بهترین فیلم‌ها که به تقویت Listening (مهارت شنیداری) در زبان انگلیسی کمک می‌کند

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.8 دقیقه

راهنماتو- ممکن است حین خواندن یک متن انگلیسی دست کم 80 درصد مفهوم را دریافت کنید یا برای نوشتن یک متن انگلیسی ابدا گیر نیافتید. اما، همچنان حین صحبت با یک فرد انگلیسی زبان یا حضور یافتن در یک کورس یا میتینگ انگلیسی زبان، سر از حرف‌های او در نیاورید.

این مساله نشان می‌دهد که شما باید Listening خود را تقویت کنید. برای این منظور چه کاری بهتر است از فیلم انگلیسی‌زبان دیدن؟ هر جمله‌ای که متوجه نشدید را می‌توانید از نو گوش دهید! هیچ کس از شما ایراد نخواهد گرفت. حتی می‌توانید از زیرنویس انگلیسی هم کمک بگیرید و لهجه‌ها را با کلمات تطبیق دهید.

اگر نمی‌دانید چه فیلم‌هایی می‌تواند در این زمینه شما را یاری کند، راهنماو این‌جا است تا بهترین فیلم‌ها که به تقویت Listening در زبان انگلیسی کمک می‌کند را به شما معرفی کند.

1. فیلم Cast Away دور افتاده

سال انتشار: 2000

کارگردان: رابرت زمکیس

ژانر: ماجراجویانه

بازیگران: تام هنکس، هلن هانت

به گزارش راهنماتو، فیلم Cast Away دور افتاده در مورد مردی به نام چاک نولاند است که نقش آن را تام هنکس بازی کرده است. در سفر به مالزی، هواپیمای چاک سقوط می‌کند و وقتی چشم‌هایش را باز می‌کند، خودش را می‌بیند که با یک توپ در یک جزیره خالی از سکنه افتاده. چاک، به مدت چهار سال در این جزیره تنها می‌ماند و تنها یاور او، توپش است که نامش را ویلسون گذاشته است.

1

چرا فیلم Cast Away دور افتاده برای تقویت listening در زبان انگلیسی خوب است؟

دلیل خوب بودن این فیلم برای تقویت Listening یا مهارت شنیداری لحن آرام و متین تام هنکس است. او کلمات را شمرده ادا می‌کند و تنها خود او است که در حال صحبت کردن است. این مساله باعث می‌شود که ما بر دیالوگ‌ها متمرکزتر باشیم و به اصطلاحی روایت ما را نبلعد.

2. فیلم The Social Network شبکه اجتماعی

سال انتشار: 2010

کارگردان: دیوید فینچر

ژانر: درام

بازیگران: جسی آیزنبرگ، اندرو گارفیلد، جاستین تیمبرلیک، رونی مارا، آرمی همر

فیلم The Social Network شبکه اجتماعی داستان زندگی یکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد را نشان می‌دهد که بعد از شکستی عاشقانه و در پی انتقام وبسایتی با نام فیس مش راه‌اندازی می‌کند. در واقع این فیلم داستان زندگی مارک زاکربرگ را روایت می‌کند. در پی این خواست او برای تغییر دادن روند ارتباط برقرار کردن با اطرافیان، او تبدیل به فردی مولتی میلیونر می‌شود. اگر چه بسیاری از دوستان او در تلاشند تا به او ثابت کنند که شکست سختی پیش رو دارد، اما همه چیز خوب پیش می‌رود.

1

چرا فیلم The Social Network شبکه اجتماعی برای تقویت listening در زبان انگلیسی خوب است؟

شاید یکی از دلایل پیشنهاد این فیلم به شما برای تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی این باشد که دیالوگ‌ها به شدت ساده و در عین حال خنده‌دار نوشته شده‌اند. در واقع در فیلم‌نامه‌های آرون سورکین خبری از جملات پیچیده نیست. بعلاوه، این دوره، عصر رایانه‌ها است! بد نیست که با تعدادی از اصطلاحات رایانه‌ای آشنا شویم و بعدتر برای نشان دادن بالا بودن سطح زبان انگلیسیمان، آن ها را به کار ببریم.

3. فیلم Twilight گرگ و میش

سال انتشار: 2008

کارگردان: هاردویک

ژانر: عاشقانه، فانتزی

بازیگران: کریستن استوارت، رابرت پتینسون، بیلی بروک، پیتر فاسینلی، تیلور لاتنر، الیزابت ریسر، اشلی گرین، کلان لاتز، نیکی رید، جکسون رادبون.

فیلم Twilight گرگ و میش فیلمی فانتزی، برگرفته از کتاب سپیده‌دم است. این فیلم روایتگر ارتباط آدم‌ها با خوش‌آشام‌ها و گرگینه‌ها است. از این رو گاهی آن‌ها با هم سر دشمنی دارند و گاهی دوستی. داستان به وجود آمدن این ارتباطات از جایی شروع می‌شود که بلا سوان پس از ازدواج مجدد مادرش تصمیم می‌گیرد به شهری کوچک در واشنگتن نقل مکان کند. همین تصمیم سببی است برای آشنایی او با مردی جذاب اما مغرور به نام ادوارد کالن که زندگی هر دوی آن‌ها را دستخوش تغییرات فراوان می‌کند.

1

چرا فیلم Twilight گرگ و میش برای تقویت listening در زبان انگلیسی خوب است؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که فیلم Twilight گرگ و میش را برای تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی معرفی کردیم، روایت جذاب آن است که شما را به شدت درگیر خود می‌کند، در حالی که نباید یک جمله از دیالوگ‌ها را نادیده گرفت یا آن را فراموش کرد. از طرفی به این دلیل که این فیلم جامعه دانش‌آموزان و دانشجویان را هدف قرار داده است، بیشتر از زبان عامیانه و آسان برای دیالوگ نویسی در آن استفاده شده است بنابراین، به راحتی می‌توان ترکیب جملات، کلمات و ساختار آن را حدس زد تا به درستی شنید. از طرفی، زبان بازیگران آمریکایی است. این مساله باعث می‌شود که با لحن و زبان سختِ انگلیسی روبه‌رو نباشیم.

4. فیلم Forrest Gump فارست گامپ

سال انتشار: 1994

کارگردان: رابرت زمیکس

ژانر: درام

بازیگران: تام هنکس، رابین رایت

فیلم فارست گامپ کودکی تا جوانی مردی را نشان می‌دهد که از دوران کودکی با مشکلات ذهنی دست‌وپنجه نرم می‌کرده است. از همان دوران او دوستی صمیمی پیدا می‌کند، اما وقتی هر دو بزرگ می‌‎شوند بینشان جدایی‌هایی به‌وجود می‌آید. داستان فارست گامپ از جایی شروع می‌شود که بر روی نیمکتی نشسته است و در حال تعریف کردن داستان زندگی خود برای رهگذران متفاوت است. او از بورسیه‌ای حرف می‌زند که زندگیش را به کلی تغییر داده است، از جنگ‌ها، پیشرفت‌ها، رسیدن‌ها و نرسیدن‌ها و پیروزی‌هایی که نصیب این مرد کندذهن، اما به شدت باهوش شده است.

1

چرا فیلم Forrest Gump فارست گامپ برای تقویت listening در زبان انگلیسی خوب است؟

مهم‌ترین دلیل پیشنهاد فیلم فارست گامپ برای زبان آموزانی که دوست دارند مهارت شنیداری خود را تقویت کنند این است که گامپ، شخصیت اصلی و راوی این فیلم، به دلیل مشکلات ذهنی که دارد، بسیار آرام و شمرده حرف می‌زند. این باعث می‌شود که به راحتی حرف‌های او را متوجه شویم. در این میان برخی نکاتی که مربوط به تاریخ و فرهنگ امریکا می‌شود را نیز می‌آموزیم که بدون شک برایمان آموزنده خواهد بود.

5. فیلم Beauty and the Beast دیو و دلبر

سال انتشار: 2017

کارگردان: بیل کاندن

ژانر: خانواده، فانتزی، عاشقانه

بازیگران: لوک ایوانز، کوین کلاین، جش گد، یوان مک‌گرگور، استنلی توچی، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتا-را، ایان مک‌کلن و اما تامسون.

داستان دیو و دلبر را اکثر ما شنیده‌ایم و می‌دانیم موضوع از چه قرار است. این یک داستان کلاسیک است که دیزنی در سال 2017 آن را بازسازی کرده و با نام فیلم Beauty and the Beast دیو و دلبر روانه پرده سینما کرده است. همه داستان به دختری مربوط می‌شود که دلداده‌ی کتاب خواندن است و با پدرش در روستایی مشغول به زندگی است. در این میان پدر او زندانی و ربوده می‌شود و دختر برای نجات جان پدر در قلعه‌ای می‌ماند. غافل از اینکه در این قلعه شاهزاده‌ای نفرین شده حضور دارد که تبدیل به دیو شده است و تا زمانی که واقعا عاشق نشود، این طلسم شکسته نخواهد شد.

1

چرا فیلم Beauty and the Beast دیو و دلبر برای تقویت listening در زبان انگلیسی خوب است؟

اگر بخواهیم انگلیسی رسمی را بیاموزیم، این فیلم می‌تواند مقدمات فراگیری آن را به ما بیاموزد. در این فیلم، زبان انگلیسی رسمی که به زبان ملکه نیز معروف است در تضاد با گویش کاکنی قرار می‌گیرد، گویشی که مربوط به شهر لندن و قشر کارگر جامعه می‌شود. در واقع، این گویش انگلیسی، گویشی معمولی و عامیانه است.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی
چهره ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد
چهره ها

چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.9 دقیقه
تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه
چهره ها

تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
 فال ابجد امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال و طالع بینی

فال ابجد امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.4 دقیقه
 فال حافظ امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال و طالع بینی

فال حافظ امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.5 دقیقه
(ویدئو) طرز پخت یک غذای جدید، فوری و خوشمزه با تخم مرغ و کالباس در خانه
آشپزی

(ویدئو) طرز پخت یک غذای جدید، فوری و خوشمزه با تخم مرغ و کالباس در خانه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه