تا حالا این 5 تا پارک اراک رو توی بهار دیدی؟

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

راهنماتو- تا نام اراک را می‌شنویم به یاد یک شهر صنعتی می‌افتیم که تا چشم کار می‌کند کارخانه است و دود! از این دودها به کجا باید گریخت؟ شاید یکی از دلایلی که باعث شده مسئولان به فکر ساخت فضای سبز در این شهر بیافتند همین دودها و هوای ناپاک اراک باشد. حال اگر بخواهیم کمی در کنار درخت‌ها با طبیعت انس بگیریم، بهتر است به سراغ بهترین پارک‌های اراک از میان 100‌ها پارکی که دارد برویم، اگر نمی‌دانید 5 پارک برتر اراک کجاست و چه نامی دارد با راهنماتو همراه بمانید.

1

1. پارک 40 کاج یا عروس اراک

به گزارش راهنماتو، یکی از زیباترین پارک‌های اراک که به درختان کاجش معروف است، پارک 40 کاج است. اما ممکن است برایتان سوال شود که چرا لقب این پارک یا نام دومش پارک عروس است؟ این پارک را درختان کاچ چنان احاطه کرده‌اند که آدم دوست دارید مدام عکس بگیرد و در گوشه‌ای دنج با یار خود حرف‌های عاشقانه بزند به همین دلیل است که نام این پارک را عروس گذاشته‌اند. پس اگر به دنبال جایی برای قدم زدن در یک عصر بهاری می‌گردید به این پارک بروید.

برای رفتن به پارک 40 کاج یا عروس اراک به آدرس شهر صنعتی اراک، خیابان آیت الله اراکی، چهل کاج مراجعه کنید.

1

2. پارک ایرالکو اراک

یکی از پارک‌های جذاب اراک که در مجاورت یک شرکت صنعتی قرار گرفته و زندگی شهری و طبیعت را با یکدیگر پیوند داده است پارک ایرالکو اراک است. این پارک از آن جهت مورد توجه بسیاری از اراکی‌ها و مسافران اراک قرار می‌گیرد که درخت‌هایی فراوان و دریاچه‌ای مصنوعی دارد. حضور یک دریاچه مصنوعی در دل فضای سبز بدون شک به مطبوع شدن هوا کمک خواهد کرد. با این وجود که این پارک در مجاورت شرکت آیرالکو است، اما ورود برای همگان آزاد است و می‌توانیم قرارهای بهارانه‌مان را در این پارک بگذاریم.

برای رفتن به پارک آیرالکو اراک به بلوار منابع طبیعی این شهر سفر کنید.

1

3. پارک جنگلی شهید باهنر اراک

یکی از متفاوت‌ترین، جذاب‌ترین و سرسبزترین پارک اراک، پارک جنگلی شهید باهنر است که همواره پاتوق بسیاری از اراکی‌ها و افرادی است که به این شهر ایران سفر می‌کنند. از دیگر جذابیت‌های این پارک باغ وحشی است که در مجاورت آن قرار گرفته. بعلاوه، آلاچیق‌ها، راهروهای پلکانی، درخت‌های انبوه و پیست موتور کراس که بساط خوش گذرانی ما را فراهم می‌کنند. حال اگر حوصله کوهنوردی داشته باشیم، بهتر است بدانیم که انتهاب پارک جنگلی باهنر به کوه می‌رسد.

برای رفتن به پارگ جنگلی شهید باهنر اراک به آدرس محله امام اراک، شهرستان خیابان توسعه، خیابان توسعه سوم مراجعه کنید.

1

4. پارک ملت اراک

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین پارک‌های اراک که می‌توانیم در عصرهای بهاری‌ای که حوصله‌مان سر رفته روی آن حساب باز کنیم پارک ملت اراک است. این پارک که به تازگی در شهر اراک افتتاح شده است دارای دریاچه‌ای نسبتا بزرگ با آبنمای موزیکال است که در مناسب‌های متفاوت نورپردازی شده و دل ما را می‌برد. این پارک 6.5 هکتار مساحت دارد و درخت‌های فراوانی در آن کاشته شده است.

برای رفتن به پارک ملت اراک به آدرس شهرک مصطفی خمینی، خیابان هپکو،کنارگذر هپکو مراجعه کنید.

1

5. پارک خیبر اراک

یکی از پارک‌هایی که در فصل بهار می‌توانیم از وجود آن در اراک لذت ببریم پارک خیبر است. این پارک زیبا امکانات رفاهی‌ متفاوتی برای ما تدارک دیده است. از آن جایی که این پارک نسبت به پارک‌های دیگر در اراک قدیمی‌تر است به همین خاطر درخت‌های آن بلندقامت‌تر و سایه آن وسیع‌تر است. اما، باغچه‌های آن توسط شهرداری در فصل بهار پر می‌شوند از گل‌های رنگارنگ لاله و بنفشه که روحیه ما را تازه می‌کند. پس بهتر است در یک عصر دل‌انگیز بهاری این پارک را در اولویت خود برای گشت‌وگذار قرار دهیم.

برای رفتن به پارک خیبر اراک به آدرس محله داوران اراک و خیابان داوران، خیبر 2 مراجعه کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها