دیدنی‌ترین پارک‌های بجنورد در بهار و تابستان

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲ خرداد ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- بجنورد شهری است در مرکزیت استان خراسان شمالی که توسط کوه‌های آلاداغ زیباتر شده است. این شهر تاریخی چه مصیبت‌ها که نکشیده و چه چیزها که ندیده. از حمله مغول‌ها گرفته تا شورش‌هایی که حسن خان سالار در دوران قاجاریه به راه انداخت؛ این شهر دلی پر از خون دارد و حالا چند دهه‌ای است که روی آرامش به خود دیده است. اما، به دلیل همین خون دل خوردن‌ها است که آثار تاریخی زیادی در آن می‌بینیم و سالیانه گردشگران به سمت آن می‌روند تا از اسرار درونش باخبر شوند. بجنوردی‌ها هم وقتی می‌خواهند تفریحی داشته باشند به پارک‌های باصفای اطراف شهرشان می‌روند. پارک‌هایی در بجنورد که راهنماتو در این مطلب به شما معرفی می‌کند تا در روزهای بهاری و تابستانی، سرگرم باشید و تفریح کنید.

1

1. پارک باباامان بجنورد

به گزارش راهنماتو، شهر بجنورد در کوهپایه قرار گرفته است به همین دلیل ممکن است آب‌وهوایی سرد در نیمه دوم سال داشته باشد، به همین دلیل بهتر است وقتی در نیمه اول سال به بجنورد رفتیم حتما سری به پارک بابا امان بجنور بزنیم. شاید نام این نقطه گردشگری پارک باشد، اما در دلش چشمه‌ای طبیعی می‌جوشد که با آبشارهای مصنوعی به شکلی بسیار دلفریب در آمده. از طرفی رودخانه اترک از کنار پارک بابا امان می‌گذرد و فضای آن را به طبیعت نزدیک‌تر کرده است. 400 اصله درخت از چنار گرفته تا زالزالک به همراه حیات وحش آن (گاهی در آن گوزن دیده می‌شود) باعث شده که بسیاری از گردشگران و خود بجنوردی‌ها برای نفس تازه کردن به آن بروند. اما، چیزی که پارک باباامان را از طبیعتی بکر جدا می‌کند امکانات رفاهی آن است که برای مسافران و گردشگران یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

برای رفتن به پارک باباامان بجنورد به آدرس شهرستان بجنورد، بخش مرکزی، ۱۰ کیلومتری جاده بجنورد-شیروان مراجعه کنید.

1

2. پارک شهر بجنورد

یکی از بزرگترین و مهم‌ترین پارک‌های بجنورد پارک شهر است که همواره مکان مناسبی برای اسکان موقت گردشگران و پرسه‌زنی و پیک نیک بجنوردی‌ها بوده است. این پارک نه تنها زیبا است بلکه امکانات رفاهی متفاوتی دارد. از جمله زیبایی‌های پارک شهر بجنورد می‌توان به پلکان سنگی و آبشار و دریاچه مصنوعی آن اشاره کنیم و درخت‌های بلند و سرسبزش در فصل بهار که زیبا هستند و سایه‌شان در آفتاب محل امنی برای ما خواهد شد. از جمله امکانات رفاهی آن نیز می‌توان به سرویس بهداشتی، پارکینگ مناسب برای خودرو، محل مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری و غیره اشاره کنیم.

برای رفتن به پارک شهر بجنورد به آدرس دهخدا، بلوار شهدا، خیابان استقلال مراجعه کنید.

1

3. پارک جنگلی دوبرار بجنورد

بدون شک یکی از متفاوت‌ترین پارک‌های بجنورد، پارک جنگلی دوبرار است که وقتی به بالاترین نقطه آن برویم می‌توانیم کل شهر را ببینیم و از یک غروب بهاری دل‌انگیز لذت ببریم. آبشار مصنوعی، دریاچه و استخر، معماری پلکانی، درخت‌های کوتاه و بلند سرسبز، سنگفرش‌های زیبا و آسمان آبی بالاسر پارک از جمله زیبایی‌های آن هستند. فضای پلکانی پارک به هنگام غروب با تیرک‌های برق روشن می‌شوند و یک فضای رویایی ایجاد می‌کنند که نمونه‌اش را کمتر دیده‌ایم. راهروها و پیاده‌روها در این پارک برای قدم زدن بسیار زیبا هستند و سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی متفاوت مثل آلاچیق‌ها باعث شده که در این پارک آرامش داشته باشیم.

برای رفتن به پارک جنگلی دوبرار بجنورد به آدرس استان خراسان شمالی، مطهری، مطهری 4، بلوار پیامبر اعظم(ص) مراجعه کنید.

1

4. پارک بش‌قارداش بجنورد

پارک بش‌قارداش بجنورد یکی از آن پارک‌های بجنورد است که طبیعت، تاریخ و تفریح را به یکدیگر پیوند می‌زند. درواقع این پارک را به عنوان یک جاذبه تاریخی در استان خراسان شمالی در نظر می‌گیرند که جزو آثار ملی ایران است. در زبان ترکی پارک بش قارداش به معنای 5 برادر است. سالیان گذشته و در دوران اشکانیان، مردمان زرتشتی این پارک را مکانی مقدس می‌دانستند. در این پارک زیبا، آبی وجود دارد که خاصیت آن درمانی است. برخی ممکن است بخواهند تنی به آب بزنند. اما، در روزگارانی این پارک چشمه‌هایی جوشان داشته و روایات متفاوتی برای نام‌گذاری آن وجود دارد. برخی می‌گویند پنج برادری که از دست ماموران می‌گریختند در این پارک به خدا پناه برده و بعد غیب شدند. به طور کل وقتی این پارک را نگاه می‌کنیم، حتی اگر از تاریخ آن اطلاعی نداشته باشیم، حسی در آن وجود دارد که قدمت و داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی را به یاد می‌آورد. انگار عکسی قدیمی می‌بینیم که پشت آن نوشته شده است «به سال ایرانِ باستان؛ 247 سال پیش از میلاد مسیح».

برای رفتن به پارک بش‌ قارداش بجنورد به آدرس 5 کیلومتری جنوب غربی بجنورد، بر سر بزرگراه بجنورد به «اسفراین» در استان خراسان شمالی بروید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها