سیر سیاه برای چی خوبه ؟ | چگونه سیر سیاه خوب را تشخیص دهیم؟ ؛ طریقه درست کردن سیر سیاه

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.7 دقیقه

سلامت نیوز نوشت: سیر سیاه همان سیر سفید است که طی فرایندی تخمیر می‌شود و به سیر سیاه تبدیل می‌شود. در ادامه به خواص و طرز تهیه سیر سیاه خواهیم پرداخت.

همانطور که میدانید محصولی با نام سیر سیاه بسیار زبانزد همه مردم شده و فروشگاه های بسیاری به فروش این محصول روی آورده اند. سیر سیاه همانند سیر سفید به صورت حبه ای ولی به رنگ سیاه به راحتی قابل مصرف است.

درباره سیر سیاه صحبت زیاد است و برای این محصول فواید بسیاری یاد میشود ولی آیا همه این حرف ها واقعیت دارد؟ چه تعداد از خواص هایی که برای سیر سیاه نام برده میشود واقعا درست است؟ در ادامه به بررسی این سوالات و طرز تهیه سیر سیاه را خواهیم پرداخت.

طرز تهیه سیر سیاه چگونه است؟

اگر شما هم این تصور را دارید که سیر سیاه نوعی محصول خاص است که مانند سیر سفید کشت میشود در اشتباهید، در اصل سیر سیاه همان سیر سفید است که طی فرایندی تخمیر میشود و به سیر سیاه تبدیل میشود.

به این صورت که سیر را در دستگاه های خاصی که دما و رطوبت مشخصی دارند در مدت زمان ۴۰ الی ۹۰ روز قرار می‌دهند. در این فرایند آلیسین موجود در سیر به آنتی اکسیدان تبدیل میشود و به همین دلیل بوی بد سیر سفید از بین میرود. پس یکی از مزیت های مهم سیر سیاه، نداشتن بوی بد است.

همانطور که ذکر کردیم طرز تهیه سیر سیاه با استفاده از دستگاه هایی است که بتوانند این فرایند تخمیر را انجام دهند و بافت سیر را تغییر دهند.

در این فرایند تخمیر، سیر نرم میشود و حالت پاستیل مانند به خود میگیرد که برخلاف سیر سفید که سفت و سخت است، به راحتی خورده میشود. همچنین طعم سیر سیاه بسیار خوشمزه بوده و مانند رب انار است.

1

سیر سیاه خوب از کجا بخریم؟

در حال حاضر فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های حضوری بسیاری در سطح شهر هستند که سیرسیاه را به فروش میرسانند بنابراین تشخیص این که کدام سیر واقعا تخمیر شده و کدام از کیفیت بهتری برخوردار است کار سختی است. ولی برای اینکه بتوانید راحت تر سیر خوب را تشخیص دهید چند تا فاکتور را در نظر داشته باشید.

• سیر سیاه باید پوست تیره یا سیاه رنگی داشته باشد

• بافت سیر سیاه نرم است و نباید سفت باشد

• مغز سیر سیاه باید کاملا سیاه باشد

• سیر سیاه تازه توپر است و قسمت پوکی کمتری دارد

• سیر های درشت تر کیفیت بهتری دارند

سیر سیاه ریز دلیل بر بد بودن سیر سیاه نیست ولی هر چه درشت تر باشند کیفیت بهتری دارند.

پیشنهاد ما برای خرید سیر سیاه مراکزی هستند که به صورت عمده روی این محصول کار میکنند. چرا که این مراکز با انواع سیر سیاه آشنایی کامل دارند و همچنین میتوانید انواع سیرسیاه را بر اساس مدت زمان تخمیر آن ها جداسازی کنید و آن را خریداری کنید.

میتوانید سیرسیاه با کیفیت عالی و قیمت ارزان را خریداری کنید و از خواص بیشمار آن بهره مند شوید.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها