پرشکوفه‌ترین روستاهای اطراف تهران در فصل بهار که باید ببینیم

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.3 دقیقه

راهنماتو- وقتی اوایل بهار تمام می‌شود و از عید نوروز گذر می‌کنیم، کمتر می‌توانیم فرصتی مناسب بیابیم برای سفر رفتن! اما، نمی‌شود اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه را فراموش کرد. نمی‌توان لابه‌لای شاخه‌هایی که تازه جان گرفته‌اند پرسه نزد و عاشق طبیعت نشد! تهرانی هستید؟ شاید فکر کنید تهران کجا و شکوفه‌های بهاری کجا! اما هست. راهنماتو می‌خواهد در این مقاله پرشکوفه‌ترین روستاهای اطراف تهران را به شما معرفی کند، تا بروید، جانی تازه کنید و برای روحتان محفلی آماده کنید تا دوباره زاده شود.

1

روستای برغان

به گزارش راهنماتو، این روزها کرج با تهران به اندازه چشم به هم زدنی فاصله دارد. روستای برغان هم که می‌خواهیم آن را به عنوان یکی از پرشکوفه‌ترین روستاهای اطراف تهران نام ببریم، در دامنه‌های البرز وجود دارد. از جاده زیبا و پرپیچ‌‎وخم این روستا که بگذریم، به روستایی می‌رسیم که از ما با آلو و لواشک پذیرایی می‌کنند. (شنیده‌اید که آلو برغانی چقدر خوش‌طعم است؟) سرتاسر جاده‌ای که ما را به روستای برغان می‌رساند، رودی روان جاری است و درختانی که شکوفه‌هایشان را به ما ارزانی می‌دارند. وقتی به این روستا رسیدید، خودرویتان را جایی پارک کنید و قدم زنان از کوچه پس کوچه‌های کاهگلی این روستا عبور کنید. مطمئنم که هوش از سرتان خواهد پرید.

1

باغ لاله گچسر

یکی از زیباترین روستاهای پرشکوفه اطراف تهران که در فصل بهار نباید دیدنش را از دست بدهیم، باغ لاله گچسر یا گرماب است. البته به دلیل اسم این منطقه نباید به اشتباه بیافتیم و حدس بزنیم که تنها با گل‌های لاله روبه‌رو هستیم. این منطقه در فصل بهار، علاوه بر اینکه به همت شهرداری باغی از لاله پیش چشم ما می‌آورد، درخت‌هایی پر از شکوفه دارد که نمی‌توان از دیدنشان صرف نظر کرد. برای رفتن به باغ لاله گچسر بهتر است به جاده چالوس رفته و خود را به روستای گچسر برسانید.

1

روستای افجه

شمیران یکی از مناطقی است که اکثر تهرانی‌ها برای خلاص شدن از شر آلودگی هوا و سروصداهای زندگی شهری به آن پناه می‌برند. اما، در شمیران نیز مناطقی وجود دارد که شاید کمتر نام آن را شنیده باشیم. به‌عنوان مثال، روستای افجه که برخی آن را با لهجه مازندرانی اوچه نیز می‌خوانند یکی از بهترین روستاهای شمیرانات در نزدیکی تهران است که می‌توان آن را یکی از روستاهای پرشکوفه اطراف تهران در نظر گرفت. دلیل پرشکوفه بودن این روستا نیز، باغ‌های میوه‌ای است که در آن وجود دارد. نکته جالب این است که اگر به این روستا سفر کنید، تنها به زیارت شکوفه‌های بهاری نخواهید رفت. این روستا آبشار‌هایی زیبا و رودخانه‌ای به شدت خواستنی دارد. برای رفتن به روستای افجه بهتر است به لواسان بروید چراکه بسیاری از افراد روستای افجه را پایتخت لواسان می‌داند.

1

روستای کردان

یکی دیگر از روستاهایی که در مسیر رسیدن به روستای برغان می‌توانیم از آن دیدن کنیم، روستای کردان است. درواقع، جاده روستای برغان پر است از دوراهی، دوراهی‌هایی که هر یک شما را به روستایی جذاب می‌رسانند. در این مسیر بدون شک با درخت‌هایی پرشکوفه و جذاب روبه‌رو خواهید شد که در کنار رودخانه، ریشه در خاک دارند. برای رفتن به روستای کردان بهتر است در اتوبان تهران- قزوین قرار گرفته و با توجه به تابلوها از خروجی روستای برغان، خارج شوید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها