تاووک دنیاسی رو برای وعده بعدیت درست کن! ساده و بی نهایت خوشمزه!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

راهنماتو- «با غذای بین المللی میونه‌ت چطوره؟! مثلا ترکیه‌ای؟!»

تاووک یک نوع غذای ترکیه‌ای است که باب دل ما ایرانی‌هاست. این خوراک را هرکسی میل کند حتم مورد علاقه‌اش قرار می‌گیرد. به سادگی درست می‌شود و کار خاصی ندارد ضمن اینکه مواد اولیه آن هم به راحتی در دسترس شماست.

به گزارش راهنماتو، تنبلی و یکنواختی در آشپزی را کنار بگذارید و برای وعده بعدی یک سر به استانبول بزنید و یکی از غذاهای محبوب ترک‌ها را به منزل بیاورید تا برای همیشه در برنامه غذایی شما هم قرار بگیرد!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
فیله مرغ

2 عدد

سیر

یک حبه

فلفل سیاهیک قاشق چای خوری
پودر آویشن

یک قاشق چای خوری

نمک

یک قاشق چای خوری

روغن

2-3 قاشق غذاخوری

خامه

150 گرم

پنیر پیتزای رنده شده

به میزان دلخواه

مواد لازم برای پاستا:

ماده غذاییمقدار
پاستای شکل دار

نصف یک بسته

زردچوبه

نصف قاشق چای خوری

ریحان تازه

2-3 شاخه

کره

یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون

به میزان لازم

نمک

به مقدار دلخواه

مواد لازم برای سالاد:

ماده غذاییمقدار
کاهو

به میزان لازم

هویج

یک عدد

گوجه فرنگی

یک عدد

نمک، آب لیمو و روغن زیتون

به مقدار لازم

طرز تهیه:

فیله‌های مرغ را به صورت مکعبی برش بزنید و بشویید و اجازه بدهید آب آنها کشیده بشود.

فیله‌های شسته شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و نمک، فلفل سیاه و آویشن را به همراه سیر له شده (می‌توانید از پودر سیر هم استفاده کنید) و روغن زیتون ترکیب کنید و اجازه بدهید تمام مواد به بافت مرغ‌ها نفوذ کنند.

مرغ‌های طعم دار شده را در یک تابه تفت بدهید.

در یک قابلمه آب بریزید و به همراه نمک و زردچوبه روی گاز بگذارید تا جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد پاستاها را به آن اضافه کنید و بعد از 10 دقیقه که مغز پاستاها نرم شد آنها را آبکشی کنید و کنار بگذارید. مقداری از آب پاستا را نگه دارید که در مرحله بعد به کارتان خواهد آمد!

مرغ‌ها در تابه در حال تفت داده شدن هستند. مقداری از آب پاستا را به آنها اضافه کنید و اجازه بدهید همچنان بپزند. نوبت به خامه و پنیر پیتزا می‌رسد. در این مرحله آنها را هم روی مرغ‌ها بریزید و کمی هم بزنید تا ترکیب جذابشان را ببینید. پنیر که ذوب شد تابه را از روی گاز بردارید. پاستای آبکش شده را به این مواد اضافه کنید. ریحان‌های شسته و خرد شده را داخل آن ریخته و کره را هم به میان بیاورید و به خوبی هم بزنید.

نوبت به درست کردن سالاد می‌رسد. می‌توانید در حین پخت مرغ یا پاستاها این کار را انجام بدهید.

کاهو را بشویید و خرد کنید. هویج را هم بعد از شست و شو پوست بگیرید و رنده کنید. یک عدد گوجه فرنگی هم دارید که آن را هم بشویید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. تمام مواد را به همراه نمک، آب لیمو و روغن زیتون با هم مخلوط کرده و در ظرف سرو بریزید. مرغ و پاستا را هم در کنار آن بریزید و دیگر تاووک دنیاسی شما برای میل کردن آماده است. نوش جان بفرمایید و لذت ببرید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها