پلوی شب قبل رو دور نریز! باهاش پیتزا بپز! از همیشه خوشمزه‌تر!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

راهنماتو- «یا کم بپز، یا همشو بخور یا نریز دور! غذای دیگه باهاش بپز!»

برای همه ما پیش می‌آید که وقتی پلو می‌پزیم ممکن است اضافه بیاید آن هم نه در حد یکی دو قاشق غذاخوری! بلکه یکی دو بشقاب! و اینکه بخواهیم آن را دور بریزیم هم عذاب وجدان می‌گیریم هم حیف است که از آن استفاده نشود! بازیافت غذا همین وقت‌ها به کار می‌آید!

به گزارش راهنماتو، اگر از مهمانی روز گذشته مقدار زیادی پلوی پخته اضافه آمده فکر طبخ غذای دیگر نباشید و سطل آشغال را هم به کمک فرا نخوانید! این پیتزای جذاب کار شما را راه خواهد انداخت! بدون اینکه نیاز به خمیر داشته باشید خیلی سریع، مفید و خوشمزه پیتزایی درست کنید که انگشت‌هایتان را هم با آن میل کنید! باور ندارید؟! امتحانش ساده است!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
برنج پخته

4 پیمانه

تخم مرغ

3 عدد

سینه مرغ

نیم کیلو گرم

پیاز

یک عدد

فلفل دلمه‌ای قرمز

یک عدد

ذرت شیرین

به میزان لازم

پنیر پیتزا یا چدار

به مقدار دلخواه

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

سیر

یک حبه

نمک، فلفل سیاه و روغن

به مقدار نیاز

طرز تهیه:

برنج پخته را به همراه تخم مرغ‌ها داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. کمی که با هم ترکیب شوند نیاز است که مقداری آب هم داخل آن بریزید. آب را خیلی کم کم اضافه کنید تا بتوانید یک خمیر مناسب به دست بیاورید. در نهایت کمتر از نصف لیوان آب مورد نیاز شما قرار خواهد گرفت. پس به این مقدار حواستان باشد که اگر بیشتر آب بریزید خمیر شما شل خواهد شد و خروجی کار نه تنها خوب از آب درنمی‌آید بلکه باید علاوه بر آن پلوهای پخته تخم مرغ‌ها را هم دور بریزید!

کف یک قالب را چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید و حدود نیم ساعت در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار بدهید. بعد از اینکه آن را از فر بیرون بیاورید روی آن کاملا پخته و برشته می‌شود اما سفت نخواهد بود.

در این فاصله شما مرغ را هم خرد کنید. باید نگینی ریز باشد. پیاز را هم بعد از شست و شو خلالی باریک خرد کنید.

در یک تابه پیاز را با مقداری روغن تفت بدهید و همین که سبک شد و رنگ آن کمی تغییر کرد سیر له شده را هم داخل آن بریزید. بعد از تفت یک دقیقه‌ای آنها مرغ‌ها را هم اضافه کنید. از آنجا که سینه مرغ خیلی زود پخته می‌شود زمان زیادی لازم ندارید. مرغ که رنگ عوض کرد و به مرحله پخت رسید رب گوجه فرنگی را با کمی (خیلی کم) آب مخلوط کنید و روی آن بریزید. در این حین نمک و فلفل سیاه را هم به آن اضافه کنید. اگر طرفدار ادویه زیاد هستید از هر نوع ادویه دیگری که علاقمندید در آن بریزید و سس شما در این قسمت حاضر است.

روی خمیری که از پلو به دست آوردید این سس را بریزید و روی سس مواد مرغی را قرار بدهید. با پنیر پیتزا سطح آن را پوشش داده و فلفل دلمه‌ای را که بعد از شستشو خلالی برش زده‌اید روی آنها بچینید. نوبت به ذرت هم می‌رسد. در فضاهای خالی ذرت بریزید و باز هم پنیر اضافه کنید.

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید و قالب را در آن بگذارید. از آنجا که تمام مواد، حتی خمیر این پیتزا از قبل پخته شده است فقط در حدی که مواد در کنار هم گرم شوند و پنیر طلایی شود کافی است.

این پیتزا را با عشق بخورید و از اینکه از حداقل مواد بهترین استفاده را برده‌اید خوشحال باشید! نوش جان!

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها