بهترین فیلم‌های انگیزشی که هر دانش‌آموزی باید ببینه!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- حس می‌کنی مدرسه بیشتر شبیه به یه زندان مخوف می‌مونه؟ برنامه‌های درسیت خوب پیش نمی‌ره و مدام سرزنش می‌شی؟ باید به شما بگوییم که اولین نفری نیستید که چنین احساساتی را تجربه می‌کنیم. همه ما انسان‌ها در تمامی مقاطع زندگی نیاز به محرکی برای ادامه داریم. محرکی که بتواند انگیزه ما را زیاد کند تا آن مقطع را نیز به سلامت رد کنیم. در میان محرک‌های متفاوت، فیلم‌های انگیزشی گزینه‌هایی جذاب هستند چراکه حین سرگرم کردن ما، راه قهرمانی جدید را پیش روی ما می‌گذارند. راهنماتو با معرفی بهترین فیلم‌های انگیزشی برای دانش‌آموزان سعی دارد که تلنگری جدی به شما بزند.

1

1. معرفی فیلم The Paper Chase

امتیاز:  7.2 از 10

سال انتشار: 1973

بازیگران: تیموتی باتمز، لیندزی وگنر، جان هاسمن

ژانر: کمدی، رمانس، درام

به گزارش راهنماتو، فیلم The paper chase فیلمی است مخصوص دانش‌آموزان و دانشجویانی که یکبار، پیش چشم سایر هم‌کلاسی‌هایشان به شدت کم آورده‌اند و احساس می‌کنند تحقیر شده‌اند. در این فیلم، هارت چنین احساسی دارد. پس مسیری جدید را شروع می‌کند. زمانی فرا می‌رسد که هارت همکلاسی‌هایش را به سه دسته تقسیم می‌کند. تسلیم‌شده‌ها، تلاشگر‌های بی‌اعتماد به نفس و بچه زرنگ‌هایی که همیشه دست خود را بالا می‌گیرند. حالا هارت در تلاش است که خود را از دسته بچه‌های تلاشگر به دسته بچه زرنگ‌ها بیاندازد. این یک فیلم جذاب و انگیزشی برای دانش‌آموزان است.

1

2. معرفی فیلم به من تکیه کن Lean on me

امتیاز: 7.4 از 10

سال انتشار: 1989

بازیگران: مورگان فریمن، بورلی تاد، کارن مالینا وایت

ژانر: اکشن، ملودرام

شاید باور نکنید اما مورگان فریمن در دنیا واقعی به بسیاری از دانش‌آموزان کمک کرد که وارد دبیرستان ایست ساید شوند به برخی دیگر هم راه درست برای دریافت بورسیه از معتبرترین دانشگاه‌ها را نشان داد. اما، فیلم به من تکیه کن Lean on me مربوط به زمانی می‌شود که شتر بخت، باری دیگر در خانه ما می‌خوابد. ما در این فیلم انگیزشی برای دانش‌آموزان، معلمی را می‌بینیم که باری دیگر به مدرسه بازمی‌گردد. اما این معلم، با سایر معلم‌های عبوس مدرسه فرق دارد. او به شدت از سیستم آموزشی موجود در مدرسه انتقاد می‌کند. این فیلم جذاب، از احترام گذاشتن به خود حرف می‌زند و به ما می‌آموزد که پیش از هرکسی، اول باید خودمان به خودمان احترام بگذاریم.

1

3. معرفی فیلم کارآموزی The Intership

امتیاز:  6.3 از 10

سال انتشار: 2013

بازیگران: وینس وان، اون ویلسون، دیلون اوبرین، اپریل لی

ژانر: کمدی، درام، دوستانه

کارآموزی است راهی است که اکثر ما پس از ورود به دانشگاه باید برویم. اما، وینس وان و اون ویلسون در فیلم کارآموزی The Intership، به جای آموختن کاری جدید، زندگی کردن به سبکی جدید را می‌آموزند. نکته جذاب برای دانش‌آموزان این است، که این دو مرد تقریبا احمق، وقتی وارد این دوره کارآموزی می‌شوند ایده‌آل‌های زندگی خود را پیدا می‌کنند. این دو می‌خواهند فهم درستی از فناوری و تکنولوژی به دست آورند. در همین بگیروببند است که مرزها در یکدیگر فرومی‌روند فیلم حرف‌های جدی‌ای برای گفتن پیدا می‌کند به خصوص اگر به دنبال انگیزه برای مدرسه رفتن باشیم.

1

4. فیلم انیمیشن درون و بیرون Inside out

امتیاز: 8.1 از 10 

سال انتشار: 2015

بازیگران: ایمی پولر، جیکوب هاپکینز، میندی کالینگ

ژانر: انیمیشن، کمدی، فانتزی

فیلم انیمیشن درون و بیرون Inside out یکی از آن انیمیشن‌هایی است که بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و برای اکثر ما، تبدیل به تلنگری برای انگیزه داشتن در ادامه زندگی می‌شود. برای سازندگان این انیمیشن، موضوع به قدری مهم بود که تیمی از روانشناسان و عصب‌شناسان را جمع کردند تا دقیقا نشان دهند احساسات متفاوت از کدام بخش از مغز می‌آید. اما، جذابیت این فیلم انیمیشن برای اکثر ما آن جا است که می‌فهمیم برای انگیزه داشتن لازم نیست که همواره خوشحال باشیم، بلکه احساسات متفاوت، از خشم گرفته تا ترس همگی احساساتی معتبر و اساسی هستند که در وجود ما ریشه دارند. دانش‌آموزان پس از دیدن انیمیشن Inside out متوجه خواهند شد که  چگونه باید چالش‌ها متفاوت زندگی را با همکاری با موفقیت پشت سر گذاشت.

1

5. معرفی فیلم زندگی پی Life of Pi

امتیاز:  7.9 از 10 

سال انتشار: 2012

بازیگران: سورج شارما، تابو، رافه، جرارد دوپاردیو و عرفان خان

ژانر: ماجراجویی، بقا، تعلیق

علاوه بر اینکه فیلم زندگی پی Life of Pi یک فیلم انگیزشی برای نوجوانان است، سورج شارما را به عنوان بازیگری که قبلا هیچ تجربه‌ای در بازیگری نداشته، تبدیل به فردی باتجربه در بادبانی، شناگری و مراقبت از حیوانات می‌کند. این فیلم، سفر قهرمانی را نشان می‌دهد که یاد می‌گیرد چگونه با چالش‌ها و واقعیت‌های زندگی کنار بیاید. پی پاتل، که از یک کشتی غرق شده جان سالم به در می‌برد، با یک ببر زندگی خود را در یک قایق آغاز می‌کند. پی پاتل امیدوار است. امیدی که بسیاری از ما آن را گم کرده‌ایم. او زندگی را دوست دارد و برای حفظ آن می‌جنگد؛ این دقیقا همان کاری است که ما هم باید انجام دهیم. این فیلم حکم یکی از بهترین فیلم‌های انگیزشی در تمام دوران‌ها را برای ما دارد.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها