برگر لوبیا قرمز یه طعم و عطر بی نظیر داره! به راحتی دور گوشت رو خط بکش!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

راهنماتو- «با خوردن این برگر می‌ری به آسمون! باور کن!»

برگر فقط با گوشت قرمز در تصور هر کسی می‌گنجد! اما اگر شما گیاهخوارید، یا به هر دلیلی ممنوعیت استفاده از گوشت قرمز دارید، یا فقط دوست دارید کمتر از گوشت قرمز استفاده کنید و یا هیچ کدام اینها، به دنبال یک طعم جدید هستید این برگر را آماده کنید و با آن یک سفر رویایی در کنار طعم و مزه‌ها داشته باشید! 

به گزارش راهنماتو، باور کنید این برگر متفاوت آنقدر به کنج دلتان خواهد نشست که دیگر سراغ برگرهای معمولی نمی‌روید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
گردو

نصف لیوان

جو دو سر پرک

¾ لیوان

لوبیا قرمز پخته شده

2 لیوان

لبوی بزرگ پخته و رنده شده

یک عدد

پیاز داغ

3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن و ریحان خشک 

از هر کدام یک قاشق مرباخوری

سویا سس

یک قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس:

ماده غذاییمقدار
خیارشور

به میزان دلخواه

سس مایونز

یک قاشق غذاخوری

سس خردل

نصف قاشق غذاخوری

سس کچاپ

به میزان دلخواه

آب خیارشور

2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

این میزان مواد برای 5-6 عدد برگر کافی است. پس خیالتان راحت باشد که زحمتی که می‌کشید (البته خیلی هم زحمت ندارد!) برای چند وعده خواهد بود یا اینکه افراد خانواده را جوابگوست!

اول از همه جو دو سر پرک را به همراه گردو داخل خردکن بریزید و کاملا به پودر تبدیل کنید! بعد که دیگر از این دو ماده سخت غذایی ذهنتان آزاد شد بقیه مواد را داخل میکسر بریزید و همه را با هم به یک گردش علمی ببرید تا در نهایت یک مخلوط منسجم و نرم داشته باشید.

در این مرحله باید برگرها را شکل بدهید. از آنجا که چسبندگی این مواد زیاد است دستتان را خیس کنید و از مواد بردارید و به شکل و اندازه‌ای که دوست دارید دربیاورید. برگرها را داخل نایلون و در یک ظرف بگذارید و در آن را هم ببندید و برای چند ساعت در یخچال قرار بدهید که هم طعم‌ها در کنار یکدیگر به خوبی قرار بگیرند و هم بافت برگر منسجم و سفتتر بشود و آماده سرخ کردن شده و بقیه راه را بتوانید راحتتر طی کنید!

بعد از گذشت چند ساعت هر کدام از برگرها را در روغن سرخ کردنی سرخ کنید و در این فاصله که مشغول سرخ شدن هستند و عطر عجیب و غریب و فوق العاده‌ای هم آشپزخانه شما را برداشته است سس را آماده کنید.

طرز تهیه سس:

خیارشورها را ریز رنده کنید و سس مایونز، سس کچاپ و سس خردل را به همراه آب خیارشور به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. یک سس فوق العاده جذاب مقابل شماست.

نکته‌های مهم:

لوبیا قرمزها را خیلی خوب بپزید. به حدی که اگر له بشوند بهتر است! ولی نکته مهم این است که بعد از پخت آنها حتما چند دقیقه ای در آبکش بگذارید تا آب اضافی آنها به خوبی گرفته شود. اگر آب دار باشند انسجام برگر شما به خطر خواهد افتاد!

این مواد را می‌توانید 5 روز داخل یخچال و حدود 1/5 ماه هم در فریزر به سلامت نگهداری کنید و هر زمان تمایل داشتید آنها را سرخ کرده و میل بفرمایید!

ورز دادن این برگرها قبل از سرخ کردن و شکل دادن از واجبات است! برای داشتن یک برگر عالی حتما باید این نکته را مدنظر قرار بدهید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها