بهترین لباس‌های راحت مردانه برای قرارهای کاری مهم؛ بیزینس کژوال+ تصاویر

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.4 دقیقه

راهنماتو- روزانه حداقل 8 ساعت را در محل کار سپری می‌کنیم و ممکن است قرارها، جلسات یا شرایط متفاوتی داشته باشیم. اما در هر موقعیتی هم که باشیم بدون شک دوست داریم ضمن مرتب و شیک بودن، احساس راحتی داشته باشیم. حالا که دوره لباس‌های کلاسیک و یونیفرم‌های سخت‌پوش سرآمده بهتر است ریتم مشخصی برای لباس پوشیدن داشته باشیم. در این میان تیپ زدن به سبک بیزینس کژوال نه تنها شما را آزاد و رها می‌گذارد بلکه به شدت شیک نشانتان می‌دهد. وقتی ظاهر مناسبی داشته باشیم، بدون شک تاثیرگذارتر خواهیم بود. پس بهتر است بهترین لباس‌های مردانه راحت برای قرارهای کاری مهم را در سبک بیزینس کژوال بشناسیم.

1

لباس پوشیدن به سبک بیزینس کژوال برای مردان چیست؟

به گزارش راهنماتو، ارائه دادن یک چارچوب نظام‌مند که ویژگی‌هایی یکسان دارد برای سبک بیزینس کژوال در لباس پوشیدن مردانه نه تنها دشوار است بلکه صحیح نیست. این سبک لباس پوشیدن بدون شک به محیط کار شما، نوع قراری که دارید و فرهنگ و قواعد مجموعه‌ای که در آن فعال هستید بستگی دارد. اما، در بیزینس کژوال یک چیز مشخص است؛ شما میان حرفه‌ای لباس پوشیدن و راحت بودن تعادل برقرار می‌کنید. حالا می‌توانید با توجه به شرایطی که پیش‌تر یاد شد، دسته‌بندی خاصی برای لباس‌هایتان در نظر بگیرید.

1

ریشه‌های پیدایش بیزینس کژوال برای لباس پوشیدن مردان

اگر به دنبال ریشه‌های لباس پوشیدن به سبک بیزینس کژوال را می‌خواهید بدانید باید به دهه 60 میلادی برگردید و با نگاه به تاریخ متوجه شوید که چگونه ادارات از آن فرم رسمی و سخت خود در لباس پوشیدن کوتاه آمدند تا شرایط بهتری برای کار کردن کارمندان ایجاد کنند.

1

منظور از لباس پوشیدن به سبک بیزینس کژوال چیست؟

حال بهتر است در نظر داشته باشیم که منظور ما از لباس‌هایی بیزینس کژوال این نیست که قرار است ابدا به سراغ لباس‌ها یا اکسسوری‌های رسمی مثل کراوات نرویم، منظور این است که باید کمی ظرافت را چاشنی کار کنیم و آیتم‌های متفاوت لباس‌ها اعم از کلاسیک و کژوال را با هم ترکیب کنیم.

در این نقطه بهتر است جوانب متفاوت قرار کاری مهمی که دارید را بسنجید؛ عموما بهتر است به سراغ تی‌شرت‌های اورسایز با طرح‌های گرافیکی عجیب نروید. در عوض دو راه پیش رو دارید، اگر با اعضای طرفِ قرار راحت هستید می‌توانید یک پیراهن روی یک تی‌شرت سایز تنتان بپوشید. برای پایین تنه هم بهتر است به سراغ شلوارهایی مثل کارگو و اسکینی نروید. در عوض شلوار کتان یا لی راسته را انتخاب کنید که کمی رسمی‌تر به نظر برسید.

1

برای قرار کاری مهمی که با اعضای آن آشنایی نداریم چه لباسی بپوشیم؟

 اگر با اعضای طرف قرار آشنایی ندارید بهتر است از آیتم‌های کلاسیک‌تر استفاده کنید. به‌عنوان مثال پوشیدن یک پیراهن در حالی که دکمه‌های آن را بسته‌اید و یک شلوار پارچه‌ای یا کتان و کفشی که ترجیحا با رنگ پیراهن شما هماهنگ است. اگر می‌خواهید با این تیپ کژوال کمی رسمی‌تر به نظر برسید می‌توانید با اکسسوری‌هایی مثل کراوات، ساعت، کیف اداری و غیره ظرافت کلاسیک را به تیپ بیزینس کژوالتان بیاورید. اگر هوا کمی سرد بود می‌توانید کت‌ بپوشید اما الزامی نیست که کت و شلوارتان همرنگ هم باشد. در نهایت نیز بهتر است از طیف رنگی خنثی مثل، کرم، سبز ارتشی، بژ، سفید و مشکی استفاده کنید. پوشیدن لباس‌هایی با طیف رنگی گرم‌تر مثل قهوه‌ای نیز توصیه می‌شود.

در این نقطه ممکن است هنوز برای انتخاب کفش سردرگم باشید؛ کفش‌های مردانه مناسب برای قرارهای کاری مهم با یک تیپ بیزینس کژوال می‌توانند، لوفر، اسنیکرز، کالج، بنددار و غیره باشند. بهتر است حین انتخاب کردن کفش به نوع شلوارتان دقت کنید. مثلا اگر شلوار جین پوشیده‌اید می‌توانید یک کفش چرم مردانه بنددار انتخاب کرده و آن را با کمربندتان ست کنید.

1

برای قرار کاری مهم می‌توانیم تی‌شرت بپوشیم؟

 اگر در حال آماده شدن برای یک قرار کاری مهم هستید و طرفین قرار را نمی‌شناسید، بهتر است تی‌شرت نپوشید، یا اگر پوشیدید، یک تی‌شرت ساده انتخاب کنید با یقه گرد و روی آن یک کت تک اسپرت بپوشید تا هم راحت باشید و هم کمی رسمی‌تر به نظر برسید.

1

1

1

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها