیه‌ساز علاقه‌مند نباشن اما در دیگری بیشتر از ۵۰۰ ساعت وقت گذاشته باشن.

به گزارش راهنماتو، بازی‌های شبیه‌سازی خوب به سختی پیدا میشن، بنابراین با راهنماتو همراه باشین تا باهم بتونیم ۵ بازی که میشه جزو بهترین بازیهای شبیه‌ساز‌ هستن رو بررسی کنیم.

۱. Cities: Skylines

best-sim-games-with-the-best-simulation

این بازی که توسط شرکت Colossal Order منتشر شده، Cities: Skylines تونسته تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌سازی شهرسازی بشه که به دلیل جزئیات و توانایی اون در فراهم کردن تجربه‌ای واقعاً جذاب برای برنامه‌ریزی شهری تونسته در کنار ساخت‌وساز شهر محیطی آروم و جذاب رو برای مخاطب خودش داشته باشه. موتور بازی عواملی مانند جریان ترافیک، مدیریت منابع و خوشحالی شهروندان رو به طور کامل و دقیق در نظر می‌گیره و لایه‌هایی جذاب از عمق استراتژیکی جالبی رو به بازی اضافه می‌کنه.

اگر بازی خودش به اندازه کافی برای شما کافی نیست، این بازی نه‌تنها از مادهاهم پشتیبانی میکنه بلکه یه جامعه مادسازی قهار خودش رو هم داره که می‌تونید در اون ماد‌هایی برای تقریباً هر چیزی که می‌تونید تصورش رو کنید پیدا کنید. Cities: Skylines یک انتخاب خوب برای علاقه‌مندان به شهرسازیه که تونسته هر کسی که تابحال امتحانش کرده رو چندصدساعتی مشغول نگه داره.

۲. Goat Simulator

best-sim-games-with-the-best-simulation

راستش کسی تابحال نتونسته با بزها ارتباط برقرار کنه و ازشون بپرسه که خب دنیا از دید اونا چطور میگذره ولی خب چیزی که هست اینه که نمیشد لیستی از بازیهای شبیه‌سازی رو بدون آوردن این بازی معرفی کرد. این بازی جذاب و خنده‌دار که توسط کمپانی Coffee Stain Studios توسعه یافته، تونسته جذابیت زیادی رو در غیرقابل پیش‌بینی بودن وقایع و نگاهی خنده‌داری رو به ژانر شبیه‌سازی داشته باشه. به جای پایبندی به یک مجموعه سخت از قوانین یا اهداف، Goat Simulator بازیکنا رو به ایجاد آشوب به عنوان یک بز در یک محیط جهان باز تشویق می‌کنه.

فیزیک هایی که عمدتاً اشتباه است و تعاملات پیش‌بینی نشده با محیط محیط به خنده‌داری کمک می‌کنند و لحظاتی از شادمانی غیرمنتظره ایجاد می‌کنند. اگرچه ممکن است یک شبیه‌ساز جامع نباشد، اما قطعاً تجربه‌ای لذت‌بخش خواهید داشت.

۳. Cooking Simulator

best-sim-games-with-the-best-simulation

کجای این کره خاکی میتونین هم فرصت پخت غذای رویایی خودتون رو داشته باشین و هم بعدش دیگه نگران تمیز کردن نداشته باشین؟ البته ممکنه غذایی که می‌پزید رو نتونید بخورید، اما اگر از شبیه‌سازی و پختن لذت می‌برید، این بازی میتونه یه آپشن خیلی عالی برای شما باشه. این بازی تجربه‌ی آشپزی واقع‌گرایانه و واقعی رو فراهم می‌کنه و اجازه می‌ده تا بازیکنا در نقش یک آشپز کارکشته مشغول بشن و در فعالیت‌های مختلف پخت‌ و پز شرکت کنن.

محیط‌های آشپزخانه جزئیات و واقع‌گرایانه‌ای دارند که به واقعیت بازی کمک می‌کنن و احساس واقعیت در آماده‌سازی انواع غذاها را فراهم می‌کنند. طبیعت آزاد و بالقوه برای صحنه‌های پخت‌پزی آشوب‌آمیز به تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده کمک می‌کند.

۴. Power Wash Simulator

best-sim-games-with-the-best-simulation

Power Wash Simulator تجربه‌ای منحصر به فرد و به طریقی عجیب و غریب تراپی وار را با اجازه‌ی بازیکنان فراهم می‌کنه تا بتونه تجربه کار با یه فشارشوی حوصله‌سربر رو به یه کار جذاب تیدلی کنه. دقت به جزئیات در شبیه‌سازی فرآیند تمیز کردن میشه گفت در بیشترین حد خودشه و احساس بی‌نظیری از واقع‌گرایی و واقع‌بینی را ایجاد می‌کنه تا زمانی که از شر هرچی کثافت و خاکه خلاص بشین.

این بازی دارای انتخاب گسترده‌ای از مکان‌هاهم هست. اگر شما در حال شستن کثافت در یک محل بازی کودکانه هستید، یک آناناس دریایی را احیا می‌کنید یا افتخار یک مکانیک عظیم از Final Fantasy VII را بازیابی می‌کنید، عملیات شستشو از کثافت و خاک شما را جذب و غرق شدن در فرآیند رضایت‌بخش تمیز کردن را تضمین می‌کند.

۵. Microsoft Flight Simulator

best-sim-games-with-the-best-simulation

Microsoft Flight Simulator مسیر طولانی‌ای رو طی کرده. از سال ۱۹۸۲ آغاز شده، Flight Simulator به مدت ۴۰ سال گذشته بهترین شبیه‌ساز پرواز بوده است. اگرچه ممکن است حتی هواپیماها را در نسخه ۱۹۸۲ تشخیص ندهید، نسخه‌های مدرن آن باورنکردنی هستن.

استفاده از Google Earth، فیزیک پرواز و بازسازی نزدیک به کاملی از همه دکمه‌ها و سوئیچ‌ها، Microsoft Flight Simulator برای ارائه تجربه‌ای بسیار واقع‌گرایانه به هر جای دیگری می‌رود. شرایط آب و هوایی پویا و زمان‌واقعی، از جمله به‌روزرسانی‌های آب و هوایی زنده، واقع‌گرایی شبیه‌سازی را افزایش می‌ده.

خلبانان کمربند می‌توانند از طریق الگوهای آب و هوایی تغییرات دینامیکی در الگوی پرواز را تجربه کنند، تجربه‌ای را از آشفتگی واقعی، و شاهد تغییرات پویا در شرایط جوی، اضافه می‌کنند و به تجربه‌ی پرواز اضافه می‌کنند.

اگر شما هم به دقتی که توی بازی‌های شبیه‌ساز هستش علاقه‌مند هستید، Microsoft Flight Simulator میشه گفت بهترین انتخاب برای شماست.

به نظر شما آیا ما بازی‌های شبیه‌ساز دیگری را از این لیست از دست داده‌ایم که فکر می‌کنید باید در این لیست باشن؟ کدومشون رو بیشتر دوست دارین؟ لطفا انتخاب‌های خودتون رو باما در قسمت نظرات درمیون بزارین!

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها