شب یلدا با این کارا دور دنیای مجازی رو خط بکش!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.4 دقیقه

راهنماتو- «حیفه از دستش بدی! یه بار در ساله فقط!»

زنده نگه داشتن رسم و سنت‌های قدیمی که ریشه در فرهنگ ما دارند وظیفه‌ای است که برعهده تک تک ماست. شب یلدا یکی از شب‌هایی است که زمان مناسبی برای دورهمی و دور شدن از دغدغه‌های زندگی است.

به گزارش راهنماتو، با همه گیر شدن شبکه‌های اجتماعی مهمانی‌ها هم دیگر رنگ و بوی گذشته را ندارد. سرهای فرورفته در گوشی‌ها و چرخیدن در دنیای مجازی به یکی از معضلات تبدیل شده است که جای گپ و گفت خانواده‌ها را گرفته است. اما این یک شب دور این مورد خط بکشید. یک سری پیشنهاد برای بهتر برگزار کردن شب یلدا وجود دارد تا از شر شبکه‌های مجازی که فاصله‌ی زیادی بین خانواده‌ها ایجاد کرده‌اند خلاص بشوید!

  • موسیقی سنتی گوش بدهید!

با پخش کردن موسیقی سنتی و آماده کردن یک لیست از صدای ملکوتی خوانندگان خوب و دوست داشتنی کشورمان کار قشنگی است. اسپیکرها در ابعاد مختلف را تقریبا همه افراد دارند. از آنها مدد بگیرید و لحظاتی به لذت بردن از نغمه‌های ناب ایرانی بپردازید.

  • تعریف کردن خاطره و اتفاقات خنده دار

قبل از اینکه درگیر دنیای مجازی بشویم صحبت کردن و تعریف جوک و اتفاقات خنده دار در دورهمی‌ها خیلی مرسوم بود. باز هم این موارد را به جمع‌های خانوادگی بیاورید. هر نفر حداقل یک مورد برای تعریف کردن دارد. این شادی‌های تکرار نشدنی را از همدیگر دریغ نکنید.

دورهمی یلدا

  • بازی‌های مختلف برگزار کنید!

وقت گذرانی کار سختی نیست. اما وقت به بطالت گذراندن خیلی راحت شده است! بازی‌های مختلفی وجود دارند که تمام اعضا می‌توانند درگیر آن باشند. شادی و خنده و فراغ بالی را امتحان کنید. گوشی و فضای مجازی همیشه در کنار شماست اما اعضای خانواده، دوست و فامیل خیر!

  • هدیه بدهید!

یک شب ناب ایرانی و اصیل زمان مناسبی است که مهر خود را به آنها که دوست می‌دارید نثار کنید. هدیه نباید حتما جنبه مادی بالایی داشته باشد. گاهی یک شاخه گل که برای افراد حاضر تهیه شود لبخندی به لبهایشان می‌آورد که با هیچ هدیه مادی و گران قیمتی قابل مقایسه نیست!

  • عکس بگیرید!

درست است که به مدد وجود گوشی‌های همراه و دنیای اینستاگرام همه عکس می‌گیرند و منتشر می‌کنند، اما عکس‌های خانوادگی که به منظور صمیمیت بیشتر ثبت می‌شود ارزشی بالاتر از اینها دارد. سال آینده معلوم نیست این قاب عکسی که تهیه می‌کنید همه را در خود جای بدهد یا خیر. پس قدردان دقایق باشید!

  • از خوبی‌های هم بگویید!

فرصت مناسبی است که هرکسی به بیان یک ویژگی خوب از دیگری بپردازد. مهرورزی و عشق دادن همیشه به حال خوب داشتن کمک می‌کند. به برانداز کردن همدیگر بپردازید و در دادن حس خوب نفر اول باشید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

 درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن
چهره ها

درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .7 دقیقه
ضربان قلب در ورزش مطلوب چند است؟
دانستنی ها

ضربان قلب در ورزش مطلوب چند است؟

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5 دقیقه
(ویدئو) طوفان آخرالزمانی در بمبئی همه رو شوکه کرد
آب و هوا

(ویدئو) طوفان آخرالزمانی در بمبئی همه رو شوکه کرد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
۷ نوع آسیب جدی و خطرناک استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند
دانستنی ها

۷ نوع آسیب جدی و خطرناک استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 4.4 دقیقه
 ۱۰ روش‌ موثر برای سفید کردن دندان با مواد طبیعی
دانستنی ها

۱۰ روش‌ موثر برای سفید کردن دندان با مواد طبیعی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.1 دقیقه
(ویدئو)  شادی و رقص هادی چوپان در باشگاه
چهره ها

(ویدئو) شادی و رقص هادی چوپان در باشگاه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه