موقع چت با نامزدت، هیچ وقت این کارو نکن

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

نمناک نوشت: چت کردن با نامزد میتواند یک راه عالی برای حفظ ارتباط، صمیمی شدن و ابراز عشق و علاقه به یکدیگر باشد اما در اینجا چند نکته برای نحوه چت کردن صحیح وجود دارد. 

اشتباهات رایج هنگام چت با نامزد

امروزه بسیاری از افراد بر برقراری ارتباط از پیام‌های متنی استفاده می‌کنند. این روند در زندگی زوجین نیز مشاهده می شود و آنها به دلایل مختلفی تا حد زیادی از طریق پیام‌های متنی با یکدیگر صحبت می‌کنند اما باید بدانید چت کردن یا ارسال پیامک برای بسیاری از زوج‌ها مشکلاتی در روابط ایجاد می کند.

حل کردن مشکلات از طریق پیامک

یکی از اشتباهات زوجین در اوایل ازدواج حل کردن مشکلات از طریق پیامک است، از طریق پیامک شما متوجه لحن یکدیگر نخواهید شد، صحبت کردن می‌تواند موثرترین روش حل مشکلات زناشویی باشد، کلمات است که نشان می دهد چه در ذهن ما می گذرد و اتاق فکر یک زوج بر این اساس شکل می‌گیرد.

پرسیدن سوالات زیاد

برخی از همسران بسیار وابسته در طول روز دائما به همسر خود پیام داده و سوالاتی از قبیل " کجایی؟ چکار می کنی؟ دلت برام تنگ نشده؟ چرا به من زنگ نمی زنی؟ و..." می پرسند، پرسیدن این سوالات کنترل‌کننده و توهین‌آمیز است و باعث دور شدن همسرتان از شما می شود.

ترک ناگهانی چت

اگر در دوران نامزدی از نامزدتان دور هستید و بیشتر از طریق پیامک با هم ارتباط دارید، به احساسات طرف مقابل توجه کنید و ناگهان چت را ترک نکنید و او را منتظر پاسخ نگذارید، این کار اشتباه است و اغلب از سمت آقایان صورت می گیرد. این کار هنگام پیش آمدن شرایط ویژه قابل قبول است اما نباید تبدیل به عادت شود.

ارسال پاسخ های کوتاه

ارسال پاسخ های کوتاه و تک کلمه ای مانند" آره، نه، خیلی، هیچی و..." سبب می شود طرف مقابلتان گمان نماید که شما تمایلی به چت کردن با او ندارید. همچنین از ایموجی‌ها به‌جای کلمات استفاده نکنید.

فرستادن بیش از حد پیامک

حتما اطرافتان خانم هایی را دیده اید که از راه دور و ارسال پیامک همسر خود را کنترل می کنند، این کار باعث می شود طرف مقابلتان احساس نارضایتی کند و گمان کند که شما آزادی و اختیاراتش را سلب کرده اید.

÷

سین زدن و پاسخ ندادن

یمکی از عادت هایی که برخی از افراد به آن دچارند، سین زدن و پاسخ ندادن به پیامک هاست. در زندگی مشترک همسرتان را در اولویت قرار دهید و همیشه پیام های او را بی پاسخ نگذارید.

پیامک های طولانی

یکی دیگر از اشتباهاتی که زوجین مرتکب می شوند، ارسال پیامک در زمان جر و بحث و ناراحتی است، برخی از آنها زمان ناراحتی پیامک طولانی می نویسند و یا او را به رگبار پیامک های ناراحت کننده می بندند، این کار موجب عصبانیت طرف مثقابل می شود، اگر امکان مکالمه و صحبت حضوری را ندارید، کوتاه و مختصر و واضح دلیل ناراحتی خود را توضیح دهید و از نوشتن حرف های نیش دار و پر کنایه بپرهیزید.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها