جذاب‌ترین پارک‌های شهرکرد با هوایی معرکه در فصول گرم

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.1 دقیقه

راهنماتو- ممکن است شنیده باشید که هر استانی مرکزی دارد و هر مرکز استانی، بامی که از فراز آن می‌توان به شهر نگریست! بام تهران، بام سبز گیلان، بام کرج و غیره! اما، می‌دانید بام ایران کجاست؟ شهرکرد، مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد.

شهرکرد در دامنه رشته کوه زاگرس به وجود آمده است، اما مرتفع‌ترین نقطه آن. بنابراین آب‌وهوای آن بدون شک خنک است. به همین خاطر است که تا وارد فصول گرم می‌شویم، شهرکرد پر می‌شود از گردشگرانی که می‌خواهند هوایی عوض کنند. خود شهرکردی‌ها هم که در دل آب‌وهوایی تمیز و خنک زندگی می‌کنند!

حالا اگر بخواهیم در شهرکرد اقامت موقت داشته باشیم، یا در یکی از روزهای بهار و تابستان، کمی قدم بزنیم، کجا بهتر است از پارک‌های شهرکرد؟ راهنماتو جذاب‌ترین پارک‌های شهرکرد را در این مقاله به شما معرفی می‌کند.

1

1. پارک جنگلی تهلیجان شهرکرد

به گزارش راهنماتو، پارک جنگلی تهلیجان شهرکرد که برخی آن را پارک تله گون می‌نامند، یکی از امن‌ترین، سرسبزترین و خوش آب‌وهواترین پارک‌های شهرکرد است. این پارک امکانات رفاهی متفاوت، از سرویس بهداشتی گرفته تا مغازه‌ها و رستوران‌های متنوع در دل خود جای داده است. نکته این است که اگر مسافر شهرکرد باشید می‌توانید در پارک تهلیجان اقامت موقتی داشته باشید. در این پارک زمین مناسب بازی برای کودکان، زمین تنیس، محلی مناسب برای پیاده‌روی و پیک نیک و غیره وجود داشته و می‌تواند جای مناسبی برای خوشگذرانی شما باشد.

برای رفتن به پارک جنگلی تهلیجان به آدرس شهرکرد، خیابان ناصر خسرو، 89، بلوار آیت الله کاشانی مراجعه کنید.

1

2. پارک قزلحصار شهرکرد

یکی از زیباترین پارک‌های شهرکرد برای قدم زدن و پیک نیک رفتن پارک قزلحصار شهرکرد است. این پارک فضای سبزی بزرگ، آلاچیق‌هایی با کف بتنی برای نشستن و زیرانداز پهن کردن، وسایل نورپردازی برای شب، مسیر پیاده‌روی جذاب و زمینی چمن‌کاری شده دارد. در واقع این پارک مسیری به اندازه 2 کیلومتر دارد که می‌تواند فضای مناسبی برای ورزش و پیاده‌روی باشد. نکته جذاب درباره پارک قزلحصار شهرکرد این است که می‌تواند فضایی امن و مناسب برای اقامت مسافران هم باشد.

برای رفتن به پارک قزلحصار شهرکرد به شهر کیان رفته سپس مسیرتان را به سمت جاده گاوداری قنداب، جاده قنداب ادامه دهید.

1

3. پارک لاله شهرکرد

پارک لاله شهرکرد یک پارک بی‌نظیر با مساحت 18000 متر مربع در بخش شرقی شهرکرد است. این پارک فضایی بکر و بی‌نظیر برای پیاده‌روی، پیک نیک رفتن و حتی اقامت موقتی دارد. با سیستم نورپردازی، به هنگام شب پارک کاملا نورانی و روشن است و به راحتی می‌توان در آن آرامش از دست رفته را بازیافت. درخت‌های کوتاه و بلند، زمین چمن‌کاری شده و گلکاری باغچه‌ها نیز به زیبایی این پارک افزوده‌اند. از امکانات این پارک می‌توان به سرویس بهداشتی، فضای مناسب برای پارک کردن خودرو، سطل زباله و آبخوری اشاره کرد.

برای رفتن به پارک لاله شهرکرد به سمت بلوار معلم این شهر بروید.

1

4. پارک ملت شهرکرد

اگر می‌خواهید مرتفع‌ترین پارک ایران را بشناسید، به پارک ملت شهرکرد بروید. این پارک با معماری‌ای خاص و پلکانی، پله پله شما را به بالاترین نقطه می‌رساند که از آن می‌توانید تصویر زیبایی از شهر را ببینید. در مسیر این فصای پلکانی، حوضچه‌هایی قرار دارند و تیرهای چراغ برقی که نور مسیرتان در هنگام شب خواهند شد. دو سمت این فصا نیز پوشیده است از درخت‌ها و محل‌هایی برای نشستن، زیرانداز پهن کردن و استراحت که حسابی حالتان را جا می‌آورد. از امکانات دیگر پارک ملت شهرکرد سرویس بهداشتی، آلاچیق، فضای مناسب برای پارک کردن خودرو و امنیت بالای آن در طول شبانه روز است که باعث می‌شود حتی اگر مسافر شهرکرد هستیم بتوانیم در آن اقامت موقتی داشته باشیم.

برای رفتن به پارک ملت شهرکرد به سمت خیابان حافظ بروید.

1

5. پارک تپه شهرکرد

یکی دیگر از پارک‌های شهرکرد که به دلیل فضای سرسبزش، آب‌وهوایی بسیار مناسب داشته و می‌تواند مکان مناسبی برای قدم زدن و پیک نیک باشد پارک تپه شهرکرد است. این پارک امکانات رفاهی‌ای مثل سرویس بهداشتی، آبخوری و فضای بازی برای کودکان دارد و چون در مسیر جاده بروجن قرار گرفته، مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند.

برای رفتن به پارک تپه شهرکرد مسیر معلم، میدان قمر بنی هاشم را دنبال کنید.

1

5+1. پارک پروز در 155 کیلومتری شهرکرد

پارک جنگلی پروز یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی چهار محل بختیاری است که خواستیم از آن در این مقاله یاد کنیم چراکه فضایی بکر و زیبا دارد و اگر بخواهید مسافر شهرکرد و حوالی آن باشید می‌توانید شبی جذاب را در آن سپری کنید. اگر هم شهرکردی باشید می‌توانید برای سفر رفتن بار خود را به مقصد این پارک ببندید. این پارک چنان درخت‌های بلندقامت و سبز در کنار رودی خروشان دارد که دل ما را می‌برد. از طرفی از این پارک به راحتی می‌توانیم جنگل‌های زاگرس را دید بزنیم و از جذابیت‌های آن لذت ببریم. از جمله امکانات رفاهی پارک پروز می‌توانیم به سرویس بهداشتی، چشمه زلال، جاده آسفالت و مسیری صاف، سکوهایی برای نشستن و زیرانداز پهن کردن و پارکینگ مناسب برای خودرو اشاره کرد.

برای رفتن به پارک جنگلی پروز باید در مسیر جاده بروجن و در 155 کیلومتری شهرکرد تابلوهای آن را دنبال کنیم.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها