استفاده از لوازم مسی و برنجی در دکوراسیون خانه

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.5 دقیقه

راهنماتو- مس و برنج دو جنسی هستند که هرگز از مد نخواهند افتاد. حضور این دو جنس در خانه، جلوه‌ای فاخر و لاکچری به دکوراسیون خانه ما می‌بخشند چراکه نمایی از گذشته‌ها را پیش چشم می‌گذارند در حالی که با درخشانی خود گرما، نور و صمیمت را به خانه می‌آورند.

اگر به بازار مسگرهای زنجان فکر کنید شاید متوجه شوید که حضور این دو جنس در تاریخ فرهنگ و هنر ایران تا چه حد غنی و قدیمی است. گاهی ظروف مسی ساده هستند و گاهی روی آن‌ها کار شده است و تنوع آن‌ها از نظر ظاهری و حتی کاربردی بسیار زیاد است.

اما، ممکن است ندانیم که حضور این دو جنس در کدام یک از بخش‌های خانه جلوه‌ای خاص‌تر به آن می‌بخشد پس با راهنماتو همراه شوید تا لوازم مسی و برنجی را در نقاط متفاوت خانه و در جایی درست استفاده کنید.

1

لوسترهای مسی و برنجی

به گزارش راهنماتو، لوسترهای برنجی و مسی همواره می‌توانند جلوه‌ای خاص و تاثیرگذار در نورپردازی خانه و دکوراسیون داخلی آن داشته باشند. به خصوص اگر به سبک‌هایی از معماری داخلی مثل ترنزیشال، سنتی و وینتیج علاقه داشته باشید.

وسایل نورپردازی از جنس مس و برنج می‌توانند در بخش‌های متفاوتی قرار گیرند، یعنی آن‌ها تنها لوسترهای سقفی نیستند. می‌توانیم از چراغ‌های دیواری و آباژور نیز استفاده کنیم. گاهی نیز با تهیه کردن ست‌های از لوستر، چراغ دیواری و آباژور در نورپردازی خانه می‌توانید سبک نورپردازی خود را غنی‌تر کنید.

1

آینه و شمعدان مسی و برنجی

این روزها استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه به شدت ترند شده است. این یکی از بهترین ترندها در دکوراسیون خانه است چراکه به شکلی هوشمندانه، نور، دلبازی و روح خانه را افزایش داده‌اید. حال، بهتر است آینه و شمعدان‌های برنجی یا مسی خود را از انبار بیرون بکشید (شاید آینه شمعدان عروسی شما برنجی باشد) و آن را جلا داده و در بخشی از خانه قرار دهید.

 این کار، به خصوص اگر به صورت موتیف از مس و برنج استفاده کرده باشید، ظرافت خاصی به خانه شما می‌بخشد. اگر هم می‌خواهید جدیدا آینه و شمعدان مسی و برنجی تهیه کنید، اما دوست ندارید که زیاد روی آن کار شده باشد، می‌توانید از آینه و شمعدان‌های مسی یا برنجی استفاده کنید که به شکل مینیمال طراحی و ساخته شده‌اند.

1

استفاده از مس و برنج در آشپزخانه

شاید با شنیدن این نکته که می‌توانید از مس و برنج در آشپزخانه استفاده کنید، فورا به این فکر کنید که قرار است انواع ظروف مسی را به آشپزخانه‌تان بیاورید! بله شما درسا فکر کرده‌اید اما این تمام ماجرا نیست.

این روزها استفاده از مس و برنج برای ظریف‌کاری‌ها و جزئیات آشپزخانه نیز به کار می‌رود. به‌عنوان مثال می‌توانید از دستگیره‌های مسی و برنجی برای کابینت‌های خود استفاده کنید. این در حالی است که می‌توانید از همین رنگ برای ریزه‌کاری‌ها در رنگ‌آمیزی آشپزخانه نیز استفاده کنید. (لبه دیوار و قاب‌های دیوار را با خطوطی به رنگ مسی یا برنجی بیارایید.) در این میان می‌توانید عناصری دیگر مثل هود آشپزخانه را نیز از جنس مس درنظر بگیرید که آشپزخانه شما را به شدت منحصربه‌فرد می‌کند.

1

استفاده از شیرآلات و لوله کشی مسی و برنجی

استفاده از مس و برنج به خانه شما ظرافت خاصی می‌بخشد، اگر باور ندارید می‌توانید به شیرآلات و لوله‌کشی‌های خانه فکر کنید. دو عنصری که در دکوراسیون داخلی خانه کمتر به آن توجه می‌کنیم. استفاده از شیرآلات و لوله‌کشی‌های مسی و برنجی علاوه‌بر اینکه به خانه شما ظرافت و جلوه‌ای خاص می‌بخشد، عمری طولانی و کیفیتی به شدت بالا دارد.

این نوع شیرآلات و لوله‌کشی‌ها را می‌توانید در آشپزخانه، سرویس بهداشتی یا هر جای دیگری که نیاز به شیر آب دارید استفاده کنید و ریزه‌کاری‌های دیگر آن بخش از خانه را با آن هماهنگ کنید.

1

استفاده از وان و سینک مسی

حال که درباره شیرآلات و لوله کشی مسی و برنجی حرف زدیم، جالب است بدانید که اگر سرویس بهداشتی شما فضای مناسبی داشته باشد، می‌توانید از وان‌های حمام مسی استفاده کنید که به شدت لوکس، جذاب و منحصر به فرد هستند. بعلاوه می‌توانید سینک روشویی خود را نیز از جنس مس یا برنج در نظر بگیرید که به شدت لاکچری است.

فراموش نکنید که مس، همچون طلا هرگز از ارزشش کاسته نمی‌شود به خصوص اگر هر از چندگاهی آن را جلا دهیم. برخورد مداوم صابون و مواد شوینده با مس پس از مدتی طولانی استحمام کردن در وان حمام مسی ممکن است رنگ آن را کدر کند، اما نیازی به نگرانی نیست، فورا می‌شود آن را به حالت سابق برگرداند.

1

مبلمان مسی و برنجی

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای استفاده از مس و برنج در دکوراسیون داخلی خانه، تهیه کردن مبلمان، به خصوص تخت‌خواب‌های مسی و برنجی است که کمتر آن را توصیه می‌کنیم. چراکه عموما لبه‌های تیزی دارد و شما را عاصی می‌کند. اما، اگر بتوانید تخت خواب‌هایی ترکیب شده از چوب با مس یا برنج پیدا کنید، انتخابی خاص کرده‌اید.

بعلاوه، استفاده از میزهای جلو مبلی مسی یا برنجی، میز عسلی، میز کنارتختی و غیره نیز می‌تواند سبک معماری داخلی خانه شما را به شدت منحصر به فرد کند.

1

اکسسوری‌های دیواری مسی و برنجی

یکی دیگر از لوازمی که می‌توان از جنس مس و برنج تهیه کرد و از آن در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد، اکسسوری‌های دیواری است. این اکسسوری‌ها می‌توانند قاب عکس باشند یا مجسمه‌هایی که از جنس مس و برنج هستند.

گاهی حتی یک چراغ دیواری که عنصری کاربردی برای نورپردازی است، اگر از جنس مس یا برنج باشد می‌تواند به عنوان یک اکسسوری دیواری به حساب آید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها