5 جاده رویایی در شمال کشور که توی اردیبهشت باید ببینیش!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.3 دقیقه

راهنماتو- به فصل بهار و ماه اردیبهشت، شمال کشور تبدیل میشود به بهشتی زیبا که دوست داریم از همه چیز بزنیم و تنها به آن پناه ببریم. برای همین کیلومترها ترافیک را به جان می‌خریم، اما می‌دانیم مقصد زیباست. گاهی هم ممکن است مقصدی نداشته باشیم، شاید بخواهیم رانندگی در مسیری سبز را مقصد بدانیم. مسیر و جاده‌ای که گله به گله درخت‌های بهاری را پیش چشم ما می‌آورند و اجازه نمی‌دهند فراموش کنیم که زنده‌ایم. اگر مقصد شما مسیر است؛ با راهنماتو همراه شوید تا 5 جاده رویایی در شمال کشور به خصوص در ماه اردیبهشت را بشناسید.

1

1. جاده سطلسر

به گزارش راهنماتو، لاهیجان به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت و زیبای ایران همواره مورد توجه بوده است. اما، روستای سطلسر در حاشیه لاهیجان جاده‌ای به شدت متحیرکننده دارد. فرض کنید شما در جاده‌ای برانید که تپه‌های ماهوری آن با درختچه‌های چای پوشیده شده است. از هر سو می‌نگری زیبایی می‌بینی و سرسبزی. وقتی در ماه اردیبهشت هستیم این درختچه‌های چای دوباره زنده شده‌اند و سرزندگی را به یادمان می‌آورند. جدای از تپه‌های چای باید به کشتزارهای برنج پلکانی سطلسر اشاره کنیم که ما را به یاد سریلانکا می‌اندازند.

برای رسیدن به روستای سطلسر و حضور در جاده زیبای آن باید از جاده کنار بام سبز خود را به دست طبیعت بسپاریم!

1

2. جاده ماسوله

خود ماسوله یک سر ماجرا و جاده‌ای که ما را به آن می‌فرستد سر دیگر ماجرا است. وقتی در این جاده زیبا هستیم نمی‌توانیم به مقصد فکر کنیم چراکه همین مسیر مقصد اصلی ماست. ماسوله شاهکاری است که به درازای 6 قرن مهماندار ما بوده است. روستایی پلکانی که نمی‌توان از زیبایی‌اش تعریف کرد. همانطور که وقتی از پشت بام بلندترین خانه ماسوله از دیدن هر آنچه زیرپایمان است لذت می‌بریم، می‌توانم در جاده پر پیچ و خم و سرسبزش نیز لذت ببریم و در اردیبهشت همچون درختانِ تازه جان گرفته، جان بگیریم. شاید چند قطره باران هم مهمان اردیبهشت بودیم!

برای رسیدن به ماسوله باید از جاده فومن گذشت، همان جاده‌ای که ما را با طبیعت زیبای اردیبهشت آشتی داده است.

1

3. جاده عباس آباد به کلاردشت

مازندران، دریایی است از زیبایی. وقتی وارد جاده چالوس می‌شویم تا به مازندران برسیم، قصه سفر ما شروع می‌شود. شاید بهتر بود می‌گفتیم جاده چالوس یکی از بهترین جاده‌های اردیبهشتی شمال ایران است، اما آن را بسیاری از ما می‌شناسیم. پس بیایید پس از گذر از جاده چالوس خود را به عباس آباد برسانیم و سپس مسیر را تا کلاردشت ادامه دهیم. شاید طوری عاشق این جاده در ماه اردیبهشت شویم که دوست داشته باشیم چندبار دور بزنیم و مسیر را از ابتدا شروع کنیم! جاده رویایی عباس آباد به کلاردشت در ماه اردیبهشت پر است از شکوفه‌ها و رنگ‌ها که نباید دیدنشان را از دست داد.

برای رفتن به جاده عباس آباد بهتر است پس از گذراندن جاده چالوس، در 50 کیلومتری چالوس مسیر خود را به سمت عباس آباد کج کنیم.

1

4. جاده کردکوی

همینطور که از گرگان به سمت کردکوی می‌رویم، ممکن است در جاده کردکوری آبشارهایی چندطبقه ببینیم، دهکده جهان نما را ببینیم که جنگلی از ابر است یا درختانی سرسبز که نشان می‌دهد اردیبهشت در این فضا قدم گذاشته است. این نشان می‌دهد که نه تنها جاده کردکوی بلکه تمامی جاده‌ها در آن که ما را به یکی از جاهای دیدنی کردکوی می‌رسانند نیز زیبا هستند. پس برای در مسیر بودن و دل را به جاده زدن، جاده کردکوی را انتخاب کنید.

برای رفتن به کردکوی باید در 30 کیلومتری گرگان قرار بگیریم. این جاده تا مرکز شهر گرگان تنها نیم ساعت فاصله دارد.

1

5. جاده اشکورات به رودسر

شما در حال زیبایی دیدن هستید تنها و تنها اگر مسیرتان را از قزوین شروع کنید تا رفته رفته به جاده اشکورات به رودسر برسید. شاید ابتدای مسیر و تا رد کردن چند شهر کمی جاده خشک به نظر برسد، اما به مرور کشتزارهای برنج، جنگل‌ها هیرکانی، درختچه‌های چای و قله‌های رفیع شما را حیرت‌زده خواهند کرد. پس بی توجه به مقصد، برانید. گاهی موسیقی ملایمی گوش دهید و گاهی از صدای برخورد باران بهاری به شیشه ماشین لذت ببرید.

جاده اشکورات به رودسر مرزی است بین گیلان و مازندران و باید از اتوبان تهران قزوین و پس از رد کردن شهرهایی مثل کاکرود و سفیدآب به آن برسید.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها