این 5 پارک شیراز رو توی یک عصر بهاری امتحان کن!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.8 دقیقه

راهنماتو- تا اسم شیراز می‌آید به یاد بوی بهارنارنج در کوچه پس کوچه‌های آن می‌افتیم، به یاد حافظ و آن شعر محبوبش که می‌گفت: «ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی/ از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی/ به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی/به گلزار آی کز بلبل غزل گفتن بیاموزی». به یاد تخت جمشید و ایران باستان هم می‌افتیم که بهار را ارج می‌نهیدند و آمدنش را طلوعی نو در زندگی می‌دانستند. حالا با تمام این یادآوری‌ها دوست داریم یک عصر بهاری در شیراز را در جایی متفاوت سپری کنیم، جایی مثل پارک‌ها که قرار است طراوت بهار را با رنگ‌وبوی شیرازی ترکیب کنند. با راهنماتو همراه شوید تا 5 پارک جذاب شیراز در فصل بهار را بشناسید.

1

1. پارک کوهستانی بوستان شیراز

به گزارش راهنماتو، وقتی هنوز هوا روشن است بهتر است آماده شوید و به سمت پارک کوهستانی بوستان شیراز بروید که با معماری پلکانی و طبیعت سرسبزش دل شما را ببرد. این پارک که در نزدیکی آرامگاه سعدی است ممکن است باعث شود آن شعر معروف سعدی را هم به یاد آورید که می‌گفت:« بامدادی که تفاوت نکند لیل و نهار/ خوش بود دامن صحرا و تماشای بهار» و بعد ترغیب شوید که سری هم به آرامگاه این شاعر نامدار ایرانی بزنید. آبشارهای موجود در این پارک به‌علاوه فضای مناسب رای کوهنوردی کردن به شما اجازه می‌دهد که طبیعت بهاری را در آغوش بگیرید.

برای رفتن به پارک کوهستانی بوستان شیراز می‌توانید به شرق شیراز و سپس بلوار بوستان بروید تا آن را ببینید!

1

2. پارک جنت شیراز

بدون شک یکی از جذاب‌ترین پارک‌های شیراز پارک جنت است. حوض‌های زیبای این پارک که در میان باغچه‌هایی پر از گل بنفشه قرار گرفته‌اند و درخت‌های بلندقامتی که سایه‌هایشان ما را احاطه کرده‌اند باعث می‌شود که دوست داشته باشیم هر روز عصر در فصل بهار به این پارک برویم و پیاده روی کنیم. پارک جنت که نام دیگر آن باغ جنت است به عمارت زیبایی که درون آن هست نیز شناخته می‌شود. همان عمارتی که سال‌ها پیش حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک آن را ساخته است. پس دوباره می‌توانیم ردپای تاریخ را در شیراز مشاهده کنیم. وقتی شما به باغ جنت 54 هکتاری بروید، لحظه‌ای به یاد باغ ارم می‌افتید که همواره نامش بر سر زبان همه ما است.

برای رفتن به پارک جنت شیراز باید به غرب این شهر رفته سپس بلوار امیرکبیر، خیابان فرزدقی بروید تا به آن برسید.

1

3. پارک جنگلی انقلاب زرقان شیراز

اگر مسافر شهر شیراز هستید، اما می‌خواهید هزینه زیادی برا اقامت‌گزینی در هتل‌ها نداشته باشید یا دوست داشته باشید برای حفظ حریم شخصی خود چادر بزنید، می‌توانید در یک عصر بهاری دلنشین به پارک جنگلی انقلاب زرقان شیراز بروید. این پارک که با مساحت 250 هکتار با تمامی امکانات رفاهی منتظر شما است، یک پارک با درختانی است که انسان‌ها ساخته‌اند تا فضایی مطبوع در شهر شیراز ایجاد کنند. به همین خاطر است که آن را بزرگترین پارک مصنوعی شیراز می‌دانند.

برای رفتن به پارک جنگلی انقلاب زرقان شیراز بهتر است مسیر آزادراه شیراز-مرودشت، شهر جدید صدرا تا به آن نزدیک شوید.

1

4. لونا پارک شیراز

اگر می‌خواهید حین اینکه در دامنه کوه بابا از هوای بهاری طبیعت شیراز لذت می‌برید کمی هیجان را تجربه کنید بهتر است به لونا پارک شیراز بروید. این پارک که یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شیراز عزیزمان به حساب می‌آید میان ساکنان شیراز شهرت فراوانی دارد. از سرسره‌های آبشاری گرفته تا چرخ فلکی بزرگ در این پارک قرار دارند. وقتی که سوار این چرخ و فلک شویم می‌توانیم از فراز آن شهر شیراز را دید بزنیم و طبیعت سرسبز دامنه کوه بابا را از بالا مشاهده کنیم. جدای از این مساله اگر بخواهیم به سراغ بازی‌هایی مدرن‌تر در یک عصر بهاری هم برویم، لونا پارک شیراز برای ما پینت بال را تدارک دیده است.

برای رفتن به لونا پارک شیراز باید به شمال شیراز رهسپار شده و در مسیر بلوار آیت‌الله ربانی، مقابل دادگاه انقلاب قرار بگیریم.

1

5. پارک آزادی شیراز

اگر می‌خواهید در یک عصر بهاری احساس رهایی داشته باشید و کمی با هوای کوهستانی انس بگیرید بهتر است به پارک آزادی شیراز بروید و روی دریاچه مصنوعی آن کمی قایق سواری کنید. این پارک که 200000 متر مربع مساحت دارد بزرگترین پارک شیراز به حساب می‌آید. درختان بلند قامتی که بیش از نیم قرن سن‌وسال دارند، محوطه بازی برای کودکان، منظره کوهستانی و حضور لوازم بازی هیجان انگیزی مثل ترن هوایی باعث می‌شود که دوست داشته باشیم زمان بیشتری را در این پارک سپری کنیم. پارک آزادی شیراز یک پارک امن با محیطی خانوادگی است که تمامی امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی و زمین بازی و ورزش را فراهم کرده است تا خیالی آسوده داشته باشید.

برای رفتن به پارک آزادی شیراز بهتر است به بلوار آزادی بروید یا از جنوب به سمت مشکین فام رهسپار شوید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها