بهترین و جدیدترین مدل ریش برای آقایان

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.2 دقیقه

راهنماتو- شاید شش تیغ کردن صورت از قدیم‌الایام نمادی از مرتب بودن باشد، یا اکتفا کردن به سبیل آن‌ هم برای سالیان متوالی ما را از امتحان کردن سایر مدل‌های اصلاح صورت منع کرده باشد.

اما، بهتر است در سال جدید به این نکته فکر کنیم که دست کم از سال 2012 تا کنون، ریش گذاشت تبدیل به یک مد اصلی برای بسیاری از آقایان شیک‌پوش شده است. علاقمندی به ریش گذاشتن در مدل‌های متفاوت به قدری زیاد شده است که حتی سخت‌گیرترین ادارات خارجی نیز به ریش گذاشتن کارمندانشان رضایت داده‌اند.

از این رو راهنماتو چند مدل ریش جذاب گردآوری کرده است تا ولی این بار برای اصلاح صورت اماده شدید، آن‌ها را گوشه ذهن داشته باشید.

1

ته ریش یا ریش 5 صبحی

به گزارش راهنماتو، ریش 5 صبحی یا همان ته ریش، یکی از آن مدل ریش‌های کلاسیکی است که قرار نیست هرگز از صنعت مد خارج شود. بازیگری معروف مثل دیوید بکهام، در اکثر مواقع با ته ریش حاضر می‌شود، شاید او تبدیل به یک الگو برای خوش‌تیپ و آراسته بودن شده است.

فراموش نکنید که اگر دوست داشته باشید که ریش 5 صبحی یا ته ریش داشته باشید، بسته به اینکه رنگ ریش‌هایتان چگونه است، بین 2 الی 5 روز زمان می‌برد. درواقع، هرچه رنگ موهای ریش شما تیره‌تر باشد، ته ریش شما زودتر دیده خواهد شد.

اما، بهتر است همواره اطراف ته ریش و به خصوص گونه‌ها و زیر گردن را اصلاح کنیم تا آراستگی ما برجسته‌تر شود.

1

ریش اسکراف

اگر دوست داشته باشید که ریش‌هایتان کمی بلندتر از ریش 5 صبحی یا ته ریش باشد، بهتر است آن را به مدت دو الی 4 هفته نگه دارید. پس از این بازه زمانی، بهتر است آن را تا پایین سیب گلو نگه دارید یا آن را سایه بیاندازید اما بخش پایینی آن را با شماره صفر بزنید تا از آراستگی آن کم نشود.

فراموش نکنید که ریش اسکراف یا ژولیده عموما به تمامی افراد می‌آید. اما، اگر حین بلند کردن ریشتان احساس خارش داشتید باید پوستتان را هیدراته نگه دارید. یا به موهای صورتتان نرم کننده بزنید تا از حالت خشکی خارج شوند.

1

ریش شرکتی

اگر کارمند هستید یا مدام با آدم‌های مهمی سروکار دارید، اما همواره به ریش گذاشتن علاقمند بودید بهتر است به ریش شرکتی روی آورید. این مدل ریش همواره سه الی 4 سانت اندازه دارند اما، هرگز از قاب خارج نخواهند شد.

فراموش نکنید که به صورت میانگین روی صورت مردان چیزی در حدود 30000 پیاز مو وجود دارد که رشد آن‌ها همزمان با هم و با سرعت یکسان نیست. گاهی هم برخی از آن ها در یک جهت رشد نمی‌کنند. بنابراین این شمایید که با هنرتان باید همواره آن‌ها را صاف نگه دارید. خرج این کار یک ماشین ریش‌تراش مناسب است و یادگیری مرتب کردن آن به مرور زمان ایجاد خواهد شد (اصلا نیاز به آرایشگاه رفتن برای اصلاح صورت پیدا نخواهید کرد.)

1

ریش سایه دار

یکی از به روزترین مدل ریش‌ها، ریش‌های سایه دار هستند. به صورتی که حجم ریش‌های موجود روی صورت شما به مرور از پرپشت به کم پشت تغییر حجم می‌دهد. این مدل ریش، یکی از مرتب‌ترین و جذاب‌ترین نوع ریش‌ها است که به اکثر صورت‌ها می‌آید.

فراموش نکنید که ممکن است بخشی از صورت شما ریش کمتری داشته باشد، یا تراکم ریش‌ها به شکل یکپارچه نباشد، در این صورت نیز می‌توانید با سایه انداختن کمبود ریش در بخشی خاص از صورت را جبران کنید.

1

ریش وردی

 یکی از جذاب‌ترین مدل ریش‌ها که در قرن نوزدهم میلادی رواج پیدا کرده است ریش وردی است. جوزپه وردی هنرمندی ایتالیایی بود که این مدل ریش را استفاده کرد. سبک این مدل ریش به حالتی گرد است و سبیل با واکس از ریش جدا می‌شود. اندازه ریش‌ها عموما 6 الی 7 سانت خواهد بود. برای ریش وردی گذاشتن نیاز به 6 الی 8 ماه زمان نیاز دارید.

فراموش نکنید که جلوه اختصاصی ریش وردی، سبیل جدا شده از ریش با واکس است، سبیل باید نازک و نوک تیز باشد. اگر به استایل‌های هنری علاقه دارید این ریش می‌تواند یک انتخاب منحصر به فرد برای شما باشد.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها