سقف هر اتاق رو چه رنگی کنیم؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.3 دقیقه

راهنماتو- بسیاری از ما از قدیم عادت داریم سقف اتاق های منزل و محل کار خود را سفید رنگ کنیم. در حالی که می توان از رنگ های دیگری نیز برای افزایش جذابیت بصری فضای ساختمان استفاده کرد. البته باید بدانید که همه اتاق ها رویکرد یکسانی را در زمینه رنگ آمیزی سقف طلب نمی کنند. در واقع آنچه برای اتاق خواب مناسب است، ممکن است در آشپزخانه مطلوب به نظر نرسد و یا رنگ آمیزی سقف یک اتاق شمالی برای یک اتاق جنوبی مناسب نباشد. امروز قصد داریم بهترین رنگ ها برای سقف اتاق های مختلف را به شما معرفی کنیم.

1- صورتی ملایم

به گزارش راهنماتو، رنگ صورتی ملایم برای سقف اتاق های شمالی که گاه ممکن است کمی سرد یا تاریک به نظر برسند، بسیار مناسب است. این اتاق ها معمولا در روزهای تابستانی نور طبیعی کمتری را جذب می‌کنند. در انتخاب رنگ مناسب برای سقف اتاق، باید اتاق را به عنوان یک بخش کلی در نظر بگیرید. رنگ آمیزی سقف نیز مانند دیوارها مهم است. صورتی و رنگ هایی که ته رنگ قرمز دارند، به طرز شگفت‌انگیزی با چوب های تیره هماهنگ می شوند و گرمای خاصی به فضای اتاق می بخشند.

1


2- مشکی

مشکی یکی از بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی سقف دیوار اتاق نشیمن است، خصوصا زمانی که با دیوارهای سفید رنگ ترکیب شود. این ترکیب رنگ فضایی صمیمی، جذاب و آرامش بخش در اتاق شما خلق می کند. می توانید به جای مشکی از رنگ زغالی نیز استفاده کنید. دیوارها را نیز می توانید به جای سفید با رنگ های اخرایی، صورتی، خاکستری گرم، خاکستری سرد، آبی یا سبز رنگ آمیزی کنید.

1


3- سرمه ای

دیوارهای تیره مانند سرمه ای برای داشتن یک اتاق خواب دنج و گرم عالی هستند. اگر دوست ندارید دیوارهای اتاق خواب خود را تیره کنید، می توانید سقف و چهارچوب را به این رنگ درآورید.

1


4- خاکستری ملایم

رنگ های ملایم و خنثی مانند خاکستری کم‌رنگ، انتخابی عالی در میان طراحان داخلی هستند و می‌توانند فضایی آرام و دلپذیر خلق کنند. در هنگام رنگ آمیزی اتاق، اغلب ما قرنیزها و سقف را نیز به رنگ دیوار رنگ آمیزی می کنیم. این کار به محو شدن خطوط و بلندتر به نظر رسیدن سقف اتاق کمک می کند. رنگ آمیزی اتاق با رنگ های ملایم و خنثی مانند خاکستری کم رنگ و با چنین تکنیکی طراحی بسیار مدرنی را در فضای داخلی شما به ارمغان می آورد و با رنگ چوب نیز بخوبی ست می شود.

1


5- سبز

سبز مریم گلی یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در طراحی داخلی است. البته دیگر سایه های رنگ سبز نیز به دلیل دارا بودن اثر تسکین دهندگی بسیار محبوب هستند. سقف را با سایه های تیره سبز و دیوارها را با سایه های روشن تر سبز رنگ آمیزی کنید. این کار سقف را بلندتر نشان داده و ظاهری چشمگیر، جسورانه و دراماتیک در فضای اتاق شما به ارمغان می آورد.

1


6- زرد

برخلاف تصور، سقف سفید موجب کوچکتر به نظر رسیدن اتاق شما خواهد شد. رنگ زرد آفتابی انتخاب مناسبی برای رنگ آمیزی سقف و دیوار آشپزخانه است. این رنگ به بزرگتر و دلبازتر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه کمک کرده و احساس سرزندگی بیشتری در این مکان به ارمغان می آورد.

1


7- طلایی

رنگ طلایی برای رنگ آمیزی سقف اتاق مطالعه یا اتاق خواب عالی است. استفاده از این رنگ ترفند خوبی برای ایجاد گرما و تعادل در فضا است و به بازتاب نور کمک می کند. این رنگ همچنین با کفپوش ها و لوازم چوبی بخوبی ست می شود و یک فضای منسجم در اتاق شما ایجاد می کند.

1


8- آبی آسمانی

آبی بهترین رنگ برای بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک مانند حمام و سرویس بهداشتی است. آبی ملایم سقف را بلندتر نشان داده و در صورتی که با یک پالت رنگی ملایم ترکیب شود، یک فضای داخلی شیک و آرام را خلق می کند.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها