بادمجون پرورده رستورانی درست کن! هوش از سرت می‌بره!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو- «بادمجون دوست نداری؟! خیلی بی ذوقی خب! اینو درست کن عاشقش شو!»

زیتون پرورده جای خود را به اندازه کافی در دل همه باز کرده است. تا آنجا که هر کسی دست به تهیه کردن آن می‌زند تا این کنار غذای دوست داشتنی و خوشمزه ایرانی را همیشه همراه داشته باشد! اگر شما هم علاقمند به چاشنی زیتون پرورده هستید بهتر است این بادمجان پرورده را هم از دست ندهید و خیلی زود آستین‌ها را بالا زده و آن را تهیه کنید. باورتان نمی‌شود اگر بگویم میزان علاقمندی شما به آن خیلی بیشتر از زیتون پرورده که هیچ، بقیه کنار غذاها و پیش غذاها هم خواهد شد! فقط کافی است آن را امتحان کنید.

به گزارش راهنماتو، یک بار در یک رستوران معروف در یکی از شهرهای شمالی قبل از غذا برایمان خوراکی آوردند که هرچه خوردیم بیشتر دلمان می‌خواست! تقاضا کردیم که به صورت جداگانه به ما بفروشند تا همراهمان ببریم اما موافقت نکردند! طعم آن برای همیشه زیر زبانمان ماند! چون در هیچ رستوران دیگری آن را امتحان نکرده بودیم. تا اینکه این دستور به دستمان رسید! مطمئن باشید اگر شما هم این بادمجان پرورده را آماده کنید چنان روح از تنتان جدا خواهد شد که شب‌ها هم خوابش را خواهید دید! باور کنید این تعریف و زیاده گویی نیست، واقعیت محض است!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
بادمجان

3 عدد

گردو

¾ پیمانه

زرشک

نصف پیمانه

رب انار

نصف پیمانه

سماق

یک قاشق چای خوری

پودر گلپر

یک و نیم قاشق غذاخوری

سرکه سفید

یک سوم پیمانه

نعناع خشک

¼ پیمانه

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را بشویید و با پوست کبابی کنید. وقتی بادمجان‌ها خوب کبابی شدند اجازه بدهید کمی از حرارت بیفتند و خنک شوند و پوست آنها را بکنید. بعد از این مرحله آنها را ساطوری خرد کنید.

از این قسمت دیگر کار سختی نخواهید داشت فقط باید مواد را با هم مخلوط کنید.

گردوها را با چاقو خرد کنید. آنها را در آسیاب نریزید چون قرار است بافت گردوها به خوبی زیر دندان حس بشوند!

در یک ظرف بادمجان‌های ساطوری را به همراه گردوهای خرد شده، نعناع خشک، سماق، پودر گلپر، زرشک، سرکه و رب انار مخلوط کنید و خوب هم بزنید. اجازه بدهید این معجون فوق العاده و بی نظیر برای یک شب در یخچال در ظرفی دردار بماند تا طعم و عطرها به خوبی با هم یکی شوند. بعد از طی این مدت بادمجان پرورده جذاب شما حاضر است تا شما با کمال میل و علاقه آن را نوش جان بفرمایید! وای از این خوراک! از آن غافل نشوید! معرکه است!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها