از کجا بفهمیم تاریخ مصرف رژلب گذشته؟!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

راهنماتو- «رژلب مگه تاریخ مصرف داره؟! قرار نیست بخوریش که!»

اگر فکر می‌کنید لوازم آرایشی تاریخ مصرف ندارند و تا هر زمان که تمام بشوند می‌توانید از آنها استفاده کنید اشتباه می‌کنید! شاید یک رژلب یا کرم پودر سال‌های سال برای شما باقی بماند و تمام نشود، دلیل بر این نیست که تا آن زمان می‌توانید از آن استفاده کنید!

به گزارش راهنماتو، پوست قسمت حساسی است و باید نسبت به آن دقت و مراقبت زیادی داشته باشید در غیر این صورت مجبور هستید مشکلات و آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود را با درمان کردن رفع کنید!

یکی از لوازم آرایشی پرمصرف و محبوب بین خانم‌ها رژلب است. لازم است بدانید که رژلب‌ها هم تاریخ مصرف دارند و از یک زمان به بعد نباید آنها را بر روی لبتان بمالید! اما اگر رژلبی تاریخ مصرف نداشته باشد از کجا متوجه بشوید زمان استفاده از آن به پایان رسیده است؟ علامت‌های فاسد شدن یک رژلب چیست؟

تغییر بوی رژلب

رژلبی که به پایان زمان مناسب برای مصرفش می‌رسد دچار تغییراتی در بافت خواهد شد. روغن‌ها و پارابن‌های موجود در آن دچار شکست می‌شوند و همین اتفاق موجب تغییر بوی رژلب شما خواهد شد. بوی نامطبوع و ناپسندی از آن خواهید شنید که با بوی همیشگی و خوشایند رژلب‌ها متفاوت است. پس در درجه اول می‌توانید با بوی رژلبتان متوجه بشوید که تاریخ مصرفش گذشته است.

تغییر رنگ رژلب

با گذشتن از تاریخ مناسب برای مصرف یک رژلب رنگ آن هم عوض می‌شود. ممکن است رژلب شما کمرنگ تر یا پررنگ تر شود. پس وقتی متوجه تغییر رنگ آن شدید پی به فاسد شدن آن ببرید و دور بیندازید!

به سختی استفاده می‌شود

رژلب سالم بافتی نرم دارد و به راحتی روی لب کشیده می‌شود. اگر رژلب شما به سختی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگر آن نرمی را ندارد بدانید که فاسد شده است. حتی هنگام خرید رژلب هم می‌توانید این مورد را تست کنید. اگر کمی روی دستتان بکشید از نوع حرکت روان یا سخت آن متوجه خواهید شد که تاریخ مصرف آن گذشته است یا خیر!

مشاهده لکه‌های سفید روی رژلب

وقتی رژلب فاسد شود و تاریخ مصرف آن بگذرد ممکن است لکه‌های کوچک سفید رنگی روی آن ایجاد شود.

ذرات آب و چربی روی رژلب

اگر بر روی سطح رژلبتان قطره‌های خیلی ریز چربی یا آب دیدید بدانید که این نشانه فساد آن است و بافت آن دچار تجزیه شده است. معمولا حالت چسبندگی یا نمناکی پیدا می‌کند و در چنین وضعیتی باید حتما رژلبتان را دور بیندازید!

خشک شدن لب‌ها

رژلب‌ها در خود مرطوب کننده و روغن هم دارند. اما وقتی شما رژلب بزنید و لبتان خشک و پوسته پوسته بشود به معنی تاریخ مصرف گذشتن آن است.

رژلب تاریخ مصرف گذشته چه ضرری دارد؟

  • خشک کردن لب‌ها
  • پوسته پوسته شدن لب و ایجاد زخم بر اثر آن
  • سوزش و خارش لب‌ها به صورت کاملا غیرمعمول
  • ورم کردن لب‌ها و قرمز شدن
  • ایجاد تبخال

آیا زمان مصرف رژلب‌ها مشخص است؟

معمولا بر روی جعبه یا زیر رژلب‌ها نشان PAO یا بهترین زمان مصرف قید شده است. این زمان از وقتی حساب می‌شود که در رژلب باز می‌شود. علامت آن هم یک قوطی با در باز است که نشان دهنده همین مساله می‌باشد. مدت زمان و تعداد ماه‌هایی هم که می‌توانید بعد از باز کردن در محصول از آن استفاده کنید به شکل عدد انگلیسی قید شده است و در کنار آن حرف M به معنی ماه هم به چشم می‌خورد. ولی در کل اگر هیچ کدام این موارد را دقت نکردید یا جعبه آن را دور انداختید خوب است بدانید که از زمان باز کردن یک رژلب بین 6 ماه تا یک سال بهترین مدتی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها