کدام یک بهتر است؛ هندزفری بی سیم یا بلوتوثی؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 3.5 دقیقه

راهنماتو-انتخاب بین هندزفری بلوتوثی و سیم دار واقعا انتخاب سختی است. این را افرادی می دانند که تجربه استفاده از یک مدل را دارند و در این بازار پر تورم می خواهند یک مدل دیگر را انتخاب کنند. 

به گزارش راهنماتو،اگرچه هندزفری های بلوتوثی بسیار مدرن تر از هندزفری های بی سیم محسوب می شوند اما هندزفری های سیم دار همچنان بسیار محبوب و پر طرفدار هستند. اگر شما هم در انتخاب بین هندزفری بی سیم و سیم دار بلاتکلیف هستید و نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید، این مطلب مخصوص شما است.

ایا هندزفری بلوتوثی برای سلامتی خطر دارد؟

سالها پیش شایعاتی وجود داشت مبنی بر این که هدست های بلوتوثی از فناوری میدان الکترومغناطیسی غیریونیزه استفاده می کنند که منجر به ایجاد نگرانی های جدی درباره سلامتی می شود، حتی برخی گفتند استفاده طولانی مدت از چنین وسایلی در دوران بارداری اثرات مضری بر سلامت جنین دارد.

اما تحقیقات جدید نشان می دهند که نوع بلوتوث و امواج استفاده شده در هندزفری اصلا مضر نیست و روی سلامتی تاثیر بدی ندارد.

بر اساس اطلاعات ذکر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC)، اشعه غیریونیزه که از طریق چنین وسایل جانبی پخش می شود فقط در صورت تماس مستقیم شخص با آنها برای مدت زمان طولانی می تواند به طور بالقوه مضر باشد. قرار گرفتن در معرض و تشعشع ناشی از چنین دستگاه هایی نیز بستگی زیادی به کاربرد از آنها دارد.

همه چیز درباره هندزفری سیم دار

جالب است بدانید که کیفیت صدای هندزفری های سیم دار بسیار بالاست و گاهی قوی تر از هندزفری های بلوتوثی است.قیمت این نوع هندزفری بسیار کمتر از نسخه بلوتوثی است و راحت تر تعمیر می شود. زمان پخش موسیقی در این نوع هندزفری نامحدود است و مثل هندزفری های بلوتوثی وابسته به شارژ نیست.

درواقع هندزفری‌های سیمی، به منبع تغذیه خارجی و شارژ مداوم نیاز ندارند. 

هندزفری‌های سیمی از قابلیت plug-and-play پشتیبانی می‌کنند. تنها کافیست هندزفری را به دستگاه صوتی متصل کنید تا شروع به کار کند. با وجود یک هندزفری سیمی، شما با مشکلات یک هندزفری بی سیم مثل تداخل امواج بی سیم یا Pair نشدن مواجه نخواهید شد.

اما هندزفری سیم دار، برخی معایب را هم دارد. برای مثال دامنه حرکات کاربران هندزفری سیم دار کمی محدود است و ممکن است سیم ها اجازه ندهند راحت حرکت کنید. همچنین، یک مشکل همیشگی این است که سیم های هندزفری های سیم دار مدام به هم پیچ و تاب می‌خورد.

برخی سیم های استفاده شده در اغلب هندزفری‌های سیمی موجود در بازار، بسیار نازک و ضعیف هستند به طوری که با کشیدن ناخواسته یا عمدی آن‌ها، به سرعت دچار آسیب می‌شوند. 

همه چیز درباره هندزفری های بلوتوثی

بسیاری از لوازم جانبی در حال بی سیم شدن هستند. هندزفری‌ها هم از لوازم جانبی هستند که نوع بی سیم آن، طرفداران خاص خود را دارد. مهمترین ویژگی مثبت این نوع هندزفری ها، عدم محدودیت در حرکت است و با خیال راحت حتی می توانید حبن ورزش از این نوع هندزفری ها استفاده کنید. 

ابعاد کوچک و طراحی های زیبا از دیگر ویژگی های مثبت این نوع هندزفری ها محسوب می شود.اما مشکل تمام شدن شارژ و انتظار برای شارژ مجدد یکی از محدودیت های رایج این نوع هندزفری ها محسوب می شود. همچنین قیمت این نوع هندزفری ها بالاتر از هندزفری های سیم دار است.

برخی از هندزفری‌های بلوتوثی دکمه‌هایی برای کنترل صدا دارند. در بیشتر مدل‌های کاملا بدون سیم، این دکمه‌ها لمسی هستند و کافی است که ایربادها را لمس کنید تا فرمان‌های مختلفی را اجرا کنید. برخی دیگر به دستیار صوتی مجهز هستند و می‌توانید با صحبت کردن با آن، فرمان‌هایی مثل قطع تماس، رفتن به آهنگ بعدی یا قبلی، افزایش یا کاهش صدا و غیره را اعمال کنید.

سخن آخر این که اگر واقعا قصد خرید یک هندزفری خوب را دارید، قبل از هر چیز به قیمتی که می خواهید پرداخت کنید و البته شرایط خودتان توجه کنید. مثلا اگر شرایط پشت میز نشینی دارید، شرایطتتان با شخصی که می خواهد ورزش کند متفاوت است. بنابراین شرایط خودتان را فقط با خودتان مقایسه کنید نه هیچ شخص دیگری. درواقع درست است که ازن مطلب کمک مز کند انتخاب کنید اما قرار نیست برای شما یا به جای شما تصمیم بگیرد.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها