(تصاویر) سفر رفتی اهواز حتما این 12 جای دیدنی رو برو ببین

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 17.8 دقیقه

سفر مارکت نوشت: اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان یکی از شهرهای حیاتی و پر اهمیت کشور است که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی شاهد اتفاقات تلخ و شیرین زیادی بوده است. همچنین اهواز یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌ خیز جنوب کشور است که از گذشته تا حال در زمینه فعالیت های سیاسی، اقتصادی و توریست پذیری نقش حیاتی داشته است. اکثر مردم در شهر اهواز به زبان های عربی و فارسی صحبت می کنند.شهر اهواز به شهر همیشه بیدار شهرت دارد و شهری پر از جاذبه های گردشگری و توریستی است که بازدید از تک تک این جاذبه ها به همه مسافران توصیه می شود؛ پس در هنگام خرید بلیط هواپیما خودتان را به سفری پر هیجان و سرشار از گشت و گذار آماده کنید.

با اینکه اهواز در طول جنگ حوادث تلخی را تجربه کرده و دچار خرابی هایی شده اما با گذشت چندین سال امروزه هیچ اثری از آن وقایع در شهر دیده نمی شود. اهواز به عنوان دومین شهر گرم ایران بهار سرسبز و زیبایی دارد، تابستان های گرم بالای ۵۰ درجه و شرجی دارد که تحمل این آب و هوا برای آنهایی که از مناطق سردسیر سفر می کنند، کمی سخت خواهد بود، در پاییز نیز هوای اهواز گرم و بارانی است ولی زمستان ها بهترین زمان سفر به شهر اهواز است، زیرا هم آب و هوای مطبوعی دارد و سرشار از سرسبزی است.

تاریخچه اهواز و جاهای دیدنی اهواز

شهر اهواز برای اولین بار در دوره عیلامیان ساخته شده است؛ با اینکه در طول تاریخ ۲ بار تخریب‌ شده و پس از ویرانی مرحله اول بعد از گذشت ۳ هزار سال از دوره عیلامیان به دستور اردشیر بابکان پادشاه اشکانی مجددا ساخته و آباد شد. شهر اهواز به دلیل قرار گیری در مسیر رودخانه کارون، شهری پر آب همراه با جاذبه های طبیعی زیاد و آب و هوای دلچسبی است و به دلیل قدمت بالا شامل جاذبه های تاریخی فراوانی است که این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.همچنین شهر اهواز شهری رکورد دار در تعداد پل در خاورمیانه است که اکثر مردم اهواز را شهر پل ها می شناسند.

 

رود کارون

مگر می‌شود به اهواز و خوزستان سفر کرد و به تماشای رود کارون پر آب ترین و بزرگترین رود ایران نرفت. رودی زیبا که با وجود ناملایمات و کم آبی‌ها همچنان شاهرگ حیاتی اهواز است. در زمان های گذشته، رود کارون به عنوان بزرگ‌ ترین و پرآب‌ ترین رودخانه‌ کشور محسوب می شد و برای خیلی از گردشگران مکانی پر از خاطره است، اما امروزه رودخانه کارون در معرض خطر کم‌ آبی و خشکی قرار گرفته و با طولی حدودا ۹۵۰ کیلومتر به عنوان طولانی ترین رود ایران شناخته شده است که از زردکوه بختیاری در استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرد و در طول مسیر خود از شهرهای شهرکرد، بروجن، لردگان، ایذه، مسجدسلیمان، شوشتر، اهواز ،خرمشهر و شهرستان کارون می گذرد. آب آشامیدنی شهر اهواز از رود کارون تامین‌ می‌ شود و به عنوان مکان تفریحی پررونق میزبان گردشگران داخلی و خارجی شناخته شده است. واژه کارون از کلمات قارن یا کران به معنی پسر و ادامه دهنده نسل گرفته شده است و در واقع اشاره به امتداد بسیار طولانی این رود دارد. رود کارون به خاطر راه ارتباطی در آب های بین المللی و اقیانوس های آزاد برای حمل و نقل دریایی مناسب است. علاوه بر اهمیت تجاری و حمل و نقل آبی در جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری خوزستان نیز دارای اهمیت بیشتری است. همچنین رود کارون در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

پل‌ های اهواز

رود کارون به عنوان پرآب‌ ترین و بزرگ‌ ترین رود ایران از میان شهر اهواز عبور می کند که بر روی آن ۸ پل ساخته‌ و مشهور گشته است. پل‌ های اهواز با معماری خاص و منحصر ‌به فرد خود یک جاذبه گردشگری به شمار می‌روند و فضای شهر را زیبا کرده اند، در ادامه به معرفی پل های رود کارون می پردازیم:

1

پل سفید یا پل معلق:

یکی از مهم ترین نمادهای اهواز پل معلق یا پل سفید است و خیلی ها از شهر اهواز تصویری در ذهن دارند که شامل رودخانه ای بزرگ همراه با پلی معلق روی آن است. این پل در سال ۱۳۱۵ روی رودخانه‌ کارون ساخته شده است و به عنوان نخستین پل معلق ایران شهرت دارد. جالب است بدانید این پل یکی از زیباترین سوژه های عکاسی در شهر زیبای اهواز است. پل سفید به خاطر رنگ بدنه خود به پل سفید شهرت دارد و شامل معماری مدرنی است، به طوری که در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این پل بی نظیر، یکی از هشت پل ساخته شده روی کارون است که بخش شرقی و غربی شهر را به هم وصل می ‌کند، جنس این پل سازه‌ ای کاملا از فلز است و روی پایه‌ های بتنی قرار دارد. قوس های بتنی ۱۲۰ متری باعث گردیده تا نمای این پل بسیار زیبا باشد و در مقایسه با دیگر پل ها متفاوت به نظر برسد. پل معلق اهواز به عنوان اولین پل معلق بر روی رود در ایران و چهارمین پل معلق در جهان است. در اطراف این پل نیز می توانید به پارک تفریحی اهواز دسترسی داشته باشید، همچنین شامل فضای سبز و رستوران‌ های متنوعی است که گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

آدرس: اهواز، حد فاصل میدان شهدا و خیابان فلسطین (اداره پست)

پل سیاه:

پل سیاه، یکی از اولین و مهم‌ ترین جاذبه های گردشگری شهر اهواز است. این پل تقریباً در محل پل قدیمی اهواز قرار دارد که به دوره‌ ساسانی تعلق دارد و برای سال ها همانند کمربند سیاه دو طرف کارون را به‌ هم وصل کرده بود و بنای جدید پل سیاه همزمان با افتتاح راه آهن سراسری در ۱۳۰۸ ساخته شد و به یکی از مهم‌ ترین راه‌ های ارتباطی ریلی جنوب کشور تبدیل گردید. دلیل نامگذاری پل سیاه بر روی این پل به خاطر رنگ تیره بدنه پل است. با اینکه پل سیاه عرض چندانی ندارد و یکی از پل های باریک و کم عرض اهواز شناخته شده است؛ طول پل سیاه ۱۰۵۰ متر و عرض آن ۶ متر است.

پل سوم:

پل سوم بر روی رود کارون در سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید و یکی از مهم ترین علت شهرت و محبوبیت این پل به خاطر متصل کردن میدان چهارشیر به شمال کیانپارس است و به عنوان برترین منطقه مسکونی شهر اهواز تبدیل شده است. همچنین پل سوم به عنوان پل ترانزیتی باعث افزایش ارزش تجاری آن شده است. پل سوم نیز دارای ۴۹۶ متر طول و ۱۴ متر عرض است.

پل نادری:

پل نادری در سال ۱۳۵۴ ساخته شده است و خیابان سلمان فارسی را به امانیه، فلکه ساعت و میدان مولوی وصل می کند. این پل به مرکز شهر اهواز دسترسی دارد تا به یکی از خیابان ها پرطرفدار خیابان نادری برسد. پل نادری دارای ۵۷۶ متر طول و ۱۶ متر عرض است. 

پل پنجم:

پل پنجم، پلی با دو باند به خاطر کاهش ترافیک شهر اهواز ساخته شده است. این پل خیابان دکتر شریعتی را به اتوبان گلستان وصل می کند. پل پنجم از آن پل هایی است که پس از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۷۵ ساخته شده و دارای ۴۸۰ متر طول و ۳۰ متر عرض است. در واقع می توان گفت یکی از عریض ترین پل های اهواز همین پل پنجم است.

پل ششم:

پل ششم به پل صنایع فولاد جنوب شهر اهواز معروف است و در حد فاصل روستای چنیبه و شهر کارون قرار دارد. عملیات ساخت و ساز این پل از سال ۱۳۸۳ آغاز شده و در سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسیده است. پل ششم دارای ۷۴۰ متر طول و ۳۰ متر عرض است.

پل هفتم:

این پل به پل گفتگوی تمدن ها شهرت دارد و راه ارتباطی بلوار توحید و تقاطع خیابان شهید چمران و بلوار آیت الله بهبهانی است. ساخت این پل از سال ۱۳۷۵ آغاز شده و در سال ۱۳۷۷ به اتمام رسیده است. پل هفتم دارای ۴۹۰ متر طول و ۱۶ متر عرض است و دارای شش دهنه ارتباطی است. پل هفتم به عنوان یکی از زیباترین پل های قوسی شکل اهواز است و منطقه مدرن کیانپارس را به مناطق قدیمی شهر اهواز متصل می کند. پل هفتم به عنوان یکی از مهمترین ارکان گردشگری اهواز شناخته شده و به شدت مورد توجه شهرداری این منطقه واقع شده است، تا حدی که با تعبیه آبشار مصنوعی و نورپردازی بسیار زیبا صحنه های زیبا و رویایی خلق کرده است.

پل کابلی یا پل هشتم:

پل کابلی معروف ترین پل اهواز است که ساخت آن به سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ بر می گردد و دارای بافت معماری متفاوتی است، به طوری که این پل بدون پایه ساخته شده و کابل هایی در نمای ظاهری تعبیه شده اند، چنین به نظر می رسد که گویا این پل به وسیله کابل های متعدد در هوا نگه داشته شده است. پل کابلی به عنوان پل هشتم اهواز، منطقه امانیه و خیابان زند را به یکدیگر متصل می کند و عنوان بزرگترین پل کابلی در خاورمیانه شناخته شده است. این پل دارای ۶۴۳ متر طول و ۱۳ متر عرض است و دارای دو مسیر رفت و دو مسیر برگشت است.

پل نهم:

پل نهم به منظور کاهش ترافیک بر روی پل سوم ساخته شده و در شمالی ترین قسمت شهر اهواز قرار دارد. ساخت این پل به سال ۱۳۹۲ بر می گردد و یکی از جدیدترین و مدرن ترین پل های شهر اهواز است. پل نهم مناطقی مانند کوی ملت و زیتون را به سمت کیانپارس متصل می کند.

پل طبیعت:

یکی از متفاوت ترین پل های شهر اهواز با نقش اساسی در جذب گردشگران پل طبیعت نام دارد. این پل برای رفت و آمد خودروها و وسایل نقلیه نیست، بلکه مکانی مناسب برای پیاده روی و تماشای مناظر زیبای رود کارون است. پل طبیعت اهواز در حد فاصل پارک لاله و بلوار ساحلی کیانپارس قرار گرفته و ساخت آن به سال ۱۳۹۲ بر می گردد.

از پل ها که بگذریم به معرفی Ahvaz Attractions می پردازیم، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید:

آبشار مصنوعی اهواز

اهواز دارای طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که روی هفتمین پل اهواز احداث گردیده و این آبشار با نورپردازی بی نظیر خود بسیار زیبا و تماشایی است. فواره های آب از اطراف پل به داخل رودخانه می ریزند و امکان ندارد به شهر اهواز سفر کنید و از این آبشار زیبا بازدید نداشته باشید، زیرا یکی از جاذبه های توریستی و تفریحی ایران است و دارای دو قوس داخلی و خارجی است. اگر جزو افرادی هستید که به گردش شبانگاهی علاقه دارید، بازدید از آبشار مصنوعی اهواز به شدت توصیه می شود. از ویژگی های مهم ساختاری این آبشار طوری طراحی شده است که هدایت آب رودخانه به سمت بالا توسط شش عدد لامپ الکترونیکی صورت می گیرد و برای سرازیر شدن آب به سمت رودخانه با زاویه مشخصی از فواره ها انجام می گیرد. برای نورپردازی این آبشار از ۷۵۰ عدد لامپ ال ای دی و ۸۰ عدد نورافکن استفاده شده است.

1

بازار عبدالحمید اهواز

بازار عبدالحمید یکی از قدیمی‌ ترین بازارهای شهر اهواز است که در خیابان نظامی یا نظری‌ پورمابین خیابان نادری و امام خمینی واقع شده است و قدمت این بازار به یک قرن قبل بر می گردد که هنوز هم می‌توان شکل سنتی آن را در آن مشاهده کرد.علاوه بر کالاهای مختلف و صنایع دستی و بومی، مکان‌های تاریخی دیگری همچون خانه دادرس مربوط به دوره قاجاریه هم در محدوده بازار عبدالحمید قرار دارد. همچنین کاروانسرای شیخ خزعل در این بازار قرار دارد که می توانید در هنگام بازدید از بازار از این کاروانسرا نیز دیدن کنید. بهتر است بدانید این بازار در سال های قبل به عنوان بازار اصلی و مرکز خرید شهر معروف بود، زمانی که بیشتر اهالی ثروتمند و اشراف زادگان از بازار عبدالحمید خرید می کردند، ولی امروزه برای خرید های ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. بازار عبد الحمید در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. با ورود به این بازار لذت قدم زدن در یک مکان سنتی را تجربه خواهید کرد و در واقع، در این بازار تاریخ، سنت، هویت و سنت و فرهنگ مردم استان خوزستان را به نمایش گذاشته شده و باعث جذب بازدیدکنندگان شده است. بازار عبدالحمید از زمان های قدیم تاکنون به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید برای کالاهای کمیاب مشهور است.

آدرس : اهواز، خیابان نظامی یا نظری‌پور، بین خیابان نادری و امام خمینی

بازار کاوه

بازار کاوه در دوران پهلوی ساخته شده است و علاوه بر میوه وسبزی تازه، مغازه هایی نیز مشغول فروش سوغات اهواز هستند؛ اقلامی مانند از ماهی و میگوی تازه، کلوچه، خرما، رطب، شیره‌ خرما، ارده، حلوا شکری در بازار کاو قابل دسترس است و بوی ترشی‌ های جنوبی از همان لحظه اول شما را مدهوش خواهند کرد، همچنین ادویه‌ های خوش‌ عطر جنوبی را نیز می توانید از بازار کاوه اهواز تهیه کنید. بازار پرطرفدار و محلی کاوه در امتداد خیابانی قرار داد که چندین دست فروش آنجا مشغول داد و ستد هستند. بازار کاوه هم برای بومیان و هم گردشگران دارای جذابیت خاصی است. پس در هنگام سفرتان به شهر اهواز بازدید از این بازار جذاب و دیدنی را فراموش نکنید، مطمئنا با دست های پر برمی گردید. مشتریان بازار کاوه بومیان منطقه و گردشگرانی هستند که در جست و جوی مواد غذایی تازه و انواع آبزیان صید روز هستند.

آدرس: خیابان طالقانی

موزه هنرهای معاصر

موزه‌ هنرهای معاصر اهواز در سال ۱۳۳۸ با ۲ طبقه و ۵ گالری فعالیت خود را آغاز کرده است. در گنجینه‌ این موزه ۷۰ اثر نگهداری می ‌شود که ۶۰ مورد از آن آثار متعلق به هنرمندان استان خوزستان و ۱۰ مورد دیگر به هنرمندان استان های دیگر تعلق دارند. در این موزه همایش‌ ها، دوره‌ های آموزشی هنری مختلف و سمینارهای هنری برگزار می شود. موزه گردی یکی از تفریحات مهم در هر سفری است؛ پس شهر اهواز نیز از این قاعده مستثنا نیست و موزه هنرهای معاصر یکی از موزه‌ های شهر زیبای اهواز شناخته شده است. جشنواره ملی تجسمی از جمله برنامه هایی است که موزه هنرهای معاصر میزبان آن به مدت ۴ دوره بوده است.

آدرس: اهواز‌، جاده ساحلی

ساعت بازدید: همه روزه به جز جمعه ها از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب

1

کاروانسرای معین التجار

در زمان ناصرالدین شاه قاجار کاروانسرای زیبایی در شهر اهواز بنا گردید. این کاروانسرای زیبا در نزدیکی پل سفید، در بافت قدیمی شهر اهواز قرار دارد. کاروانسرای معین‌ التجار متعلق به بازرگان برجسته‌ بوشهری، حاج محمد تقی معین‌ التجار بوده و امروزه به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است، همچنین این بنا در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. همانطور که می دانید کاروانسراها یکی از مهم‌ ترین بناهای تاریخی به شمار می روند و در ایران نیز تعداد بی شماری کاروانسرا وجود دارد، در هر شهری و با توجه به اقلیم و آب و هوای منطقه معماری کاروانسراها باهمدیگر فرق دارند. اهواز به دلیل قرار گیری در مسیرهای مهم ارتباطی در راه ابریشم مورد توجه بازرگانان و تجار بوده است، همین دلیل سبب گردیده تا مسافران زیادی به این مرز و بوم سفر کنند و در میان راه نیز باید خستگی در می کردند؛ کاروانسرای معین التجار دقیقا یکی از این ساختمان هاست. مورد جالب توجه در مورد معماری کاروانسرا معین التجار اینست که در مرکز شهر اهواز قرار گرفته و معماری متفاوتی نسبت به کاروانسراهای دیگر دارد. امروزه به عنوان یکی از زیباترین بناهای شهر اهواز کاربرد دارد. کاروانسرای معین التجار همانند آثار زیبای زمان ناصرالدین شاه قاجار باقی مانده است و این بنای زیبا و ارزشمند امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری اهواز تبدیل شده است.

آدرس: اهواز، خیابان کاوه، ۲۴ متری شهید کیوان

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر

کلیسای سورت مسروپ اهواز یا مسروپ مقدس 

کلیسای ارمنی مسروپ، در نزدیکی بازار عبدالحمید اهواز جای گرفته و در حال حاضر فعالیت چندانی ندارد و درحالت نیمه فعال قرار گرفته است و فقط اندکی از ارامنه‌ای که امروزه همچنان در اهواز زندگی می‌کنند به آن می‌روند. این کلیسا در حدود نیم قرن پیش در دوره‌ی پهلوی دوم توسط «ترداد داویدیان»، کارمند شرکت ملی نفت در سال ۱۳۴۷ به شکلی مدرن طراحی و ساخته شد و معماری این کلیسا تلفیقی از معماری ارمنی- اسلامی است.

دانشکده سه گوش اهواز

دانشگاهی به شکل سه گوش در نزدیکی رود کارون قرار دارد. ساختمان این دانشگاه در سال ۱۳۰۸ به عنوان ساختمان بانک ملی مرکزی در اهواز افتتاح شده بود که ۳ سال بعد به استانداری تبدیل شد و در طول جنگ جهانی دوم نیز این ساختمان به مقر ارتش تبدیل شد. در نهایت در سال ۱۳۳۶ این بنا به دانشکده‌ پزشکی تعلق یافت و از همان دوران به عنوان دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت. از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۹۸ نیز از این ساختمان به عنوان دانشکده‌ ادبیات و زبان‌ های خارجی دانشگاه جندی شاپور استفاده می شده است. ساختمان سه گوش نشان دهنده قابلیت های خاص معماری دوره ی پهلوی مانند قوس های دایره ای شکل ایوان و رواق های حیاط مرکزی است، همچنین در ایوان با آجر کاشی کاری شده که همین نیز یکی از برجسته ترین قابلیت های معماری آن دوران محسوب می شود. در سال ۱۳۹۳ مرمت عمارت سه گوش آغاز شده است و به مرمت در و پنجره های چوبی اقدام شده است.

آدرس: اهواز، خیابان امام موسی صدر

1

سرای عجم

سرای عجم یکی از جاهای دیدنی و تماشایی شهر اهواز است که قدمت آن به زمان قاجاریان بر می ‌گردد. با اینکه زمان دقیقی از ساخت این خانه قدیمی در دست نیست، اما به نظر می رسد سرای زیبای عجم همزمان با رونق شهر اهواز در دوره ناصرالدین شاه ساخته شده است. معماری این بنا بسیار خاص و دیدنی است که در یک طبقه ساخته شده و دارای ستون‌ های حجاری شده، در و پنجره های چوبی، آجر چینی و حجره های زیادی است؛ مطمئنا تماشای آن‌ ها بسیار لذت بخش است. حیاط اصلی این بنا همانند سایر بناهای ایرانی قرینه سازی شده و ایوان هایی دور تا دور آن ساخته شده است. این بنا در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

آدرس: اهواز، خیابان آزادگان (۲۴ متری)

ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۶ عصر

خانه ماپار

با توجه به این که شهر اهواز در زمان جنگ شاهد آسیب های زیادی بوده است ولی با این حال پر از عمارت‌ های قدیمی و دیدنی است. خانه ماپار نیز یکی از این خانه‌ های تاریخی دوران پهلوی اول است. این خانه با نمای آجری، درهای چوبی و پنجره‌ های رنگی یکی از بناهای منحصر به فرد اهواز به شمار می رود. خانه ماپار دارای دو طبقه و یک زیرزمین است و مانند بناهای هم دوره خود دیوارهایی از جنس سنگ دارد. در سال ۱۳۸۰ خانه ماپار مورد مرمت قرار گرفت و با آجرکاری های این ساختمان زیبا روح تازه‌ ای گرفتند، همچنین این بنا در همان سال به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. در حیاط زیبای این بنا درختان نخل زیبایی وجود دارند که در کنار این ها نگارخانه، رستوران و شربت خانه و مرکز خرید و فروش صنایع دستی به چشم می خورند. با بازدید از این خانه حس خوب گذشته برای شما زنده می شود. همچنین برای سرو غذا مکانی به یاد ماندنی است تا غذاهای خوشمزه جنوبی را امتحان کنید.

آدرس: اهواز، خیابان خوانساری جنوبی، بین شهید جهانیان و کافی

ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۲ شب

1

بازار فلافل اهواز (لشکرآباد)

لشکر آباد محله‌ای در خیابان انوشه اهواز است که به آن به خاطر تعداد زیاد فروشنده‌های فلافل و دیگر غذاهای سنتی خوزستانی، مشهور است.بنابراین بازرا فلافل مکانی است برای صرف غذاهای خیابانی که به آن استریت فود نیز می‌گویند. شب‌ها در لشکر آباد اهواز گردشگران و مردم بوبی زیادی جمع می‌شوند تا طعم فلافل اهوازی را بچشند. فلافل یک غذای خوشمزه و ساده است که نسبت به بسیاری از غذاهای دیگر قیمت مناسبی نیز دارد. فلافل به همراه سمبوسه و کپه عربی در بسیاری از شهرهای جنوبی ایران به خصوص اهواز محبوبیت زیادی دارد، پس اگر می‌خواهید غذاهای سنتی این شهر زیبا را امتحان کنید، بازار فلافل اهواز را فراموش نکنید. 

حرم علی ابن مهزیار

آرامگاه علی ابن مهزیار یکی از قدیمی ترین و مهم ترین بناهای شهر اهواز است. علی ابن مهزیار یکی از دانشمندان و فقهای شیعه و یاران امام رضا (ع) بوده است که در سال ۲۰۱ هجری قمری در محل اقامت امام رضا در اهواز مسجدی را بنا کرده و بعد از مرگ وی نیز در همان مسجد به خاک سپرده شده است. امروزه این آرامگاه مکانی برای زیارت و دعا در میان اهالی اهواز شهرت دارد.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها