11موردی که آدم‌های موفق در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک نمی‌گذارند

  • عاطفه  رضوان نیا عاطفه رضوان نیا
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.6 دقیقه

 راهنماتو-رسانه‌های اجتماعی ـ جایی که زندگی‌مان را در آن به نمایش می‌گذاریم. اما تاکنون متوجه شده‌اید که آدم‌های خیلی موفق معمولا آنچنان چیزی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نمی‌گذارند؟

به گزارش راهنماتو، مشخص شده که آدم‌های موفق چیزی را متوجه شده‌اند. حریم خصوصی طلا است و آن‌ها این را می‌دانند.

در این مقاله 11مورد را با شما در میان می‌گذاریم که آدم‌های موفق هرگز در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک نمی‌گذارند.

1.جزییات شخصی

شاید شگفت‌زده‌تان کند اما افرادی که ارزش زیادی برای خودشان قائل هستند خیلی کم درباره جزییات شخصی‌شان اطلاعات می‌دهند.

آن‌ها آدرس خانه، شماره تلفن یا آدرس ایمیل شخصی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نمی‌گذارند. شاید فکر کنید که چه کسی این کار را می‌کند! خیلی‌ها بدون آنکه فکر کنند این اطلاعات را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

این اطلاعات در دست آدم‌های نادرست می‌تواند به دزدی هویت یا مسائل جدی‌تر تبدیل شود.

2.اطلاعات مالی

جزییات حساب بانکی، میزان درآمد یا فخرفروشی با کالاهای تجملاتی از آدم‌های موفق در شبکه‌های اجتماعی دیده نمی‌شود.

چرا این نمایش‌ها را نمی‌دهند؟ نخست، برای حفظ امنیت. شما هرگز نمی‌دانید که چه کسانی این ویدیوها را با چه هدفی رصد می‌کنند. دوم، آن‌ها می‌خواهند در شبکه‌های اجتماعی حضوری فروتنانه و محترمانه داشته باشند. بهتر است که درباره میزان ثروت‌تان در یک یک پلتفرم عمومی جار نزنید.

3.غر زدن‌های شغلی یا همکاری

افراد خیلی موفق شکایت‌های مربوط به محل کار را به صحنه رسانه‌های اجتماعی نمی‌کشند.

قطعا همه ما روزهایی داریم که به نظر می‌رسد همه چیز در محل کار اشتباه پیش می‌رود یا یکی از همکاران روی اعصاب‌مان است. همه ما استرس و کلافگی مربوط به شغل‌مان را احساس کرده‌ایم. اما سعی نکنید این شکایت‌ها را تبدیل به یک پست اینستاگرامی یا فیس‌بوکی کنید. به جایش شکرگذار چالشی باشید که سر راهتان قرار گرفت تا باعث رشدتان شود. این احساس بهتری تولید می‌کند و نگران تبعات احتمالی این رفتار نیستید.

4.تبلیغ مداوم خویش 

افرادی که ارزش بالایی برای خودشان قائل هستند، از اهمیت حفظ تعادل در پست‌های رسانه‌های اجتماعی‌شان آگاهند. آن‌ها مدام خودشان را تبلیغ نمی‌کنند. قطعا به اشتراک‌گذاری موفقیت‌ها و دستاوردها و پیشرفت‌ها عالی است اما اگر اغلب این کار را انجام بدهید خیلی زود کارتان تبدیل به فخرفروشی می‌شود.

یادتان باشید کسانی که در شبکه‌های اجتماعی فخرفروشی می‌کنند نه تنها کم‌تر دوست‌داشتنی به نظر می‌رسند بلکه فاقدی شایستگی هم دیده می‌شوند. اگر دستاوردهایتان را به اشتراک می‌گذارید، در کنارش به کارهای بقیه هم علاقه‌مندی نشان دهید و فقط درباره خودتان صحبت نکنید.

3

5.عقاید حساسیت‌برانگیز و جنجالی

افراد خیلی موفق درباره موضوعات حساسیت‌برانگیز و عقاید جنجالی در رسانه‌های اجتماعی صحبت نمی‌کنند. آن‌ها به قدرت کلمات، به خصوص در پهنه گسترده و متنوع جهان رسانه‌های اجتماعی وقوف کامل دارند و می‌دانند که حتی یک پست می‌تواند به هزاران نفر، اگر نه میلیون‌ها نفر، برسد.

در جهانی که همگی ما از اقشار متفاوتی در آن حضور داریم، احترام گذاشتن و ارزش قائل شدن برای تفاوت‌ها اهمیت دارد. ایرادی ندارد عقاید قوی داشته باشیم اما ضروری است که آن‌ها را با رفتارهای محترمانه و ملاحظه‌کاری مطرح کنیم.

یادتان باشد که واژگان ما یا پل می‌سازند یا شکاف ایجاد می‌کنند. از رسانه‌های اجتماعی‌ای که در اختیار داریم برای پراکندن عشق، درک و مثبت‌اندیشی استفاده کنیم.

6.محتوای نامناسب یا هتاکی

افرادی که ارزش زیادی برای خودشان قائل هستند همیشه حواس‌شان هست که چیزی به اشتراک نگذارند که از نظر دیگران محتوای نامناسب یا آزاردهنده تلقی شود. این مورد شامل انواعی از جوک‌ها، میم‌ها، نظرات یا هر محتوایی که می‌تواند برخورنده باشد، نیز می‌شود.

7.مشکلاتی که خیلی شخصی هستند

همه ما با مشکلاتی در زندگی‌مان مشغول دست‌وپنجه نرم کردن هستیم. همه ما روزها، هفته‌ها یا حتی سال‌های بد داریم. اما آدم‌هایی که ارزش زیادی برای خودشان قائل هستند درک می‌کنند که رسانه‌های اجتماعی مکان مناسبی برای بیان این مشکلات شخصی نیستند.

درحالیکه می‌توان برخی از این چالش‌ها را مطرح کرد ـ زیرا همه‌مان انسانیم و خودابرازی را دوست داریم ـ نباید از مرزها عبور کرد. اینکه مدام از مشکلات شخصی در پهنه رسانه‌های اجتماعی صحبت کنیم، جوی منفی در اطراف ما ایجاد می‌کند.

منظور تظاهر به عالی بودن همه چیز نیست. بلکه منظور آن است که درک کنیم برخی چیزها بهتر است خصوصی و با دوستان و اعضای خانواده حل و فصل شود. بنابراین بعضی چیزها را باید در سینه نگه داریم.

8.اطلاعات تأیید نشده

افرادی که ارزش زیادی برای خودشان قائل هستند به اعتبار اطلاعاتی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند واقف هستند. آن‌ها هرگز اخبار  و اطلاعات تأیید نشده را به اشتراک نمی‌گذارند. آن‌ها ظرفیتی که اطلاعات غلط برای آسیب زدن به دیگران دارند را می‌شناسند و از خطرات اخبار جعلی آگاهند.

می‌دانستید بر طبق مطالعات ام.آ.تی، اطلاعات جعلی 6برابر سریع‌تر از اطلاعات درست در توییتر گسترش پیدا می‌کند؟ همیشه پیش از به اشتراک‌گذاری اخبار و اطلاعات منبع آن‌ها را بررسی کنید.

9.پاسخ‌ها و نظراتی که حاکی از بدجنسی است

افرادی که برای خودشان ارزش قائل هستند از قدرت واژگان آگاهند و هرگز از آن‌ها برای صدمه زدن به دیگران استفاده نمی‌کنند. آن‌ها هرگز نظرات و پاسخ‌های بی‌رحمانه در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک نمی‌گذارند.

گوش کنید، ایرادی ندارد که با دیگران مخالف باشید، اما همیشه مخالفت را با احترام مطرح کنید.

10.منفی‌گرایی افراطی

پهنه رسانه‌های اجتماعی می‌تواند محیطی برای رشد منفی‌نگری باشد. اما آدم‌هایی که ارزش زیادی برای خودشان قائل هستند به این منفی‌گرایی دامن نمی‌زنند. آن‌ها سعی می‌کند هر چه کم‌تر محتواهای افسرده‌کننده که روحیه دیگران را تنزل می‌دهد، به اشتراک بگذارند.

زندگی بالا و پایین‌هایی دارد که باید آن‌ها را بپذیریم. اما بین به اشترا‌ک‌گذاری لحظات انسانی یا رهاسازی همه احساسات منفی در هر لحظه در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرد. دومی می‌تواند انرژی انسان‌ها را تخلیه کند و صادق باشیم، هیچ‌کسی نیازی به استرس‌های افزوده در زندگی ندارد.

11.سلفی‌های بی‌پایان

در آخر بیایید درباره سلفی‌های بی‌پایان حرف بزنیم. هر کسی می‌تواند هر زمانی عاشق سلفی باشد. اما آدم‌هایی که ارزش زیادی برای خودشان قائل هستند از اهمیت تعادل آگاهند. آن‌ها از به اشتراک‌گذاری سلفی‌های متعدد در رسانه‌های اجتماعی اجتناب می‌کنند.

چرا؟ چون تشخیص می‌دهند که ارزش آن‌ها از اعتبار مداوم یا لایک‌هایی که از رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند به دست نمی‌آید. آن‌ها می‌دانند که ارزش‌شان به ظاهر یا تعداد لایک‌هایشان مرتبط نیست.

می‌توانید گاه‌گاهی سلفی‌هایی که حس خوبی به شما می‌دهند را به اشتراک بگذارید و از این کار احساس شرمساری نکنید.

رسانه‌تان را شخصی‌سازی کنید

در عصر به اشتراک‌گذاری‌های افسارگسیخته، هنر خویشتن‌داری بین افراد تفاوت ایجاد می‌کند. یادتان باشد هر محتوایی که تصمیم می‌گیرد آن را به اشتراک نگذارید، به اندازه آنی که به اشتراک می‌گذارید اثرگذار است.

اصیل باشید، پیوندهای معنادار ایجاد کنید و بگذارید در رسانه‌های اجتماعی اثر خاص و منحصربه‌فرد از خودتان را به عنوان فردی ارزشمند انعکاس بدهد.

عاطفه  رضوان نیا
عاطفه رضوان نیا

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها