املت گوجه رو بذار کنار! املت پنیر و ریحون درست کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 1.7 دقیقه

راهنماتو- «فقط املت گوجه بلدی؟! خب یکم به روز باش!»

اگر دل به کار بدهید املت‌ها می‌توانند تنوع زیادی داشته باشند. برای کسی هم که تخم مرغ دوست دارد تمام املت‌ها جذاب و خوشمزه خواهند بود! پس قدم اول این است که دست از تکراری غذا پختن بردارید و قدم دوم هم اینکه به طعم‌ها و دستورهای جدید اطمینان کنید. در این راه ضرر نخواهید کرد، یا یک غذا باب دلتان می‌شود و برای همیشه در برنامه غذاییتان جا می‌گیرد یا دور آن را خط می‌کشید! به همین سادگی!

به گزارش راهنماتو، املت پنیر و ریحان یکی از خوشمزه‌ترین املت‌هایی است که می‌توانید درست کنید! مواد اولیه آن کم است و مدت زمان پخت آن هم زیاد نیست. ضمن اینکه عطر ریحان در کنار پنیر و تخم مرغ رویایی خواهد بود!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
پنیر خامه‌ای

100 گرم

تخم مرغ

2 عدد

ریحان تازه

به میزان دلخواه

کره

50 گرم

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

طرز تهیه:

کره را ذوب کنید و در یک ظرف گود بریزید و پنیر خامه‌ای را به همراه نمک و فلفل سیاه با آن مخلوط کرده و حسابی هم بزنید. لازم نیست از همزن دستی و برقی کمک بگیرید، چنگال برای شما کار راه انداز خواهد بود! بعد از اینکه پنیر و کره به خوبی با هم ترکیب شدند تخم مرغ‌ها را روی آنها بشکنید و باز به هم زدن ادامه بدهید.

کف یک تابه نچسب روغن دلخواهتان را بریزید. هم می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید و هم از روغن حیوانی بهره بگیرید این قسمت دیگر بنا به سلیقه خودتان است. وقتی یک سمت املت تاحدودی خودش را گرفت برگ‌های ریحان را روی تمام قسمت‌ها قرار بدهید و در تابه را بگذارید و با حرارت کم اجازه بدهید کاملا بپزد.

پنیر خامه‌ای انتخاب بسیار خوبی برای در کنار تخم مرغ قرار گرفتن است! طعم دلبر و بی نظیری به آن می‌بخشد. حال شما این ترکیب را با عطر و طعم فوق العاده ریحان تصور کنید! می‌دانم که دوست دارید همین الان آن را میل کنید پس سریع دست به کار شوید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها