اردیبهشت برو این 5 خانه قدیمی توی تهران که تبدیل به کافه شدن

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.4 دقیقه

راهنماتو- یه نمه بارون که به سنگفرش خونه باغ‌های قدیمی تهرون می‌خوره، آدم قلبش به تپش می‌افته. هی می‌گه خدایا کجا برم که یکم از هیاهوی زندگی مدرن دور شم، صندلی‌ها و اکسسوری‌های قدیمی ببینم، چایم رو توی فنجون‌های کمرباریک و قندپهلو بخورم و کنار حوضِ نقاشی گلدون‌های شمعدونی رو بو بکشم!؟ آخه اردیبهشت اومد و نشد برم یه جا هوایی عوض کنم! اما، همین اطراف تهرون شاید باشن کافه‌هایی که ما رو به دوران قدیم ببرن! کافه‌هایی که راهنماتو بهتون معرفی می‌کنه، قبلا 5 تا خونه‌ی قدیمی بودن که حالا تبدیل به کافه شدن.

1

1. کافه ایوان توی تهران

به گزارش راهنماتو، وقتی وارد طبقه اول پاساژ منوچهری می‌شید تا به کافه ایوان داخل تهران برسید، از پنجره می‌توانید نمایی از خانه حسن پیرنیا را ببینید. سیاست‌مداری که خانه‌اش ما را به یاد طهران قدیم می‌اندازد. این کافه با صندلی‌های چوبی و فلزی و رومیزی‌های چهارخانه‌اش ما را به تهران قدیم می‌برد، در حالی که وسط حیاط حوضی دایره شکل می‌بینیم که منتظر است یک هندوانه شیرین را خنک نگه دارد.

برای رفتن به کافه ایوان در تهران باید به خیابان منوچهری، پاساژ منوچهری بروید.

1

2. کافه خانه مانا توی تهران

این یکی دقیقا شبیه خونه شهرزاد ایناست! کافه خانه مانا یکی دیگر از کافه‌های تهران است که خانه‌ای قدیمی بوده. این کافه پنجره‌ای با چارچوب‌های چوبی و پرده‌های گلی گلی که از کمر بسته شده‌اند ما را پذیرایی می‌کند. غذاهایی که سفارش دهید همگی با ظروف قدیمی و آب‌و لعاب خوراک‌های اصیل تهرانی برای شما سرو می‌شود. بستگی دارد که چه نوشیدنی‌ای دوست داشته باشید، خنک یا داغ، این کافه شما پذیرا خواهد بود. دور تا دور حیاط این خانه را میز و صندلی چیده‌اند، اما وقتی در آن هستیم احساس غربت نمی‌کنیم، انگار که میز بغلی یکی از همسایه‌های ما است.

برای رفتن به کافه خانه مانا باید به بلوار کشاورز، خیابان وصال، محمد علی اسلامی ندوشن بروید و زنگ خانه پلاک 06 را فشار دهید.

1

3. کافه تهرون کندوان توی تهرون

اینجا وقتی بری انگار رفتی مهمونی نه کافه! کافه تهرون کندوان یک خانه قدیمی تهران است که امروزه تبدیل به کافه شده است. جذابیت این کافه در این است که به جز معماری کلی ساختمان، مبلمان، اکسسوری‌ها، پذیرایی و غذاها به قدری نوستالژیک و دلگرم‌کننده هستند که احساس می‌کنیم به جای کافه رفتن، به مهمانی رفته‌ایم. اما، نه مهمانی‌های مجلل این دوره و زمانه، مهمانی‌هایی از جنس خانه مادربزرگ که همه‌اش عشق و صفا بود. این کافه چند طبقه است، اما توصیه می‌کنیم میزی را انتخاب کنید که به حوض وسط حیاط مشرف باشد.

برای رفتن به کافه تهرون کندوان بهتر است به خیابان انقلاب رفته و خود را به میدان فردوسی نزدیک کنید.

1

4. کافه فیلم توی تهرون

این هم فاله هم تماشا! اگر در یکی از روزهای اردیبهشت ماه کافه فیلم را انتخاب کنید وارد ساختمانی با معماری خانه‌های قدیمی تهران خواهید شد که تم فیلم و سینما دارد. این کافه جذاب سعی کرده است ما را به دورانی ببرد که کافه‌ها سینمابازها را جا می‌دادند تا در انتظار سانس بعدی فیلم بنشینند! انواع غذاهای خوش طعم مثل املت قهوه‌خانه‌ای‌های اصیل ایرانی و نوشیدنی‌های خنک و داغ در این کافه سرو می‌شوند در حالی که برخی جلسات درباره فیلم‌ها توسط جوانان و پیشکسوتان حوزه سینما که بسیار خوش ذوق هستند در این کافه برگزار می‌شود.

برای رفتن به کافه فیلم توی تهرون بهتر است نرسیده به نجات‌اللهی خود را به خیابان سمیه برسانید.

1

5. کافه شانیا توی تهرون

یکی دیگر از کافه‌های تهران که با حوض بیضی شکل وسط حیاطش و گلدان‌های زیبای کنار آن ما را به یاد تهران قدیم می‌اندازد کافه شانیا است. این کافه در ماه اردیبهشت جان تازه‌ای گرفته و شوق و سرزندگی از در و دیوار آن می‌ریزد. این کافه سعی کرده از مبلمان و اکسسوری‌هایی استفاده کند که ما را به یاد اعیان‌های قدیمی تهران می‌اندازد. اما، نکته مهم این است که با نصب یک ویدئو پروژکتور و پخش آنلاین مسابقات ورزشی بین تهران قدیم و تهران جدید پیوند برقرار کرده است. غذاهای این کافه بسیار خوشمزه هستند و نوشیدنی‌های خنک و داغ در آن به وفور پیدا می‌شوند و بالاخره یکی از آن‌ها به مزاج شما خوش می‌آیند.

برای رفتن به کافه شانیا در تهران باید به  میدان فردوسی به طرف شرق خیابان امیرسلیمانی خیابان مهنا پلاک2 بروید.

 

 

 

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها