بهترین فیلم و سریال‌های کره‌ای که یانگوم در آن بازی کرده

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.3 دقیقه

راهنماتو- اگر دوست دارید بدانید که یکی از پولدارترین بازیگرهای کره‌ای که در بسیاری از کی دراماها، از سالیان پیش تا کنون خوش درخشیده است، کیست!؟ باید به شما بگوییم لی یونگ ئه یکی از آن‌ها است. اکثر ما ایرانی‌ها لی یونگ ئه را از آن جایی می‌شناسیم که در سریال کره‌ای پرمخاطب «جواهری در قصر» نقش‌آفرینی کرده بود. این سریال کره‌ای در سال 2003 منتشر شده و در همان سال‌ها در شبکه‌های ایرانی زبان نیز پخش شد. اما، اولین بازی لی یونگ ئه در سال 1993 بود. او در این سال با بازی در درام «شوهر تو» به شدت درخشید و جایزه دریافت کرد. حال در این مقاله راهنماتو در نظر دارد که بهترین فیلم و سریال‌های کره‌ای که بانو یانگوم یا شاید بهتر باشد بگوییم لی یونگ ئه در آن بازی کرده است را به شما معرفی کند.

1

1. سریال کره‌ای Maestra: The Strings of Truth استاد: رشته‌های حقیقت

سال انتشار: 2023

بازیگران: لی یونگ ئه، لی مو-سنگ، کیم یونگ جه و هوانگ بو-روم-بیول

تعداد قسمت‌ها: 12

امتیاز: 7.4

به گزارش راهنماتو، سریال کره‌ای Maestra: The Strings of Truth استاد: رشته‌های حقیقت را بر اساس زندگی یکی از 5 درصد زنانی ساخته‌اند که رهبر ارکستر شده است. این سریال که لی یونگ ئه اصلی‌ترین بازیگر در آن است، درواقع، بازسازی سریالی تلویزیونی مربوط به کشور فرانسه با نام فیلارمونیا است که در سال 2019 ساخته شده بود. نقش چا سه ایوم را که قهرمان اصلی این سریال و یک ویالونیست است را لی یونگ ئه بازی کرده است. او یکی از آن زنانی است که در جایگاه رهبر ارکستر قرار می‌گیرد. اما، این جایگاه او حسادت بسیاری از اطرافیان را برمی‌انگیزد، در حالی که چا سه ایوم رازهایی مگو در دل دارد. پس سفر قهرمانانه و فرازو نشیب‌های زندگی او آغاز می‌شود.

1

2. سریال کره‌ای Saimdang, Memoir of Colors سایمدانگ، خاطرات درخشان

سال انتشار: 2017

بازیگران: لی یونگ ئه، یانگ سه-جونگ، چوی جونگ هوان، لی هه یونگ، کیم هه سوک، سونگ سئونگ هون، اوه یون-آه.

شماره فصل: اول

امتیاز: 7.7

اگر دوست دارید که خاطرات سریال جواهری در قصر و جنجال‌های زندگی بانو یانگوم به شما یادآوری شود، توصیه می‌کنیم که سریال کره‌ای جذاب Saimdang, Memoir of Colors سایمدانگ، خاطرات درخشان را ببینید که لی یونگ ئه در آن نقش‌آفرینی کرده است. البته این سریال کمی خلاقانه‌تر و زیباتر از سریال جواهری در قصر است چراکه با زمان بازی می‌کند و حال و گذشته را نشان می‌دهد. این سریال کره‌ای روایتگر داستان زندگی هنرمندی نابغه در سلسله چوسان است که در قرن 16 میلادی زندگی می‌کرده. اما، موضوع از آن جایی شروع می‌شود که یک استاد هنر، با بازی لی یونگ ئه، به دنبال تطبیق یک اثر با هنرمند خود می‌گردد و این منجر به رفت و آمد به زمان حال و گذشته می‌شود. بازیگری نقش این استاد امروزین و سایمدانگ، هنرمند 500 سال پیش را لی یونگ ئه بازی می‌کند که از قضا در همان دوره بانو یانگوم زیست می‌کرده است.

1

3. سریال کره‌ای Inspector Koo بازرس کو

سال انتشار: 2021

بازیگران: لی یونگ ئه، کیم هه-جون، کیم هه-سوک، کواک سون-یونگ، بک سونگ-چول، چو هیون-چول.

تعداد قسمت‌ها: 12

امتیاز: 7.1

یکی از جذاب‌ترین سریال‌هایی که لی یونگ ئه به عنوان بازیگر نقش اصلی در آن بازی می‌کند سریال کره‌ای Inspector Koo بازرس کو است. لی یونگ ئه در این سریال نقش بازرسی را دارد که به دنبال یک قاتل زنجیره‌ای است. اما، این قاتل یک دختر دانشجو است که سروکله زدن با او انرژی زیادی می‌خواهد. زندگی کو کیونگ یی که نقش او را لی یونگ ئه بازی کرده است، در الکل و بازی کردن خلاصه می‌شود، اما این پرونده مرموزی شوخی بردار نیست.

1

4. فیلم کره‌ای Lady Vengeance بانوی انتقام

سال انتشار: 2005

بازیگران: لی یونگ ئه، چوی مین-شیک، کوان یه یونگ، چوی جونگ وو، کیم شی-هو، اوه دال-سو، لی سونگ شین.

کارگردان: پارک چان-ووک

امتیاز: 7.5

بی اغراق یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای کره، فیلم اولدبوی است که از آن در مقاله « فیلم اولدبوی Oldboy؛ یک فراموشی نسبتا عمیق کُره ای» صحبت کرده‌ایم. این فیلم، یکی از فیلم‌های سه‌گانه انتقام به کارگردانی پارک چان-ووک است. فیلم کره‌ای Lady Vengeance بانوی انتقام نیز با بازی لی یه ئونگ یکی دیگر از فیلم‌های این سه‌گانه است. داستان مربوط به زنی با نام لی گوم جا با بازی لی یونگ ئه است که پس از 13 سال حبسِ بی‌دلیل به دنبال عاملان این حبس می‌گردد. این فیلم در ژانر دلهره‌آور و روانشناختی ساخته شده است، بدون شک یکی از فیلم‌هایی که که اسباب شهرت بیش از پیشِ لی یونگ ئه را فراهم آورد.

1

5. فیلم کره‌ای Joint Security Area منطقه امنیتی مشترک

سال انتشار: 2000

بازیگران: لی یونگ آئه، لی بیونگ-هان و کیم ته-وو.

کارگردان: پارک چان-ووک

امتیاز: 7.7

تنش میان کره جنوبی و کره شمالی در فیلم کره‌ای Joint Security Area منطقه امنیتی مشترک بالا می‌گیرد. موضوع گاردی است که با یک گلوله کشته شده است، اما مشخص نیست که کدام یکی از این دو کشور مقصر بازی است. بنابراین NNSC کارگاهی کره‌ای برای حل این مشکل می‎فرستد. اگر بانوی انتقام یک فیلم درخشان در کارنامه لی یونگ ئه در نظر گرفته شود، باید بدانیم که همکاری او با پارک چان-ووک از فیلم منطقه امنیتی مشترک شروع شده است. این فیلم اقتباسی است از رمانی با نام DMZ اثر پارک سانگ یئون. قابل توجه است که بدانیم، لی یونگ ئه با بازی در این فیلم موفق به دریافت جایزه شده است.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها