راهنمای خرید بهترین دستگاه‌های قهوه ساز

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 7.2 دقیقه

راهنماتو-خرید قهوه ساز آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست، به خصوص اگر در مورد نحوه مصرف قهوه خود بسیار دقیق باشید. این تصمیمی است که باید در مورد آن فکر کنید و بعد از کمی تحقیق تصمیم بگیرید. زیرا چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از اینکه پول خود را روی یک دستگاه قهوه ساز خاص قرار دهید، در نظر بگیرید.

به گزارش راهنماتو، این راهنمایی می تواند به شما در انتخاب قهوه ساز مناسب کمک کند:

چگونه یک دستگاه قهوه ساز انتخاب کنیم؟

در گذشته های نه چندان دور، میزبانان خانه هایی که ما به آنها سر می زدیم معمولاً از ما با قهوه معمولی و چای پذیرایی می کردند. اولین قهوه‌سازهایی که در سرتاسر جهان محبوب شدند، فرنچ‌پرس‌ها بودند که مجهز به فنر پیستون بودند. سرانجام، دستگاه های قهوه ساز وارد عرضه صدها ابزار تولید خانگی شدند و دستگاه های قهوه به زودی از یک کالای لوکس به یک نیاز خانگی تبدیل شدند.

قبل از شروع کار برای انتخاب دستگاه قهوه ساز مناسب، باید به این سوال پاسخ دهید: آیا از قهوه ریختن بیشتر لذت می برید و به سادگی می خواهید تفاله های موجود در نوشیدنی خود را از بین ببرید یا از علاقه مندان به قهوه هستید و به دنبال قهوه واقعی هستید. ، اسپرسوی برجسته ای که موضوع افسانه های سراسر جهان بوده است؟ 

اگر از عاشقان قهوه نوع اول هستید، دستگاه‌های قهوه‌ساز فیلتری که در فرآیند آماده‌سازی از فشار استفاده نمی‌کنند، بهترین گزینه برای شما هستند. قهوه‌ای که در این دستگاه‌ها تهیه می‌شود معمولاً آبکی‌تر است (نسبت ذرات قهوه موجود در این نوع نوشیدنی‌ها به 2٪ می‌رسد - در مقایسه، یک فنجان اسپرسو می‌تواند تا 11٪ مواد محلول را تولید کند)، اما طعم قهوه دارد. قهوه فیلتر با بدنه ای به اصطلاح کره ای یا ابریشمی و همچنین فنجانی تمیز مشخص می شود. در حالی که مقدار کافئین موجود در قهوه فیلتر معمولاً بیشتر از قهوه اسپرسو است، دوستداران نوع دوم از قهوه فیلتر اجتناب می کنند.

ماشین‌هایی که از فشار برای استخراج قهوه استفاده می‌کنند، برای دوستداران اسپرسو طراحی شده‌اند. قهوه ای که به این شکل تهیه می شود، غلیظ تر است، در حالی که طعم پس از آن بسیار قوی تر از قهوه فیلتر است. مشخصه چنین قهوه ای با کف اسپرسو سفت، بافت غلیظ و شربتی و فنجانی کمی کدر است که جزء ضروری هر نوشیدنی اسپرسو است.

در بازار، انواع مختلفی از دستگاه های قهوه ساز وجود دارد که در روش تهیه و در نتیجه قیمت متفاوت هستند. ساده ترین راه معرفی این نوع لوازم، مزایا و معایب آنهاست تا بتوانید تصمیم خود را بگیرید و چیزی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شخصی شما باشد.

دستگاه های قهوه ساز فیلتری

ویژگی ها و اجزای اصلی دستگاه های قهوه فیلتر به شرح زیر است: 

ظرفیت مخزن آب: از 0.3 تا 2 لیتر

ظرف قهوه

فیلتر: معمولاً از فیلترهای کاغذی یکبار مصرف استفاده می شود، اما یک فیلتر فلزی قابل استفاده مجدد نیز می تواند استفاده شود. پس از هر بار استفاده باید کاملا شسته شود 

کوزه: معمولاً از شیشه مقاوم در برابر حرارت یا در عوض از فولاد ساخته می شود. در چنین حالتی می توان از کوزه به عنوان قمقمه نیز استفاده کرد 

صفحه داغ: پارچ را گرم نگه می دارد و دمای قهوه شما را تا 4 ساعت حفظ می کند

هنگام استفاده از این ماشین ها چه نکاتی را باید بدانید؟

اول از همه، شما باید درشتی مناسب قهوه آسیاب شده را کشف کنید که به طور متعارف، کمی درشت تر از قهوه ای است که برای ریختن روی قهوه استفاده می شود. همچنین، اگر دستگاه فیلتر شما به شما امکان تنظیم دمای آب را می دهد، آن را روی 90 تا 94 درجه سانتی گراد تنظیم کنید . هنگامی که قهوه ای را پیدا کردید که دارای درشتی مناسب است و آب خود را روی دمای مناسب تنظیم کردید، استفاده از این دستگاه ها بسیار آسان است. کافی است قهوه را داخل دستگاه بریزید. آب را به تنهایی روی تفاله ها می ریزد و نوشیدنی را قطره قطره در مدت زمان نسبتاً کوتاهی آماده می کند. 

مزایای دستگاه های فیلتر:

قیمت پایین. اکثر مردم ماشین‌های فیلتر خانگی و همچنین فیلترهای آن‌ها دوست دارند و می توانید قهوه بیشتری را در یک لحظه درست کنید. این روش به ویژه هنگام نوشیدن فنجان های متعدد پشت سر هم یا پذیرایی از یک گروه بزرگ از دوستان مفید است

صفحه داغ. به شما این امکان را می دهد که دمای قهوه خود را تا 4 ساعت حفظ کنید. این بدان معناست که می‌توانید اول صبح قهوه درست کنید، هر چند وقت یک‌بار تا زمان ناهار مقداری از آن را از کوزه بریزید و هر بار که می‌خواهید از یک فنجان لذت ببرید، نیازی به آماده کردن دوباره آن ندارید.

از دستگاه های فیلتر می توان برای تهیه چای و سایر عرقیات گیاهی و همچنین قهوه استفاده کرد

معایب دستگاه های فیلتر:

همانطور که قبلا ذکر کردیم ، چنین ماشین هایی نیاز به قهوه ای دارند که به اندازه کافی درشت آسیاب شده باشد، بنابراین برای درست کردن آن، به یک آسیاب قهوه نیز نیاز دارید.

بسته به دستگاه، آماده‌سازی قهوه می‌تواند بین 10 تا 15 دقیقه طول بکشد. در مقایسه با انواع دیگر دستگاه‌ها، این زمان بسیار طولانی به نظر می‌رسد. از طرفی با توجه به اینکه می توانید قهوه خود را تا 4 ساعت میل کنید و فنجان های متعددی را به یکباره تهیه می کنید، مدت زمان آماده سازی می تواند معذور باشد.

چنین دستگاه هایی به شما اجازه نمی دهند نوشیدنی های مبتنی بر شیر تهیه کنید

فقط دستگاه های پرهزینه تر به شما امکان می دهند قدرت قهوه خود را تنظیم کنید. اما رازی را به شما می گوییم: اگر درشتی قهوه آسیاب شده را تغییر دهید، می توانید قدرت قهوه خود را بدون استفاده از دستگاه تنظیم کنید. اگر می‌خواهید قهوه‌تان قوی‌تر باشد، آن را ریزتر آسیاب کنید، اما اگر سبک‌تر دوست دارید، تفاله‌ها را درشت‌تر کنید.

قهوه فیلتر حاوی مقدار زیادی کافئین است. اگر کافئین را به خوبی تحمل نمی کنید، اما از قهوه فیلتر لذت می برید، باید در طول روز آب بیشتری بنوشید. این باعث کاهش غلظت کافئین در خون شما می شود.

.ویژگی های قهوه فیلتر برای دوستداران اسپرسو مناسب نیست

دستگاه های قهوه ساز نیمه اتوماتیک

ویژگی ها و اجزای اصلی دستگاه های قهوه ساز نیمه اتوماتیک به شرح زیر است:

قهوه سازهای نیمه اتوماتیک که برای مصارف خانگی در نظر گرفته شده اند، معمولا دارای یک گروه دم هستند، در حالی که مدل های کافه ها می توانند حداکثر سه گروه داشته باشند.

فشارسنج: برخی از دستگاه ها دارای یک فشارسنج هستند که نشان دهنده فشار رسیده در حین آماده سازی قهوه است (باید حدود 9 بار باشد)، در حالی که دستگاه های دیگر دارای یک فشارسنج دوم هستند که فشار دیگ را نیز نشان می دهد. وقتی فشارسنج به 1.1 بار می رسد، نشان می دهد که دستگاه قبلاً گرم شده است و می توان از آن برای تهیه قهوه استفاده کرد.

 دماسنج: اگر دستگاه قهوه ساز شما اجازه می دهد دمای آب را تنظیم کنید، آن را روی 90 تا 94 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. دستگاه‌های قهوه لوکس به شما امکان می‌دهند دمای بخار را نیز تغییر دهید  - این بدان معناست که می‌توانید قدرت مورد استفاده برای دمیدن بخار را از طریق میله بخار تنظیم کنید.

 پورتافیلتر: قهوه آسیاب شده در آن ریخته می شود

چوب بخار ( cappuccinatore ): برای کف کردن شیر استفاده می شود.

     Tamper:برای فشار دادن قهوه ای که در پورتافیلتر قرار داده شده است استفاده می شود

  پارچ شیر

قهوه سازهای نیمه اتوماتیک معمولا در کافه ها یافت می شوندs و میله ها. با کمک چنین دستگاه های قهوه ساز می توانید اسپرسوی واقعی تهیه کنید. دم کردن قهوه به این روش نیاز به دانش و مهارت دارد، اما زمانی که به آن دست پیدا کردید، می‌توانید نوشیدنی‌های خود را مطابق با ذائقه شخصی خود تنظیم کنید. تفاوت اصلی این نوع دستگاه با دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک در این است که شما باید خودتان قهوه آسیاب شده را داخل پورتافیلتر قرار دهید. برای رسیدن به نتایج عالی، از قهوه تازه آسیاب شده استفاده کنید، اما اگر متخصص نیستید، قهوه از قبل آسیاب شده نیز به همین خوبی کار خواهد کرد. برخی از دستگاه های قهوه ساز خانگی امکان تهیه قهوه از کپسول های مخصوص قهوه را ارائه می دهند. از قهوه سازهای نیمه اتوماتیک نیز می توان برای کف کردن شیر با کمک میله بخار مخصوصی که در آنها تعبیه شده است استفاده کرد، اما این کار دوباره نیاز به مهارت دارد. 

مزایای دستگاه های قهوه ساز نیمه اتوماتیک:

 آنها بسیار دقیق هستند و به شما امکان می دهند فرآیند دم کردن قهوه را از ابتدا تا انتها کنترل کنید

شما می توانید تقریباً از هر نوشیدنی لذت ببرید، دقیقاً مانند یک کافه (در صورت داشتن مهارت و دانش)

 نتایج بسیار با کیفیت (در صورت داشتن مهارت و دانش)

 قیمت مقرون به صرفه در صورت خرید دستگاه قهوه ساز نیمه اتوماتیک برای مصارف خانگی

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها