خوش منظره‌ترین پارک‌های گرگان و گلستان

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.2 دقیقه

راهنماتو- اگر می‌خواهید در شهرگرگان، این شهر 5000 ساله و پرجمعیت، نفسی تازه کنید به پارک‌های این شهر و اطرافش بروید. نکته این است که برخی از پارک‌های گرگان و گلستان شبیه به پارک‌هایی که در سایر استان‌ها و شهرهای ایران می‌بینیم نیست.

اکثر این پارک‌ها، محوطه‌هایی جنگلی با طبیعتی جذاب هستند که با اضافه کردن امکاناتی تبدیل به یک مجموعه تفریحی یا کلان پارک شده‌اند. گرگان که از یک سو به جنوب دریای خزر می‌رسد و از سوی دیگر مسیری مهم برای اتصال استان‌های شمالی به شرقی است همواره مسافران زیادی را به خود.

مردم گرگان و گلستان مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند و خودشان برای خوش گذرانی پارک‌هایی را که راهنماتو در این مقاله به شما معرفی می‌کند را انتخاب می‌کنند. حال حتی اگر گرگانی هستید و نمی‌دانید عصر امروز خود را چگونه بگذرانید یا در تعطیلات به کدام سوی گرگان بروید نیز با ما همراه بمانید.

1

1. پارک جنگلی دلند گرگان

به گزارش راهنماتو، پارک جنگلی دلند یک پارک ملی است که نام آن را ثبت کرده‌اند. این پارک از سال 1344 احداث شد و از آن‌جایی که در مسیر گرگان بود، مورد توجه بسیار قرار گرفت. اما، این دلیل اهمیت این پارک نیست، دو تپه تاریخی موجود در آن، درخت‌های میوه کهن و سربه‌فلک کشیده، حضور حیواناتی مثل خوک و غیره عاملی برای اهمیت این پارک جنگلی استان گلستان و گرگان هستند. در این پارک هرگونه امکانات رفاهی از سرویس بهداشتی و سکوهایی بتنی مناسب برای اسکان موفق گرفته تا مغازه‌هایی برای خرید کردن وجود دارد. پس پارک جنگلی دلند نه تنها یک پارک مناسب برای گذراندن یک روز تعطیل یا یک عصر بهاری و تابستانی است، بلکه می‌تواند محل مناسبی برای اسکان مسافران باشد.

برای رفتن به پارک جنگلی دلند از گرگان به سمت رامیان رفته سپس در میدان مرکزی به سمت بلوار بهشتی بروید تا آن را بیابید.

1

2. پارک جنگلی تپه هزارپیچ گرگان

پارک جنگلی تپه هزارپیچ گرگان نه تنها یک پارک جنگلی زیبا برای استراحت و خوش‌گذرانی است بلکه یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان گلستان است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. پس چه ساکن گرگان باشیم و بخواهیم اوقات فراغت شادی داشته باشیم چه مسافر شمال شرق ایران زمین باشیم می‌توانیم این پارک جنگلی جذاب را به عنوان مقصدی سرسبز و خوش منظره در نظر بگیریم. نکته این است که پارک جنگلی تپه هزار پیچ در مرتفع‌ترین نقطه شهر گرگان قرار گرفته است، یعنی از آن می‌توانیم کل این شهر زیبا و تاریخی را ببینیم و لذت ببریم. امکانات رفاهی در این پارک کامل است و آب‌وهوای معتدلش باعث شده که به آن نام معتدل خزری را بدهند. یعنی نه به اندازه چالوس و نوشهر رطوبت را احساس می‌کنید نه به اندازه یزد در خشکی هستید. از تفریحات مدرنی که می‌توان در این پارک تجربه کرد پاراگلایدر است که گرگان خرم را رو به چشم شما نگه می‌دارد.

برای رفتن به پارک جنگلی تپه هزارپیچ گرگان به سمت پردیس رفته و وارد خیابان هزار پیچ شوید تا به آن برسید.

1

3. پارک جنگلی کردکوی گرگان

اگر در مناطق خوش منظره و خوش آب‌وهوایی از ایران، مثل گرگان زندگی می‌کنید آدم خوش شانسی هستید که به هنگام پارک رفتن به منظره‌ای بهشتی از آبشارها، درخت‌هایی سرسبز و تمیز و مسیرهایی طبیعی برای پیاده‌روی دست پیدا می‌کنید. نمونه چنین پارکی پاک جنگلی کردکوی در اطراف شهر گرگان است که در برخی مواقع تبدیل به محلی می‌شود برای اقامت موقت مسافران امام رضا. این پارک جنگلی زیبا که تنها نیم ساعت با بخش مرکزی گرگان فاصله دارد، با 54 هکتار وسعت، جنگل سبز، رودخانه، آبشار و غیره دل بسیاری از افراد را با می‌برد. امکانات رفاهی و امنیت این پارک نیز بسیار عالی است و می‌توانیم با خاطری آسوده از فضا لذت ببریم.

برای رفتن به پارک جنگلی کردکوی گرگان به 4 کیلومتری جنوب کردکوی سفر کنید.

1

4. پارک شهر گرگان

اگر نمی‌خواهید زیاد از مرکز شهر فاصله بگیرید و قرار است فقط چند دقیقه‌ای پیاده روی کنید یا با اسباب‌بازی‌های مدرن سروکله بزنید می‌توانید به سراغ زیباترین پارک شهری گرگان، یعنی پارک شهر گرگان بروید. این پارک جذاب که از دهه 40 ساخته شده است، حالا درخت‌هایی بلندقامت و قدیمی، مسیرهای مناسبی برای پیاده‌روی، آبنماها و حوضچه‌هایی برای معتدل‌تر شدن و زیباتر شدن پارک وجود دارند که همگی دست به دست هم داده‌اند تا فضایی مناسب در دل گرگان داشته باشیم برای استراحت. از جمله امکانات رفاهی پارک شهر گرگان سرویس بهداشتی، آبخوری، زمین بازی و غیره است که خیال ما را از هر جهت آسوده می‌کند.

برای رفتن به پارک شهر گرگان به خیابان پاسداران، نرسیده به میدان شهرداری سفر کنید.

1

5. پارک ملت گرگان

یکی دیگر از پارک‌های شهری گرگان که دست کمی از پارک شهر ندارد، پارک ملت گرگان است. این پارک فضایی سرسبز و چمنکاری شده با معماری پلکانی دارد که مطمئنا حال شما را عوض می‌کند. حوضچه و آبنمای این پارک در مرکزیت بوته‌ها گل‌های بهاری جلوه‌ای رویایی دارد و می‌توان ساعت‌ها بر روی سکوهای آن نشست و از فضا لذت برد یا با کمی پیاده‌روی در مسیرهای ایجاد شده، نفسی تازه کردن و تمرکز از دست رفته را بازیافت. این پارک زمین مناسبی نیز برای بازی کودکان دارد و برای این رده سنی نیز پارک مناسبی است.

برای رفتن به پارک ملت گرگان به سمت خیابان باهنر بروید تا در همان حوالی این پارک را مشاهده کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها