بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۸ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 9.5 دقیقه

روزیاتو نوشت؛ از وحشت های جنگ اتمی که باعث ساخت فیلم های کلاسیکی مانند The Day The Earth Stood Still شد تا نگرانی های ناشی از تکنولوژی مدرن در سریال Black Mirror، ژانر علمی تخیلی از مدت ها قبل نمادی از سرگرمی رسانه ای در سینما و تلویزیون بوده است. سریال های علمی تخیلی جدید نیز در سال های اخیر بسیاری از ما را غافلگیر کرده اند و برخی از طرفداران این ژانر هستند که به دلیل تمرکز روی سنگین وزن های ژانر علمی تخیلی مانند Stranger Things یا The Umbrella Academy، این سریال های قوی را از دست داده اند. برای هر کسی که به دنبال مجموعه ای از سریال های تلویزیونی علمی تخیلی در مورد آینده است، می خواهیم شما را با برخی از بهترین سریال های علمی تخیلی سال های اخیر آشنا کنیم که بر اساس امتیاز راتن تومیتوز رتبه بندی شده اند.

۱-Arcane: League Of Legends (2021-تاکنون)

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

اگر چه کمتر کسی می توانست پیش بینی کند که این سریال چقدر محبوب و پرطرفدار می شود، انیمیشن Arcane: League Of Legends (2021-Present) ثابت کرده که یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس در سال های اخیر است. داستان این سریال در دنیای مشهور بازی ویدیویی لیگ افسانه ها روایت می شود و روی داستان های گذشته شخصیت های وی و جینکس، دو تن از شخصیت های این بازی اورجینال تمرکز دارد. در همان اوایل انتشارش، سریال Arcane به خاطر جلوه های بصری خیره کننده و توجهش به جزییات مورد استقبال قرار گرفت، به ویژه وقتی پای دنیاسازی در میان باشد. این سریال به سرعت برای فصل دوم تمدید شد که به زودی منتشر خواهد شد.

۲-Counterpart (2017 تا ۲۰۱۹)

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

این سریال علمی تخیلی با بازی جی کی سیمونز در نقش اصلی یک سریال بسیار باکیفیت و تحسین شده است که در آن سیمونز نقش یک کارمند دولتی دون پایه به نام هاوارد سیلک را بازی می کند که محل کار او رازهای هولناکی را مخفی کرده است. سیلک در می یابد که این شرکت دارای دریچه هایی به دنیاهای موازی است و موضوع عجیب در مورد این بُعدهای موازی این است که دنیاهایی موازی با سیاره ها و مردمی کاملاً مشابه هستند. خیلی زود، سیلک با همتای خود در زمین مواجه می شود و این دو شروع به بحث در مورد تفاوت های دنیاهایشان می پردازند. این سریال یکی از بهترین گزینه ها برای طرفداران ژانرهای جاسوسی و تئوری توطئه است.

۳-Osmosis (2019-تاکنون)

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

Osmosis به جنبه ای متفاوت از تکنولوژی انسانی در یک پس زمینه علمی تخیلی می پردازد که همان اپلیکیشن های ازدواج هستند. این سریال فرانسوی زبان یک سوال بسیار قدیمی را مطرح می کند که همان بهترین فرمول پیدا کردن عشق است اما این کار را از طریق یک آزمایش علمی انجام می دهد. شرکت کنندگان در این آزمایش، باید یک اپلیکیشن آشنایی با جنس مخالف را در بدن خود نصب کنند که می تواند با جستجم در مغزشان، بهترین گزینه را با دقت ۱۰۰ درصد برای آن ها انتخاب کند. اما این اپلیکیشن بیشتر از آنچه که انتظار می رود وارد مغز افراد و رازهای آنان شده و بدترین رازهای آن ها را فاش می کند.

۴-Tales Of The Jedi (2022)

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

Tales of the Jedi یک سریال انیمیشنی در دنیای جنگ ستارگان است که در قالب یک سریال آنتالوژی روایت می شود و شش اپیزود آن شاهد چندین جدای، از جله کونت دوکو و آشوکا تانو، است که دیدگاه تازه ای نسبت به پیشینه شان را به مخاطب ارائه می دهند. با در امان ماندن از دشواری ها و موانع داستان پردازی طولانی مدت، Tales of the Jedi یک توسعه شخصیتی بی نقص را انجام داده که کلیت فرانچایز را بهبود بخشیده و برخی از شناخته شده ترین شخصیت های آن را بیشتر موشکافی می کند. انتظار می رود که به خاطر استقبال بینندگان و منتقدان از فصل اول، شاهد تایید ساخت فصل دوم از طرف دیزنی پلاس باشیم که هنوز اعلام نشده است.

۵- Doom Patrol (2019-تاکنون)

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

در حالی که سریال های بزرگی مانند The Boys و Umbrella Academy محبوبیت خود را به عنوان بهترین سریال های ابرقهرمانی تثبیت کرده اند، شاهکارهای کمتر شناخته شده تری مانند Doom Patrol بر اساس شخصیت های دنیای کمیک های دی سی نیز باید مورد توجه قرار گیرند. تیم مشهور ابرقهرمانان داستان نیز یک گروه نامتجانس است از این لحاظ با تیم منسجم Umbrella Academy تفاوت داشته و معضلات و مشکلاتی بیش از ابرقهرمانان The Boys دارد.

۶- Severance (2022-تاکنون)

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

سریال Severance یک سریال اورجینال از اپل تی وی با بازی آدام اسکات در نقش کارمند یک سازمان مرموز است که خاطرات کارمندانش را دستکاری می کند. با اشاراتی که بیشتر آن را به ژانر تریلر روانشناختی متمایل می سازد، سریال Severance به سرعت به یکی از پیچیده ترین سریال های علمی تخیلی زمان خود تبدیل شده است. این سریال ثابت کرده است که تحسین شده ترین سریال سال های اخیر است که در همان فصل اول خود چهارده نامزدی جایزه امی را دریافت کرد. سریال Severance در حال حاضر برای انتشار فصل دوم خود آماده می شود.

۷- Andor (2022-تاکنون)

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

سریال Andor تازه ترین سریال علمی تخیلی مملو از اکشن در دنیای جنگ ستارگان است، سریالی که به ماجراجویی های شخصیت مشهور آندور کاسی می پردازد که منجر به حضور او در فیلم اسپین آفی Rogue One شد. این سریال قرار است دو فصل باشد و تاکنون فصل اول آن منتشر شده است. سریال Andor مملو از شخصیت های با پیچیدگی اخلاقی در اولین روزهای شورش است. با بازیگرانی مطرح در نقش شخصیت های فرعی مانند استلان اسکارشگارد و دیگو لونا در نقش شخصیت اصلی داستان، سریال Andor یکی از قوی ترین اسپین آف های دنیای جنگ ستارگان در سال های اخیر است.

۸- Upload (2020-تاکنون)

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

سریال Upload اثری دیگر از گرگ دانیلز خالق سریال The Office، در قالب یک سریال اورجینال آمازون پرایم است که داستان آن در آینده ای موازی رخ می دهد که در آن انسان ها می توانند ضمیر و ذهن خود را روی هر زندگی مجازی پس از مرگی که بخواهند پیاده سازی نمایند. این سریال داستان ناتان را روایت می کند که اخیرا درگذشته و رفته رفته در می یابد که مرگش یک حادثه نبوده است. سریال مذکور به خوبی خط بین درام و کمدی را دنبال می کند و در طی دو فصل اول خود طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با فصل سومی که در راه است، اکنون بهترین زمان برای تماشاگران جدید به منظور تماشای این سریال بسیار جذاب علمی تخیلی است.

۹- The Expanse (2015-تاکنون)

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

سریال The Expanse که در ابتدا در سال ۲۰۱۵ از شبکه Syfy منتشر شد، دنیایی را در آینده به تصویر می کشد که در آن انسان دیگر بخش های منظومه شمسی را نیز مسکونی کرده است. اما علیرغم فضای علمی تخیلی داستان، این سریال بیشتر یک تریلر سیاسی است. در ابتدا داستان روی جنگ سرد بین زمین و ماه تمرکز دارد که در نهایت به سیارات دورتر نیز سرایت می کند و اکنون خدمه سفینه روسینانت باید برای جلوگیری از یک جنگ بین سیاره ای تلاش کنند. اگر چه این سریال فضایی فرازمینی دارد اما توانسته این فضا را به خوبی با خط روایی قابل درک سیاسی ترکیب کند.

۱۰- Star Trek: Prodigy (2021-تاکنون)

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

Star Trek: Prodigy یک سریال انیمیشنی است که در درون دنیای محبوب فرانچایز Star Trek روایت می شود و گروهی موجود فضایی را به تصویر می کشد که کنترل سفینه استارفلیت را بعد از پیدا کردن آن به دست می گیرند در حالی که هیچ سرنشینی ندارد. تاکنون یک فصل از این سریال منتشر شده و با موفقیت زیادی همراه بوده است و به همین خاطر بسیاری انتظار فصل دومش را می کشند که در حال ساخت است. سریال Prodigy یک توسعه بی نقص در فرانچایز Star Trek است که توانسته محتوای جذابی با هدف جذب کردن مخاطبان جوان بدون فدا کردن ماهیت خطرناک و بالغ این ژانر تولید کند. این سریال در جذب کردن مخاطب های جدید بسیار موفق بوده و باعث شده که از زنده ماندن فرانچایز Star Trek برای نسل های بعدی اطمینان حاصل شود.

۱۱- The 100 (2014 تا ۲۰۲۰)

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

نزدیک به ۱۰۰ سال پس از نابود شدن تمدن انسانی روی کره زمین، گروهی از بازماندگان از یک ایستگاه فضایی موسوم به کشتی به زمین باز می گردند تا مشخص کنند که آیا زمین بار دیگر امکان سکونت را دارد یا خیر. آنطور که مشخص می شود، انسان ها به طور کامل از بین نرفته و این گروه شجاع از نوجوانان باید با گروه های متفاوت و دشمنی در این دنیای پساآخرالزمانی بیرحم روبرو شوند. سریال The 100 که عمدتاً روی شخصیت های نوجوان تمرکز دارد، شباهت های زیادی با دیگر فرانچایزهای پادآرمانشهری نوجوانانه محبوب مانند The Hunger Games و Divergent دارد. این سریال در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و اکنون طرفداران ژانر علمی تخیلی می توانند تمام فصول آن را با اطمینان از اتمام داستان تماشا کنند.

۱۲- The Mandalorian (2019-تاکنون)

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ درصد

بهترین سریال های علمی تخیلی به انتخاب راتن تومیتوز

به عنوان یکی از محبوب ترین دارایی های فرانچایز جنگ ستارگان در حال حاضر، سریال The Mandalorian در فصل اول خود به عنوان اولین سریال لایو اکشن این فرانچایز به محبوبیت قابل توجهی دست یافته و به یکی از موفق ترین سریال های دیزنی پلاس تبدیل شد. این سریال در مورد زندگی دشوار یک شکارچی جایزه بگیر بی نام و بی چهره با لقب ماندو است. در مسیر ادامه داستان، این شخصیت جایزه بگیرِ ظاهراً بی عاطفه چیزی پیدا می کند که قلبش را گرم کرده و زندگی اش را برای همیشه تغییر می دهد. این سریال قرار است در ماه فوریه با فصل سوم خود بازگردد که بسیار نیز مورد انتظار بود.

 

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها