امسال روی میز کنسولت این وسایل رو بچین!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.9 دقیقه

راهنماتو- تفاوتی ندارد که خانه‌ای کوچک یا بزرگ داشته باشید. میز کنسول در اندازه‌ها و طرح‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. درواقع، این میزها را می‌توانیم مکملی در نظر بگیریم برای غنی کردن سبک دکوراسیون داخلی منزلمان. فراموش نکنید که میز کنسول باید کاملا با سبک مبلمان شما همخوان باشد و در محلی قرار گیرد که علاوه بر برجسته بودن، دست‌وپاگیر نباشد. فضایی که میز کنسول در اختیار ما قرار می‌دهد، فضای کوچکی است، اما باید کمی خلاق باشیم و هر سال یا حتی چند بار در سال دکوراسیون و چیدمان روی آن را تغییر دهیم. در ادامه راهنماتو چند ایده الهام‌بخش برای چیدمان روی میز کنسول به شما ارائه می‌دهد تا خانه‌ای شیک‌تر داشته باشید.

1

1. پشت کنسول را قاب بندی کنید

1

به گزارش راهنماتو، بدون شک این روزها نام تی وی وال را شنیده‌اید. فضایی که پشت تلویزیون قرار می‌گیرد. حال بهتر است در سال جدید چنین یک کنسول وال درست کنیم. برای این منظور می‌توانیم از کاغذ دیواری، پتینه کاری یا قاب‌بندی استفاده کنیم و به این شیوه فضایی برجسته برای میز کنسول به ارمغان آوریم. بهتر است در انتخاب کاغذ دیواری خلاق باشیم و طرحی را انتخاب کنیم که در سایر نقاط خانه استفاده نشده است، اما از نظر طیف رنگ و سبک با باقی دیوارها و مبلمان خانه همسان است. پس از قرار دادن میز کنسول نیز می‌توانید یک آینه بر روی کاغذ دیواری قاب‌بندی شده استفاده کنید که زیبایی آن را چند برابر می‌کند.

2. روی کنسول لوازم عتیقه بچینید

1

بهتر از حین چیدمان میز کنسول به کاربردی بودن آن فکر نکنیم و تمرکزمان بر روی تزئینات و غنی‌سازی سبک خانه باشد. اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل ما کلاسیک، ترنزیشال یا نئوکلاسیک باشد می‌توانیم از لوازم عتیقه برای چیدمان میز کنسول استفاده کنیم. فراموش نکنید که باید بر روی میز تعادل ایجاد کنید. برای این منظور وقتی لوازم را چیدید از دور به آن نگاه کنید و در ذهن خود میز را از وسط به دو بخش تقسیم کنید. اگر سمتی نسبت به سمت دیگر سنگینی می‌کرد، شما لوازم عتیقه‌تان را اصولی نچیدید. به‌عنوان مثال بهتر است سمت راست و چپ میز کنسول دو مجسمه یا ظرفی که از نظر وزن ظاهری شبیه به هم هستند قرار دهید. (اگر از عتیقه‌ای یک جفت داشته باشید، به شدت خوش‌شانس هستید!)

3. با رنگ‌ها و بافت‌ها بازی کنید

1

روی میز کنسول فضایی ایجاد شده است تا شما علاقه‌مندی‌هایتان را کنار یکدیگر بچینید. قرار نیست که شما فقط عاشق رنگ قرمز باشید، شاید رنگ آبی هم به شما آرامش ببخشد. پس رنگ‌ها را با دست‌ودل بازی کنار یکدیگر قرار دهید و از هیچ چیز نترسید. اگر از هر استان ایران، سوغاتی برای خود خریده‌اید و عاشقانه آن‌ها را دوست دارید نیز می‌توانید حالا آن‌ها را روی میز کنسول بچینید. اصلا نگران همسان نبودن بافت آن‌ها با یکدیگر نباشید. شما بر روی میز کنسول از علاقه‌مندی‌ها و اشیایی که به شما حس خوبی می‌دهند صحبت کرده‌اید.

4. میز کنسول را نورانی کنید

1

همان‌طور که می‌دانید، نورپردازی یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون داخلی منزل است که باید توجهی ویژه به آن داشته باشیم. اگر من جای شما بودم، هر فضایی که پیدا می‌کردم یک وسیله روشنایی‌بخش در آن نقطه قرار می‌دادم. حال که میز کنسول چنین فضایی را در اختیار ما قرار داده بهتر است با هر عنصری که نور تولید می‌کند بر روی میز کنسول بازی کنیم. پیشنهاد من به شما، آینه، آباژور، چراغ دیواری و شمعدان است. می‌توانید از یک یا دو آباژور بر روی کنسول استفاده کنید، درحالی که یک آینه پشت آن قرار داده‌اید تا نور آباژورها را چند برابر کند. اگر هم از چراغ دیواری استفاده می‌کنید بهتر است هر دو سمت میز کنسول یک چراغ نصب کنید تا تعادل برقرار شود.

5. از پارچه و رومیزی برای کنسول استفاده کنید

1

ممکن است که در سال جدید به فکر رد کردن میز کنسول قدیمتان افتاده باشید. بهتر است این کار را نکنید. در درجه اول با کمی خلاقیت می‌توانید میز کنسول خود را به سبک وینتیج، بازسازی کنید. (می‌دونید کنسول‌ها وینتیج چقدر گرونن؟ بعد می‌خوای کنسول قدیمیت رو بندازی دور؟). اگر وقت یا حوصله بازسازی کنسول خود را ندارید، از رومیزی و پارچه‌های بلند بر روی آن استفاده کنید که امسال به شدت ترند شده‌اند. با این کار شما سطح کنسول را کاملا می‌پوشانید در حالی که می‌توانید لوازم دکوری و اکسسوری‌های ترند را روی آن بچینید. نوع پارچه و رومیزی مورد استفاده شما نیز کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید از ابریشم، مخمل، کتان یا هر نوع پارچه دیگری استفاده کنید.

6. میز کنسول را سبز کنید

1

حالا که به فصل بهار نزدیک می‌شویم، از هر جایی جلوه شکوفه‌ها و عطر دل‌انگیز گل‌ها را می‌شنویم. بنابراین بهتر است این احساسات زیبای طبیعت را به خانه آورده و بر روی میز کنسول قرار دهیم. شاخه‌های درخت زیتون یا ارغوان را فرض کنید که در گلدان‌هایی بزرگ بر روی میز کنسول شما قرار گرفته‌اند. این می‌تواند خانه شما را سرزنده و خواستنی‌تر کند. اگر نگهداری از گل‌های طبیعی برایتان سخت است، می‌توانید از گل‌های مصنوعی استفاده کنید که جلوه‌ای از شکوفه دارند. حتی استفاده از گلدان‌ها با گل‌ها آپارتمانی نیز بر روی میز کنسول یک ایده هیجان‌انگیز است.

7. روی میز کنسول اشیا باستانی قرار دهید

1

سراسر ایران، پر است از اشیایی باستانی که هنوز سر از خاک بیرون نیاورده‌اند، اما تعداد بی‌شماری گلدان، کوزه، کاسه و اشیا دیگر یافته شده‌اند که هر کدام می‌تواند برای ما الهام‌بخش باشد. بنابراین کمی جست‌وجو کنید و با تاریخ ایران باستان و اشیا به جا مانده از آن‌ها آشنا شوید. پس از این می‌توانید بر روی گلدان‌های سفالی، از طراحی بخواهید تا طرح‌های باستانی مورد نظر شما را بر روی گلدان بیاندازند. در برخی موارد نیز اشیایی شبیه سازی شده به اشیا باستانی در بازار وجود دارند که می‌توانند فضای روی میز کنسول شما را منحصربه‌فرد کنند.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها