برای رفتن به استادیوم و تماشای فوتبال چی بپوشیم؟

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.3 دقیقه

راهنماتو- «چقدر سخت می‌گیری! یه چیزی بپوش راه بیفت دیگه!»

لباس پوشیدن مکان و زمان و مناسبت دارد! این را همه می‌دانند اما پایبند بودن یا نبودن به آن کار هر کسی نیست! اگر همیشه یکی دو دست لباس پشت در آویزان دارید و برای رفتن به هر کجا از آنها استفاده می‌کنید معلوم است چندان دربند ظاهر و تیپ خود نیستید. این مساله بد نیست، حساس بودن و وسواس داشتن روی استایل هم خوب نیست، ولی اینکه برای رفتن به مکان‌های مختلف موارد متعددی را در نظر بگیرید از اهمیت زیادی برخوردار است. در این میان هم آرامش و راحتی خودتان مهم است و هم احترام به فضایی که وارد آن می‌شوید.

به گزارش راهنماتو، شما نمی‌توانید برای رفتن به عروسی سوییشرت و شلوار اسلش بپوشید! همانطور که نمی‌توانید با کت و شلوار به پیک نیک بروید! پس این نکته به همان اندازه که آسان است قابل توجه و دقت هم است!

فرض کنید برای تماشای مسابقه فوتبال تیم محبوبتان قصد رفتن به ورزشگاه را دارید. هم قرار است هیجانی بشوید، هم نیاز به آسایش دارید و هم در یک مکان عمومی قرار دارید. چه بپوشید که تمام این موارد را به خوبی پشتیبانی کند؟ ما در راهنماتو به شما خواهیم گفت! کمی صبوری کنید!

در مرحله اول این را در نظر داشته باشید که قانون خاصی وجود ندارد اما وقتی شما طرفدار یک تیم هستید اگر لباس شما دربردارنده‌ی یکی از ویژگی‌های تیم محبوبتان باشد خیلی خوب است! این مساله می‌تواند حتی انتخاب رنگ باشد! البته باز هم اجباری در کار نیست.

مواردی که در نگاه اول باید رعایت کنید در اینجا به شماره خدمتتان گفته می‌شود:

  • در نظر گرفتن آب و هوا

اینکه در چه شرایط آب و هوایی به تماشای مسابقه فوتبال نشسته‌اید مهم است. هوا سرد است؟ گرم است؟ باران می‌بارد؟ آفتاب خیلی تند و آتشین است؟ دمای هوا بالا و رطوبت آن هم زیاد است؟ تمام این موارد برای اینکه شما حداقل 2 ساعت به راحتی به تماشای یک مسابقه بروید و لذت آن را هم ببرید اهمیت دارد.

آب و هوای گرم:

اگر در آب و هوای گرم حواستان به لباس انتخابیتان نباشد خیلی ظلم است! گرما شما را اذیت خواهد کرد و هیجان‌های منفی هم بر بازی سوار می‌شود. پس از لباس‌های خنک و نخی استفاده کنید. رنگی که می‌پوشید نور آفتاب را عبور بدهد تا کمتر عرق کنید و گرمتان بشود. پوشیدن کفش کتانی یا صندل کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. همراه داشتن عینک آفتابی و کلاه نقابدار هم فراموش نشود.

0

آب و هوای خنک:

فضای باز ورزشگاه به خنکتر شدن هوا کمک می‌کند. پس بهتر است از لباس‌های لایه لایه استفاده کنید که اگر گرمتان شد آنها را سبک کنید و اگر هم سردتان شد دوباره بپوشید. پیراهن آستین بلند در کنار سوییشرت یا ژاکت انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. کفش کتانی یا بوت هم برای شما مناسب است. علاوه بر اینکه حواستان به آب و هوا است دمای بدن خودتان را هم درنظر بگیرید. اینکه شما سرمایی هستید یا گرمایی اهمیت زیادی دارد.

آب و هوای بارانی:

قرار است 2 ساعت یک مسابقه فوتبال تماشا کنید و اگر قرار باشد خیس و مرطوب باشید لذتی از بازی نخواهید برد! همراه داشتن بارانی که مانع نفوذ آب به لباس‌های زیرین شما بشود و سرما را به بدن شما منتقل نکند خیلی واجب است. چتر هم گزینه خیلی مهمی است ولی خیلی از افراد با آن میانه خوبی ندارند! کلاه را هرگز فراموش نکنید! در انتخاب کفش هم دقت کنید تا آب به راحتی به پای شما وارد نشود.

اکسسوری چی داشته باشیم؟

خب! فاکتور آب و هوا را با هم بررسی کردیم. حالا بهتر است به نشانه‌های تیمی هم توجه کنید! حضور تماشاگران در ورزشگاه قوت قلبی برای بازیکنان است. با دیدن طرفداران روحیه خواهند گرفت و این جز با روحیه تیمی امکان پذیر نخواهد بود! حتما لباس تیمتان را همراه داشته باشید. آن را روی لباس‌هایتان بپوشید یا اینکه شالش را به دور گردن ببندید!

اگر روسری سر می‌کنید از شال یا روسری مخصوص با نشانه‌های تیمتان استفاده کنید.

پرچم، مچ بند، پیشانی بند و کلاه تیم شما زیبایی ورزشگاه را دوچندان خواهد کرد. حتی به همراه داشتن عینک یا گوشواره، برچسب‌ یا رنگ‌هایی که روی صورت قرار می‌گیرد هم انتخاب خیلی خوبی هستند.

استایل لباس چی باشه؟

بهترین استایلی که میتوانید انتخاب کنید کژوال است. شما قطعا نیازی ندارید که مانتوی مجلسی یا کت و شلوار در استادیوم بپوشید! یک بلوز و شلوار گشاد و راحت که دامنه حرکتی شما را محدود نکند لازم است.

کفش‌های مجلسی و رسمی را کنار بگذارید. قرار است راحت باشید! کفش کتانی یا کفش‌های کالج و دم دستی بهترین انتخاب خواهند بود.

وسیله‌های دست و پاگیر با خودتان نبرید. البته که در ورزشگاه امکان ورود هم ندارند! پس با حداقل امکانات بروید تا هم از بازی لذت ببرید و هم نگران نگهداری از آنها نباشید.

سخن پایانی:

شما قرار است یک طرفدار خوش تیپ در عین حال راحت پوش باشید! سخت نگیرید و فقط به همین موارد دقت کنید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها