چگونه در رابطه عاطفی‌مان صمیمیت ایجاد کنیم؟

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.4 دقیقه

راهنماتو- «با هم خوبیما! اما اینکه بگم صمیمی؟! نه! اسمش صمیمت نیست!»

مهمترین مساله در رابطه عاطفی «صمیمیت» است. شاید خیلی وقت‌ها به اشتباه فکر کنیم که در رابطه‌مان صمیمیت موج می‌زند شاید چون طرف مقابلمان را دوست داریم گمان می‌بریم که در کنار این دوست داشتن و عشق صمیمیت هم وجود دارد اما گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که تمام تصوراتمان را نقش برآب کرده و تازه با یک واقعیت تلخ مواجه می‌شویم: صمیمیتی در رابطه‌ی ما نیست!

به گزارش راهنماتو، قرار گرفتن دو انسان کنار یکدیگر که از هم خوششان می‌آید و به نظرشان عشقی در میان است تمام ماجرا نیست. اگر در رابطه عاطفی صمیمیت حرف اول را بزند حال آن رابطه خوب است، اگر دچار بیماری شود به راحتی درمان خواهد شد، مرگ آن دیرتر اتفاق می‌افتد یا هرگز نمی‌میرد! آیا شما در رابطه عاطفیتان احساس صمیمیت می‌کنید؟! آیا شریک عاطفی شما برای شما امن است؟ آیا همدلی و آرامش را از او دریافت می‌کنید؟ آیا نقش حمایتی خوبی برای شما دارد؟ آیا می‌توانید روی کمک‌های فکری و روحی او حساب باز کنید؟ شما در مقابل برای او چه کار می‌کنید؟

اگر تا امروز درکی از صمیمیت واقعی در رابطه عاطفی نداشته و نمی‌دانستید چه باید کرد، با این موارد می‌توانید به ترمیم رابطه بپردازید و آن را به سمت صمیمی شدن پیش ببرید! رابطه عاطفی اگر با آدم درست و مناسب شکل گرفته باشد زمینه‌های صمیمیت آن کاملا روشن خواهد بود.

صمیمیمت ذهنی به وجود بیاورید:

  • در مورد تمام مسائل با هم حرف بزنید. صحبت کردن از مسائل اجتماعی و بازگو کردن نظرات شخصی شما را به شناخت بهتری از هم می‌رساند. نقطه نظرات هم را بهتر خواهید فهمید و ایجاد نزدیکی بیشتری خواهد کرد.
  • در روزگاری که پادکست نقش مهمی در زندگی اجتماعی افراد دارد یکی از بهترین کارها این است که در کنار یکدیگر پادکست گوش بدهید. زمان‌هایی که در ماشین با هم هستید، در منزل مشغول استراحتید موضوعات توافقی را در مورد مسائل روز انتخاب کنید و با هم گوش کرده و در مورد آنها صحبت کنید.
  • دانسته‌های خودتان را گسترش بدهید و در مورد آنها با شریک عاطفیتان صحبت کنید. با این مورد هم شما به چالش کشیده خواهید شد هم او سعی می‌کند همپای شما رشد کند و در کنار هم این مسیر را طی خواهید کرد.

0

صمیمیت فیزیکی به وجود بیاورید:

  • حتما با همدیگر فیلم و سریال ببینید. در حین تماشا دست هم را بگیرید و نوازش کنید. تاثیر آن بسیار زیاد خواهد بود.
  • لمس کردن یکی از رموز صمیمیت است. در خارج از خانه هم چه در هنگام راه رفتن یا وقتی در ماشین هستید دستان یکدیگر را بگیرید.
  • آغوش منبع غنی از انرژی‌های مختلف است. حتما قبل از خواب یا وقتی از بیرون به منزل می‌آیید همدیگر را بغل کنید. این در آغوش گرفتن را بین 20 تا 60 ثانیه ادامه بدهید. بعضی محققین می‌گویند در آغوش گرفتن شریک عاطفی در حدود 27 ثانیه عمر مردان را 4 سال طولانیتر خواهد کرد!

صمیمیت احساسی به وجود بیاورید:

  • در دلتان هر نوع احساسی دارد چه مثبت چه منفی، اگر ترس و وحشتی دارید، اگر نسبت به موضوعی اضطراب و استرس شما را فرا گرفته است، اگر نسبت به خودتان دچار ناامیدی هستید یا پی به ارزش‌ها و توانایی‌های جدیدی برده‌اید حتما با شریک عاطفیتان مطرح کنید.
  • صمیمت با ناگفته‌ها در تضاد است. برای اینکه رابطه شما بوی خوب صمیمیت بدهد حتما سخت‌ترین حرف‌ها را هم به او بگویید! شاید ترس از قضاوت داشته باشید که اینجا محل هشدار است! اگر شما توسط شریک عاطفیتان قضاوت بشوید صمیمیت در رابطه شما وجود ندارد!
  • نسبت به یکدیگر اعتماد داشته باشید و هروقت نیاز به مکالمه شخصی بود فضای امن آن را برای طرف مقابلتان ایجاد کنید.

یادتان باشد که هر رابطه عاطفی را صرفا به دلیل دوست داشتن طرف مقابل صمیمانه نخوانید! گاهی آدم‌های یک رابطه فرد امن زندگی همدیگر نیستند.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها