کدوم دنباله بازی‌ها با نوستالژی تبدیل به بازی بهتری شدن

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 7.9 دقیقه

راهنماتو-یکی از قانون‌های نانوشته ولی آشنای دنیای بازیها اینه که به محض اینکه اولین نسخه از یک سری با استقبال زیادی روبرو میشه، شرکت ناشر بالافاصله به استودیوی سازنده چراغ سبز میده که اونا کارشون رو روی نسخه بعدی از اون سری شروع کنن. دنباله‌ای که قراره هزینه و زحمت بیشتری براش کشیده بشه. حالا اینکه چطوری میشه دنباله بازی تبدیل به یه بازی بهتری بشه؟ یکی از راه‌هاش اینه که توی داستان دوباره بتونیم شخصیت‌های آشنایی که توی بازی قبلی دیدیم رو دوباره ببینیم.

به گزارش راهنماتو، وجود شخصیت‌های نام‌آشنای قبلی توی بازی جدید همیشه تونسته اون حس شناخت مخاطب رو تحت تاثیر قرار بده و کاری کنه که اونا بتونن خودشون رو بیشتر توی داستان و دنیای اون بازی غرق کنن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین دنباله‌های بازیها بندازیم که تونستن با معرفی شخصیت های شناخته شده قبلی تبدیل به بازی بهتری بشن.

10- Yakuza: Like A Dragon

best-sequels-which-brought-back-legacy-characters

اینجا در مورد بازی Yakuza: Like a Dragon حرف میزنیم. این بازی بعد از مدتی با Ichiban Kasuga به عنوان شخصیت اصلی شروع میشه، که البته انتخاب خوبی هم بود، چون داستان Kiryu به پایان رسیده بود و برای مبتدیان راحت‌تر شد که وارد سری شوند. اما با توجه به اینکه Kiryu یک شخصیت افسانه‌ای در این دنیاست، بودن بازی Ichiban و Kiryu در مقابل یکدیگر اتفاق طبیعی بود. در فصل 14، نهایتاً درگیری بین نسل جدید و قدیمی اتفاق می‌افته و یک مبارزه‌ی بزرگ رخ میده. Kasuga البته در نهایت شکست میخوره، که بازم از لحاظ داستانی تصمیم درستی بودش، زیرا نمی‌خواید شخصیت جدید مثل John Cena‌ی سال 2010 بتونه همه رو از یه سمت ببره.

9- Silent Hill 3

best-sequels-which-brought-back-legacy-characters

برمیگردیم به یکی از بهترین‌های ژانر وحشت که Silent Hill 3 هستش. البته این بازی به طور مستقیم دنباله Silent Hill 2 نیست، بلکه بیشتر دنباله‌ی مستقیمی برای بازی اوله. به عنوان دختر Harry Mason که اسمش Heatherئه، هدف اصلی شما برای نیمه اول بازی مربوط به رسیدن به آپارتمان خودتونه. یک لحظه‌ی واقعاً تراژیک، وقتی که به آرامی به اتاق می‌رسیدید و متوجه جسد Harry Mason میشید. موسیقی، بازیگری با کیفیت و جایگاه دوربین این لحظه رو به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. اگرچه او دیگر زنده نیست، به نظر می‌رسد که از دور از مرگ به کمک می‌کند و همچنین، Heather بدون گردنبند گرانبها که Harry به او داده بود، زنده نمی‌ماند.

8- Bayonetta 3

best-sequels-which-brought-back-legacy-characters

حتی افرادی که نظرات مختلفی در مورد Bayonetta 3 دارند، نمی‌تونن منکر پایان فوق‌العاده این بازی بشن. باس آخر بازی، Singularity، فازهای مختلفی داره و میشه گفت اصلا نمیتونین حدس بزنین که بعدش قراره چی بشه. بهترین لحظه، زمانیه که Bayonetta از دو نسخه‌ی اول و دوم ظاهر می‌شود تا شانس را برابر کند. این یک لحظه‌ی فوق‌العاده است که همه را به هیجان می‌آورد. احتمالاً بهترین قسمت کل بازی است، علاوه بر این که روش عالی‌ای برای بازی کردن با لباس‌های Bayonetta 1 و 2 است.

7- The Elder Scrolls 5: Skyrim

best-sequels-which-brought-back-legacy-characters

درباره بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim حرف میزنیم. در مسیر کوچه‌های داستان بازی، با Devernin، یک خدمتکار ملاقات می‌کنید که درخواست می‌کند که آقای خود را پیدا کنید و او را متقاعد کنید که از تعطیلاتش برگردد. هنگامی که کار شما شما را به بالا کشیده و به عرضه تراشه‌ها در Castle Solitude می‌رساند، به زودی خود را در دنیای دیگری پیدا می‌کنید، جایی که رویای خدا Sheogorath است.

اگر شما The Elder Scrolls 4: Oblivion’s Shivering Isles DLC را بازی کرده باشید، می‌دانید که نسخه فعلی Sheogorath در واقع Iteration فعلی Hero of Kvatch است، شخصیت اصلی بازی قبلی، که کولت دیوانه‌ی دیوانه را به دست گرفته است. اگر به توجه کافی به حرفهای وی داشته باشید، او حتی چند خطی راجع به رویدادهای Oblivion را برمی‌گزارد.

6- Left 4 Dead 2

best-sequels-which-brought-back-legacy-characters

بازی چندنفره‌ی تیراندازی زامبی Left 4 Dead 2 ممکن است یک ترکیب جدید از بازماندگان ناامید را داشته باشد، اما به نظر می‌رسد جهان آنقدر بزرگ نیست. در کمپین ‘The Passing’، Nick، Ellis، Rochelle و Coach باید از شهر زیرکوچه Rayford، جورجیا فرار کنند. با این حال، مسیر آن‌ها با گروه اولین بازماندگان از بازی اول Left 4 Dead تداخل پیدا می‌کند. Francis، Zoey و Louis ظاهر می‌شوند، که لحظاتی قبل از از دست دادن Bill هستند و گروه جدید را در موفقیت کمک می‌کنند. این ملاقات یک احترام متقابل از بازی اصلی است، یک خداحافظی تلخانه به شخصیت‌هایی که در کمپین اول به آن‌ها پیوسته بودید.

5- Borderlands 2

best-sequels-which-brought-back-legacy-characters

پنج سال پس از رویدادهای Borderlands اصلی، Borderlands 2 چهار Vault Hunter جدید را معرفی می‌کند که به طور غیرمنتظره‌ای توسط کارفرمای جدیدشان خیانت می‌کنند و مجبورند او را شکست دهند تا از نابودی جهان جلوگیری کنند. هدایت شده به شهر Sanctuary، شما می‌فهمید که رهبر مقاومت Roland، Soldier قابل بازی از بازی اول، است، اما دیگر Vault Hunters اصلی همچنان زنده، برخاسته و رهبری علیه بدانه‌ها را دارند که همه چیزی را با دستهای خود دارند.

4- Far Cry: New Dawn

best-sequels-which-brought-back-legacy-characters

دنیایی که پس از ضربه‌های هسته‌ای در پایان Far Cry 5 در وضعیت نابودی قرار گرفته است، Far Cry: New Dawn داستان یک کاپیتان امنیتی نامعلوم را دنبال می‌کند که سعی می‌کند جامعه‌ی امید را در Hope County بسازد و با گروه‌های راهزنی که امنیت شهر را تهدید می‌کنند، مقابله کند. همانطور که با بازی پیشین، این بازی به شما اجازه می‌دهد تا همراهانی را برای کمک به شما در جهاد خود، جذب کنید - یکی از آن‌ها The Judge است، یک قاتل بی‌صدا و ماسک‌پوش. با این حال، هنگامی که بیشتر وقت را با داور می‌گذرانید، متوجه می‌شوید که آن‌ها چیز دیگری نیستند جز Junior Deputy: همان شخصیت اصلی Far Cry 5، عمیقاً در حال شستن مغز و با خجالت از اعمال قبلی خود.

3- Grand Theft Auto 5

best-sequels-which-brought-back-legacy-characters

Grand Theft Auto 5 از Rockstar، شما را در کفش‌های سه جنایتکار، Franklin، Trevor و Michael، قرار می‌دهد، در حالی که سعی می‌کنند راه خود را از زندگی‌های جنایتی‌شان برش زنند. Trevor Philips یک جنایتکار حرفه‌ای و یک سارق بانک سابق است، که به موقعیتی مواد مخدر معامله می‌کند و یکی از بزرگترین قاچاقچیان اسلحه در San Andreas است. در یک قسمت از داستان Trevor، پس از رابطه جنسی، با فردی که از خیانتی که تازه اتفاق افتاده، عصبانی است، مواجه می‌شوید. آن‌هایی که افزونه The Lost and The Damned از Grand Theft Auto 4 را بازی کرده‌اند، باید بدانند که این شخصیت Johnny Klebitz، شخصیت اصلی است. به طبیعت، این روزها برای Johnny خوب پایان نمی‌پذیرد، با Trevor که او را در عصبانیت می‌کوبد، سفر او تا اینجا و پایان می‌یابد.

2- Mafia 2

best-sequels-which-brought-back-legacy-characters

Mafia 2 شما رو در کفش‌های Vito Scaletta، یک جوان وتران سرباز جنگ به عملیات جنایی توسط بهترین دوستش و شرایط ناگوار خود می‌کشاند. همانطور که Vito به عنوان یک مرد مسلح در یکی از خانواده‌های جرمی معروف Empire Bay می‌شود، مسئولیت انجام ترورها را به عهده دارد. در دیرینه بازی، Vito و بهترین دوستش، Joe، مسئول اغتشاش یک سابقه جنایی تبدیل شده به گزارشگر دولتی می‌شوند. هنگامی که آن‌ها با انگیزه‌ی کشتن به خانه نزدیک می‌شوند، انفجار آن است که این گزارشگر بدبخت واقعاً Tommy Angelo است - قهرمان اصلی بازی اول Mafia. هیچ چیز تلختر از کشتن کسی که داستانش را می‌شناسید، وجود ندارد.

1- Dragon Age: Inquisition

best-sequels-which-brought-back-legacy-characters

سومین بازی در سری Dragon Age، Dragon Age: Inquisition، داستان Inquisitor را دنبال می‌کند، تنها بازمانده انفجاری که یک حفره بین پرده و دنیای واقعی را باز می‌کند، به darkspawn اجازه می‌دهد که ظاهر شوند و Thedas را به هرج و مرج بکشانند. در کوتاهی 'Here Lies The Abyss'، Inquisitor با Hawke و Warden، شخصیت‌های اصلی Dragon Age 2 و Dragon Age: Origins به صورت ناگهانی روبرو می‌شوند. همانطور که پیش می‌رود، Inquisitor و همراهانش مجبورند وارد فرار کنند. با این حال، قبل از اینکه بتوانید فرار کنید، می‌بایست تصمیم بگیرید که یا Hawke یا Warden را در بازی بگذارید تا زمانی برای تیم خود بخرید. هر دو انتخاب، شخصیت انتخاب شده را به حبس ابدی در گوشه‌ای از فرار، شاید برای همیشه، می‌فرستد و به عنوان یکی از دشوارترین تصمیمات در کل سری در نظر گرفته می‌شود.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها