نقی در پایتخت؛ بهترین فیلم‌ها با بازی محسن تنابنده!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.3 دقیقه

راهنماتو- محسن تنابنده یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون ایران است که تا کنون برای بازیگری، نویسندگی و کارگردانی جوایز متفاوتی گرفته است. از بازی در فیلم «جنگ جهانی سوم» گرفته که موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره ونیز شد تا فیلم «استشهادی برای خدا» که در سال 1386 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را دریافت کرده است همگی فیلم‌هایی جذاب و گیرا هستند که با بازی تنابنده جذابیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

1

 تنابنده نه تنها در حوزه بازیگری توجه بسیاری از داوران و منتقدان را به خود جلب کرده، بلکه در نویسندگی و کارگردانی هم شهرت زیادی دارد. او با به دست گرفتن طراحی و سرپرستی نویسندگان سریال پایتخت روایاتی ماندگار به صفحه تلویزیون برده و برای همیشه با بازی در نقش نقی معمولی در ذهن‌ها به یاد مانده است. در ادامه راهنماتو چند فیلم محشر با بازی محسن تنابنده را به شما معرفی می‌کند.

1

1. فیلم «جنگ جهانی سوم» با بازی محسن تنابنده

سال انتشار: 1401

کارگردان: هومن سیدی

بازیگران: محسن تنابنده، مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی، مرتضی خانجانی، حاتم مشمولی

به گزارش راهنماتو، بازی محسن تنابنده در فیلم «جنگ جهانی سوم» به قدری جذاب بود که می‌توان او را با هیث لجر در نقش جوکر مقایسه کرد. البته درخشان بودن بازی محسن تنابنده در کنار کارگردانی و تصویر برداری این فیلم توانسته یک شاهکار سینمایی خلق کند. روایت فیلم «جنگ جهانی سوم» درباره مردی که است که خانواده ناشنوای خود را از دست داده است. او آواره و سرگردان کارگری می‌کند و با یک دختر ناشنوا آشنا شده که برادرش او را آزار می‌دهد. اما، نقطه عطف زندگی شکیب (محسن تنابنده) آن‌جا است که او کارگر یک صحنه سینمایی شده و کارگردان او را به عنوان بازیگر نقش هیتلر انتخاب می‌کند.

1

2. فیلم «سه کام حبس» با بازی محسن تنابنده

سال انتشار: 1402

کارگردان: سامان سالور

بازیگران: محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان، امین میری، یدالله شادمانی.

یکی دیگر از فیلم‌هایی که محسن تنابنده با نقش‌آفرینی در آن موفق به دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سلیمانیه عراق شد، فیلم «سه کام حبس» بود که از سال 1399 تا 1402 در صف انتظار اکران مانده بود. این فیلم که به دلیل بالا بودن فروش در هفته اول، لقب پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی هفته را از آن خود کرده است داستان زندگی زوج جوانی به نام نسیم و مجتبی با بازی پریناز ایزدیار و محسن تنابنده را نشان می‌دهد که به تازگی بچه دار شده‌اند و زندگی معمولی‌ای در جنوب شهر تهران دارند. اما، نقطه عطف زندگی آن دو تصادف مجتبی است. پس از این تصادف نسیم متوجه اسراری از شوهرش می‌شود که زندگی آن‌ها را متلاشی می‌کند و نسیم برای نجات خانواده‌اش مجبور به قدم گذاشتن در همان راهی که همسرش بود می‌شود.

1

3. فیلم «فراری» با بازی محسن تنابنده

سال انتشار: 1394

کارگردان: علیرضا داوودنژاد

بازیگران: محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، محمدرضا داوودنژاد، سیما تیرانداز، رضا داوودنژاد

فیلم «فراری» یکی دیگر از آن فیلم‌های جذابی است که محسن تنابنده با بازی در نقش نادر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند. این فیلم روایت ساده‌ای دارد، اما به ناگهان همه چیز پیچیده می‌شود. گلنار (ترلان پروانه) با یک هدف و انگیزه از شهرستان به تهران آمده و آن عکس گرفتن با یک ماشین فراری است. از این رو مجبور است شب‌ها در پارک و معابر عمومی بماند و مدام سرگردان باشد. در همین جست‌وجوهای گلنار است که نادر (محسن تنابنده) سروکله‌اش پیدا می‌شود. او یک راننده معمولی است، اما خود را وارد جریانات گلنار می‌کند و دست به نصیحت او می‌برد. همین آشنایی برای این دو مسائل متفاوتی پیش می‌آورد که دیدنش خالی از لطف نیست!

1

4. فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» با بازی محسن تنابنده

سال انتشار: 1388

کارگردان: علیرضا امینی

بازیگران: محسن تنابنده، هدیه تهرانی، حامد بهداد، خاطره اسدی، بهشاد شریفیان.

یکی دیگر از فیلم‌هایی که در آن محسن تنابنده موفق به دریافت سیمرغ بلورین در جشنواره فجر به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» بود. این فیلم داستان زندگی زن و شوهری را دنبال می‌کند که در آرامش زندگیشان را می‌کنند و در حال سفر کردن هستند. البته این یک سفر کاری است که آن‌ها را مجبور به رفتن کرده است، نه یک سفر تفریحی. در این میان آن‌ها تصادف وحشتناکی می‌کنند و دختر آن‌ها به نام سارا می‌میرد. مرگ سارا و تصادف آن‌ها تبدیل به نقطه عطفی می‌شود که مریم (هدیه تهرانی) تصمیم می‌گیرد از شوهرش جدا شود.

1

5. فیلم «استشهادی برای خدا» با بازی محسن تنابنده

سال انتشار: 1386

کارگردان: علیرضا امینی

بازیگران: محسن تنابنده، جمشید هاشم پور، احمد مهران فر، سروناز مستوفی، علی سرابی، هاله گرجی

فیلم «استشهادی برای خدا» را می‌توان جزو اولین فیلم‌هایی دانست که محسن تنابنده پس از مدت‌ها تلاش و حضور بر روی صحنه تئاتر و پرده سینما، توانست در آن موفق به دریافت جایزه شود. او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را از آن خود کرد. داستان فیلم «استشهادی برای خدا» واقعا درباره استشهادی برای خدا است. مردی به نام فتحی به روستایش برمی‌گردد تا روستاییان را بابت کردارهای نادرستشان بازخواست کند و بعد با آرامش خاطر بمیرد. انگیزه او نیز این است که همین روستایی‌ها باعث شدند او به همسرش سوظن پیدا کند و باعث فرارش شود.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

کشف حیرت انگیز چگونگی حرف زدن فیل ها
انرژی و محیط زیست

کشف حیرت انگیز چگونگی حرف زدن فیل ها

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.3 دقیقه
 هشدار؛ طوفان خورشیدی در راه زمین!
هوا فضا و نجوم

هشدار؛ طوفان خورشیدی در راه زمین!

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.4 دقیقه
تقویم نجومی امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
فال و طالع بینی

تقویم نجومی امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.3 دقیقه
قیمت محصولات ایران‌خودرو امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت روز

قیمت محصولات ایران‌خودرو امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.8 دقیقه
قیمت محصولات سایپا امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت روز

قیمت محصولات سایپا امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.2 دقیقه
تفاله قهوه رو دور نریز! کلی خاصیت برای موهات داره!
دانستنی ها

تفاله قهوه رو دور نریز! کلی خاصیت برای موهات داره!

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.6 دقیقه