این دمنوش کره‌ای رو بذار توی برنامه‌ت! خیلی خوشمزه و پر فایده‌س!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

راهنماتو- «دست از چای و دمنوش گل گاوزبون بردار!»

نوشیدنی‌های گرم محبوبیت زیادی دارند. برای یک عصرانه کنار کیک، برای یک میان وعده بین کارهای زیادتان می‌خواهید فارغ باشید و ساعتی به آرامش برسید، برای هم کلامی در کنار یک دوست، برای پذیرایی از یک مهمان عزیز هیچ چیزی بهتر از دم کردن یک نوشیدنی گرم نیست. حتی اگر در فصلی باشید که هوای گرمی داشته باشد!

به گزارش راهنماتو، این دمنوش کره‌ای با چند قلم ابتدایی آماده می‌شود و مواد آن را همه در خانه دارند. اگر دوست دارید از دمنوش‌های معمولی دست بردارید در اولین گام دمنوش پیشنهادی راهنماتو که زادگاهش کره جنوبی است درست کنید! مطمئن باشید سوای طعم خوب آن از خواص و منافعش برخوردار می‌شوید و همیشه آن را تهیه خواهید کرد.

مواد لازم:

عناب 120 گرم

زنجبیل 300 گرم

چوب دارچین یک عدد

طرز تهیه:

عناب‌ها را بشویید و از وسط با چاقو آنها را باز کنید. همین که برش بخورند کافی است. زنجبیل‌ها را هم بعد از شستشو ورقه‌های نازک برش بزنید و به عناب‌ها در قوری اضافه کنید. اگر طعم تند زنجبیل را نمی‌پسندید می‌توانید مقدار آن را کاهش بدهید. چوب دارچین را هم به این مواد بیفزایید. قوری شما قرار است روی شعله مستقیم گذاشته بشود پس از نوعی قوری استفاده کنید که این قابلیت را داشته باشد. اگر پیرکس باشد شاهد دم شدن دمنوش هم خواهید بود و این قسمت جذابیت خاص خود را دارد! آب را روی مواد بریزید و در قوری را گذاشته و با حرارت کم یک ساعت زمان بدهید تا دمنوش کره‌ای شما آماده بشود.

کره‌ای‌ها این دمنوش را با «چلغوز» می‌خورند. اگر چلغوز ندارید مشکلی نیست.

طعم این دمنوش به دلیل وجود عناب شیرینی دارد. اگر شما طعم شیرینی را به صورت غالب دوست دارید می‌توانید هنگام نوشیدن از عسل یا نبات استفاده کنید. حتما آن را آماده کرده و نوش جان بفرمایید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها