بهترین روغن ها برای حفظ سلامت مو رو می شناسی؟

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.2 دقیقه

راهنماتو- گاهی برخی از روغن‌های طبیعی می‌توانند به رشد مو کمک کنند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند آسیب‌های وارد شده به آن را از بین برده و خاصیت درمانی داشته باشند. این بستگی دارد که شما چه مشکلی داشته باشید؟ ریزش؟ شوره؟ شکنندگی؟ موخوره؟ خشکی بیش از حد؟ درمان هر یک از این موارد با یکی از روغن‌های طبیعی امکان پذیر است. پس با راهنماتو همراه بمانید تا در میان روغن‌های طبیعی، روغن مناسب موی خود را پیدا کنید تا از موهایتان حفاظت کنید.

1

روغن نارگیل؛ ترمیم مو

به گزارش راهنماتو، روغن نارگیل می‌تواند موهای شما را ترمیم کند. درواقع، روغن نارگیل یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین روغن‌ها برای حفظ سلامت مو است. دلیل این مساله نیز وجود اسید لوریک است، همان اسیدی که می‌تواند به بافت ساقه مو نفوذ کرده و آسیب‌دیدگی‌ها را برطرف کند. جدای از این مساله، اگر به دنبال راهی برای پروتئین‌رسانی به مو هستید، به جای پروتئینه کردن موهای خود با مواد شیمیایی، از روغن نارگیل به صورت مستمر استفاده کنید.

1

روغن زیتون؛ رهایی از خشکی مو

ممکن است که دوست داشته باشید موهایتان از حالت ساده و یکنواخت خود خارج شده و کمی حالت بگیرد. این مساله به خصوص برای افرادی که موهای لخت دارند به شدت بغرنج است. روغن زیتون می‌تواند به حالت گرفتن موهای شما کمک کند. این خاصیت به دلیل نفوذ عمیق روغن زیتون به بافت ساقه موها است. از این رو در حال رها کردن مو از حالت خشکی است. تنها نکته مهم این است که نباید از این روغن به مقدار زیاد استفاده کرد. به خصوص بعد از حمام چراکه ظاهری چرب به آن می‌دهد.

1

روغن آرگان؛ تغذیه مو

بدون شک روغم آرگان یکی از بهترین روغن‌ها برای تغذیه پوست و مو است. وقتی موهای به شدت خشکی داشته باشید یا اگر پس از دکلره موهایتان به شدت وز شده باشد، می‌توانید از روغن آرگان استفاده کنید که از یکی از انواع درخت‌های بومی مراکشی به دست می‌آید.

1

روغن آووکادو؛ درخشان‎کننده مو

اگر فکر می‌کنید داشتن موهایی درخشان کمک می‌کند که ظاهری زیباتر داشته باشید، درست فکر کرده‌اید. اما، ممکن است موهایتان کدر و رنگ‌پریده به نظر برسد. برای از بین بردن این حالت بهتر است از روغن آووکادو استفاده کنید. ضمنا روغن آووکادو سرشار از ویتامین E است. به همین خاطر است که در بسیاری از لوازم آرایش‌های مرغوب از این روغن استفاده می‌شود.

1

روغن رزماری؛ رشد مجدد مو

اگر روزانه بیش از 50 الی 100 تار موی سر خود را از دست می‌دهید، باید فورا دست به کار شوید و یک روغن رزماری درجه یک برای خود تهیه کنید. این روغن می‌تواند فولیکول‌های مو را تحریک کرده و به رشد مجدد آن کمک کند. تحقیقات در مورد رزماری به قدری سروصدا کرده است که این روزها مردم برای استفاده از آن، رزماری را جوشانده و با عصاره آن موهایشان را شست‌وشو می‌دهند. اما، به نظر می‌رسد روغن آن تاثیری عمیق‌تر داشته باشد.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها