دکوراسیون اتاق خواب کودک با این 7 ترفند کاربردی و جذاب

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.8 دقیقه

راهنماتو- اتاق خواب فضایی سرگرم کننده برای بازی و استراحت کودکان است که طراحی و چیدمان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. یک اتاق زیبا و کاربردی که خوابی آرام و فضایی دلنشین را برای کودک شما به ارمغان می آورد. از رنگ آمیزی مناسب دیوارها گرفته تا چیدمان صحیح و روشنایی مناسب فضای اتاق، به کمک چند ترفند کاربردی می توان یک اتاق خواب دنج، کاربردی و آرامش بخش برای کودکان طراحی کرد. در ادامه با آموزش ترفندهای چیدمان اتاق خواب برای کودکان با راهنماتو همراه باشید.

1- طراحی ساده

به گزارش راهنماتو، یک طراحی ساده برای چیدمان اتاق خواب کودکتان در نظر بگیرید و از شلوغی و به هم ریختگی فضا جلوگیری کنید. اتاق خواب باید فضای مطلوبی برای بازی کودک باشد و به رشد و یادگیری او کمک کند. تخت یا تشک مناسبی را برای بازی کودکتان در نظر بگیرید و لوازم بازی محبوبش را در اختیار او قرار دهید.

2


2- تمرکز بر بازی کودک

اغلب کودکان به بازی علاقه زیادی دارند. پس سعی کنید روی بازی به طور ویژه ای تمرکز کنید. فضای بازی یک عنصر سرگرم کننده در طراحی شما خواهد بود. یک تخته سیاه یا یک گالری هنری با قابلیت به روز رسانی آسان و به نمایش گذاشتن نقاشی و خلاقیت های کودک شما می تواند ایده جالبی باشد. دیوار صخره نوردی، استخر توپ و سرسره نیز ایده های جذابی برای ایجاد فضای بازی در اتاق خواب کودک شما هستند.

1


3- فضای ذخیره سازی کافی

از انواع اسباب بازی و کتاب گرفته تا انواع لباس، کودکان لوازم زیادی دارند که باید فضای ذخیره سازی کافی برای آنها در نظر گرفت. می توانید از انواع قفسه، شلف، قلاب و جاکتابی برای قراردادن لوازم مختلف کمک بگیرید. نصب ریل دوم در کمد کودک نیز ایده خوبی برای افزایش فضای ذخیره سازی کمد است.

1


4- رنگ آمیزی مناسب

کودکان به رنگ علاقه زیادی دارند. ممکن است فرزند شما در حال حاضر به رنگ های تندی مانند صورتی جیغ علاقه داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام فضای اتاق را به این رنگ درآورید. در این تصویر از چندین رنگ برای ایجاد یک فضای شاد و آرامش بخش در اتاق کودک استفاده شده است.

1


5- ترکیب الگو و بافت

استفاده دقیق از الگو و بافت می تواند به ایجاد یک فضای جذاب و کاربردی کمک کند. استفاده مناسب از ابزارهای تزئینی یک سلاح مخفی برای ایجاد یک اتاق خواب کودکانه دنج و آرامش بخش است. در این تصویر ترکیبی قدرتمند از لایه‌های بافتی غنی و الگوی گرافیکی برجسته، فضایی متعادل و جالب بدون استفاده از هیچ گونه رنگی از نظر بصری ایجاد کرده است.

1


6- یک منطقه کاری مناسب

اگر فضای کافی در اختیار دارید، ضروری است که یک منطقه کاری مناسب برای کودکتان ایجاد کنید. فراهم کردن مکانی برای انجام کارهای مورد علاقه و خلق آثار مختلف علاوه بر سرگرم کردن کودک به رشد جسمی و ذهنی او کمک می کند و مکانی مناسب برای مطالعه و انجام تکالیف روزانه در اختیار او قرار می دهد.

1


7- فضایی به دور از هیاهو

همه ما هر از گاهی نیاز داریم از فضا و شلوغی محیط اطراف خود دور شویم و اوقات فراغت خوبی را در آنجا سپری کنیم. مکانی آرامش بخش برای مطالعه که برای گذراندن یک روز بارانی و سرد به آن نیاز دارند و حتی دوستشان را به آنجا دعوت می کنند. 

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها