بهترین کتاب ها با موضوع پیشگویی در جهان

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.6 دقیقه

راهنماتو- اگر می توانستید آینده را پیش بینی کنید، دوست داشتید از چه چیزی مطلع شوید؟ فرقی نمی کند در چه دوره ای زندگی می کنیم. هنوز هم افراد بسیاری هستند که به پیشگویی آینده اعتقاد دارند. همین موضوع باعث شده تا بازار رمال ها و فالگیرها همچنان داغ باشد. اکنون شاهد نوشتن کتاب ها و ساختن فیلم های بسیاری با موضوع پیشگویی در سراسر جهان هستیم. اگر شما هم به خواندن کتاب های پیشگویی علاقمندید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه نمایید. امروز قصد داریم بهترین کتاب ها با موضوع پیشگویی در جهان را به شما معرفی کنیم:

1- بنیاد (Foundation)

به گزارش راهنماتو، مجموعه کتاب بنیاد توسط نویسنده آمریکایی ایزاک آسیموف نوشته شده است. در ابتدا این مجموعه کتاب به صورت سری داستان های کوتاه از سال 1942 تا 1950 به چاپ رسید. سپس از سال 1951 تا 1953 در قالب سه کتاب منتشر شد. در این کتاب ریاضی دانی به نام هَری سِلدون دانش «روان تاریخ» را بنیان گذاری می کند. دانشی که می توان به کمک آن آینده جوامع بزرگ را پیش بینی کرد. او به کمک این دانش برنامه ای را طرح ریزی می کند که می‌تواند دوره تاریک پس از فروپاشی امپراطوری کهکشانی را از 30 هزار سال به هزار سال کاهش دهد. او با هدف نگهداری عصاره علم و تمدن و شکل گیری امپراطوری جدید، دو بنیاد را پایه گذاری می کند. این مجموعه کتاب توسط حسین شهرابی و سیامک بهشتی به فارسی ترجمه شده است.

بنیاد

2- فال نیک (Good Omens)

کتاب فال نیک به نویسندگی نیل گیمن و تری پراچت پیشگویی های زیبا و دقیق آگنس ناتر، جادوگر را روایت می کند. او پیشگویی کرده که جهان شنبه آینده پایان می یابد. درست قبل از شام. اکنون ارتش بهشت در حال جمع شدن است. آتلانتیس روی آب آمده است، باران قورباغه می بارد و طوفان به پا می شود. به نظر می رسد طبق نقشه الهی دنیا قرار است به پایان برسد. اما یک فرشته و یک شیطان که از ازل در دنیا بوده اند و مدام در کار انسان ها دخالت می کردند، آنقدر این دنیا را دوست دارند که نمی خواهند نابود شود. آنها تصمیم می گیرند هر طور شده از نابودی دنیا جلوگیری کنند. این کتاب توسط سوگند رجبی نسب به فارسی ترجمه شده است.

 فال نیک

3- مجوس (The Magus)

کتاب مجوس اثر جان فاولز که برای اولین بار در سال 1965 منتشر شد، داستان زندگی یک مرد جوان انگلیسی به نام نیکلاس اورف را روایت می کند که برای فرار از یک رابطه عاطفی نه چندان رضایت بخش، کار تدریس در یک جزیره دورافتاده را می پذیرد. او در آنجا با یک میلیونر منزوی آشنا شده و زندگیش دستخوش تغییراتی می شود. این مرد میلیونر که ادعا می کند استاد توهمات و فال است، نیکلاس را از طریق بازی ها و تست های روان‌شناختی وارد یک بازی اسرارآمیز و مرگبار از خشونت، اغواگری و خیانت می کند. هر چه می گذرد، یافتن تمایز میان گذشته و حال و خیال و واقعیت برای او سخت تر می شود. این کتاب توسط پیمان خاکسار به فارسی ترجمه شده است.

مجوس

4- جاودانگان (The Immortalists)

کتاب جاودانگان اثر کلویی بنجامین برای اولین بار در سال 2018 منتشر شد. این رمان درباره زنی فالگیر در بخش شرقی شهر نیویورک است که ادعا می کند می تواند تاریخ دقیق مرگ هر فردی را به او بگوید. چهار نوجوان از یک خانواده تصمیم می گیرند پیش این زن بروند و از تاریخ مرگ خود مطلع شوند. پیشگویی های این زن باعث می شود که سایمون به امید یافتن عشق به سواحل غربی و سان فرانسیسکو برود، کلارا به یک شعبده باز در لاس وگاس تبدیل می شود، دانیل به عنوان یک پزشک در ارتش استخدام می شود و واریا نیز تمام وقت خود را صرف تحقیق در خصوص راههای افزایش عمر و رابطه میان علم و جاودانگی می کند. آنها در نهایت در می یابند که این پیشگویی زندگی آنها را شکل داده است. این کتاب توسط مریم رحیمی به فارسی ترجمه شده است.

جاودانگان

5- ماشین زمان (Time Machine)

رمان ماشین زمان یک داستان علمی تخیلی است که توسط هربرت جورج ولز به نگارش درآمده است. این کتاب داستان زندگی مردی است که موفق می شود به آینده دور و نامعلوم سفر کند. او با استفاده از یک وسیله مکانیکی به آینده سفر می کند و در آنجا متوجه می شود که مردم دو دسته هستند. دسته اول اشراف ترسویی هستند که در باغ ها زندگی می کنند و از میوه های درختان تغذیه می کنند و دسته دوم کارگرانی نابینا و زحمت کشی هستند که در زیرزمین زندگی می کنند. دنیای این دو گروه به وسیله استوانه‌هایی که پلکانی پیچ در پیچ دارد، به هم متصل می شود. گروه دوم شب ها از زیر زمین بیرون می آیند تا از دسته اول تغذیه کنند. آنها در نهایت قهرمان داستان را به بازگشت به زمان زندگی خود ترغیب می کنند. این رمان توسط پروین ادیب به فارسی ترجمه شده است.

 ماشین زمان

6- 1984

رمان 1984 اثر جورج اورول تصویری از جامعه‌ی پاد آرمان‌شهر ترسیم می‌کند. این کتاب یکی از مشهورترین داستان‌های سیاسی در دنیا است که در ژانر علمی، تخیلی دسته بندی می شود. اما در تلاش است تا در قالب یک داستان، نظام‌های کمونیستی و تمامیت‌خواه را به تصویر بکشد. این رمان که در سال 1949 منتشر شد، چندین پیشرفت تکنولوژی در آینده را شرح می دهد. پیشرفت هایی که در جوامع امروزی به واقعیت تبدیل شده اند. یک نمونه از آنها استفاده از ابزارهای نظارتی مانند دوربین مداربسته است که در دنیای پیشرفته امروزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این کتاب توسط صالح حسینی به فارسی ترجمه شده است.

 1984

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها