روغن دنبه رو درست کن، سلامتیت تضمین می‌شه!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.2 دقیقه

راهنماتو- «هنوزم نمی‌دونی چه روغنی خوبه؟! خب اینو امتحان کن!»

روغن دنبه یک روغن گیاهی است که از چربی گوسفند تهیه می‌شود. در منزل می‌توانید به راحتی آن را آماده کنید و به گفته طب سنتی از سلامت آن مطمئن باشید و بدانید که بهترین روغنی است که می‌توانید مصرف کنید!

به گزارش راهنماتو، در روزگاران گذشته و در دوران پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما و حتی قدیم‌تر مردم از دنبه به عنوان روغن استفاده می‌کردند. برای همین کسانی که روغن دنبه می‌خوردند قوی تر شناخته می‌شدند و در اصطلاح بنیه‌ی مستحکم تری داشتند!

اگر شما هم دوست دارید این روغن را در منزل آماده کنید راهنماتو یکی از ساده‌ترین راه‌ها را برای شما در نظر گرفته است. با این روش شما می‌توانید به سادگی روغن تهیه کنید و خیالتان از داشتن یک روغن طبیعی راحت باشد!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
دنبه

یک کیلوگرم

سیر

4 حبه

پیاز کوچک

یک عدد

برگ بو

چند عدد

فلفل سیاه

به میزان دلخواه

نمک

به مقدار لازم

نخود

مقداری

طرز تهیه:

دنبه را به خوبی بشویید و در چرخ گوشت آن را چرخ کنید. از خردکن یا غذاساز هم می‌توانید استفاده کنید ولی بهتر است از چرخ گوشت کمک بگیرید.

دو عدد شیشه (مانند شیشه خیارشور) را بشویید و خشک کنید و آماده مقابلتان بگذارید. در هر شیشه دو عدد برگ بو قرار بدهید و دو حبه سیر درسته را هم روی آنها بیندازید! چند عدد نخود هم در کنار آنها قرار داده و دنبه‌های چرخ شده را در هر شیشه بریزید و خوب آنها را پر کنید. کمی با پشت قاشق فشار بدهید تا تمام مواد به هم بچسبند. البته نباید این کار را خیلی انجام بدهید تا دنبه‌ها لهتر بشوند! روی دنبه‌ها یک قاشق غذاخوری نمک، یک عدد برگ بو بپاشید.

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و به 4 قسمت تقسیم کنید. روی هر دنبه در هر شیشه دو تکه پیاز قرار بدهید. نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه را هم در هر شیشه بریزید و دیگر روی آنها را با فویل پوشانده و در فر بگذارید. فر باید با دمای 190 درجه روشن بشود. لازم نیست از قبل گرم کنید. بعد از حدود 3 ساعت شیشه‌ها را از فر بیرون بیاورید و فویل را از روی آنها جدا کنید. حالا وقت آن است که در شیشه‌ها را ببندید و مدتی بگذارید بماند.

بعد از اینکه شیشه‌های دمای زیادشان را از دست دادند آنها را از صافی رد کنید و روغن به دست آمده را در ظرفی دیگر بریزید و در یخچال بگذارید. هر وقت نیاز به مصرف داشتید از آن استفاده کنید.

به گفته‌ی خیلی از کارشناسان سلامت و طب سنتی این روغن سلامتی شما را تضمین می‌کند!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها