راهنمای خرید کنسول‌های بازی نوستالژیک

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

راهنماتو-کنسول های بازی مدرن و امروزی بسیار پیشرفته و هیجان انگیزند و می توانند مخاطبانی از سنین مختلف را به سمت خود جذب کنند. اما نسل قدیمی و به خصوص دهه پنجاهی ها و دهه شصتی ها با کنسول‌های بازی نوستالژیکی مثل سگا و میکرو و آتاری خاطره دارند.

به گزارش راهنماتو، بسیاری از کاربران کنسول های بازی امروز هیچ خاطره و درکی از سگا و آتاری و میکرو ندارند، حتی روحشان هم خبر ندارد که این کنسول‌ها چه خاطراتی برای نسل قبلی رقم زده. اما این کنسول‌ها هنوز هم به فروش می رسند و پرطرفدارند و اتفاقا چندان ارزان قیمت نیستند.اگر شما هم دلتنگ کنسول‌های قدیمی شده اید بد نیست فهرست پنج گانه راهنماتو از این کنسول‌ها را ببینید:

کنسول بازی شارک مدل HL-38 کد MARIO(قیمت حدودی:یک میلیون و هشتصد هزار تومان)

اولین کنسول که گران قیمت ترین کنسول است، یک میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت دارد. این کنسول جذاب میکرو با ظاهر نوستالژیک خود، با کنسول

سگا سازگاری دارد‌. این کنسول را می توان ویژه افرادی دانست که نسل گذار کنسول ها را به خوبی می شناسند. ژانر بازی اکشن، جنگی، مسابقه‌ای و فکری است.

این بازی دو بعدی است و مناسب برای رده سنی۱۷-۱۹ سال نوع دیسکCartridge است و یک عدد دیسک دارد.

کنسول بازی سگا مدل Super 2021(قیمت حدودی: یک میلیون و صد و سی هزار تومان)

کنسول سگا : مگا درایو (Mega Drive) جنسیس در سال ۱۹۸۸ (با نام ژاپنی سگا مگا درایو) تولید شد که موفق‌ترین کنسول سگا تا به حال شده است. 

سگا سومین کنسول را زمانی‌که نینتندو با کنسول ۸ بیتی NES بر بازار سلطه داشت، بسیار پرقدرت ارائه کرد. دستگاه سگا جنسیس با قدرت گرافیک ۱۶ بیتی و صدایی استریو، قدرت بلا منازع آن زمان بود تا اینکه نینتندو در رقابت با جنسیس سگا، دستگاه سوپر نینتندو را ارائه کرد. سوپر نینتندو از لحاظ گرافیک، بسیار قویتر از جنسیس بود، اما از لحاظ سرعت پردازش نمی‌توانست با سگا جنسیس برابری کند. این موضوع با توجه به اینکه سوپر نینتندو بعد از سگا جنسیس تولید شده بود، تبدیل به یک ضعف برای نینتندو شد و شعاری ساخته شد بنام اینکه: جنسیس می‌تواند کاری که نینتندو نمی‌تواند را انجام دهد.

Genesis does what Nintendo با توجه به همین موضوع، بازی سونیک پس از تحقیقات بسیار و تلاش بی‌وقفه سگا، به‌طوری تولید شد که طرفداران نینتندو فکر آن را هم نمی‌کردند؛ زیرا که سونیک یک بازی سریع بود، و این در صورتی بود که هیچ‌کدام از بازی‌های SNES مخصوصاً قارچ خور یا همان ماریو Mario معروف نمی‌توانست با آن سرعت پردازش و اجرا شوند (البته نینتندو ماریو را بر روی ماشین سوار کرد!

کنسول بازی سگا مدل MEGA DRIVE2(قیمت حدودی:یک میلیون تومان)

این کنسول با ابعاد۴۲۰x۹۰x۲۴۰ و با دو عدد دسته وارد بازار شد. 

خروجی تصویرRCA و پردازشگر گرافیکی GPUیاماها YM۷۱۰۱ و پردازشگر اصلی CPUموتورولا ۶۸۰۰۰ است.

این کنسول دو عدد دسته بازی و یک عدد آداپتور یک عدد فیش صدا و تصویر، وزن این دستگاه۱۱۹۰ گرم است. 

کنسول بازی سگا مدلmega drive (قیمت حدودی:۸۰۰ هزار تومان)

ابعاد این کنسول ۲۰۰x۲۰۰x۳۰ است و تعداد دسته دو عدد است.خروجی تصویرRCA است و دارای ۶۴ بازی در داخل حافظه‌ است.پردازشگر گرافیکی GPU و یاماها YM۷۱۰۱ و پردازشگر اصلی CPU موتورولا ۶۸۰۰۰ دارد. اقلام همراه محصول شامل آداپتور ۲۲۰ V کابل AV و وزن این محصول دویست گرم است.

کنسول بازی سگا مدل stargame(قیمت حدودی:۷۰۰ هزار تومان)

این بازی دارای یک عدد دسته و بازی های پیشفرض در حافظه داخلی است . همچنین این بازی آداپتور دارد و دارای فیش تصویر و خروجی صدا است. این بازی داری خروجی تصویر حافظه RAM و پردازشگر گرافیکی GPU یاماها YM۷۱۰۱ و پردازشگر اصلی CPU موتورولا ۶۸۰۰۰ است. 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها