این ساندویچو درست کن و خودتو تحویل بگیر!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.4 دقیقه

راهنماتو- «گشنه شدی؟! دلت ساندویچ می‌خواد؟! این ساندویچو درست کن و خودتو تحویل بگیر!»

ساندویچ پولد بیف یکی از ساندویچ‌های محبوب و پرطرفدار و بین المللی است. شاید اسم آن را به عنوان رُست بیف هم زیاد شنیده باشید.

به گزارش راهنماتو، پولد بیف همانطور که از اسمش پیداست از گوشت گوساله تهیه می‌شود. یک طعم بی نظیر دارد و شما می‌توانید به راحتی با صرف مبلغی برای گوشت، به اندازه هزینه 3 ساندویچ در کافه و رستوران آماده کنید! همیشه آشپزی کردن در منزل و غذاهای رستورانی را پختن خیلی به صرفه تر و اقتصادی تر خواهد بود. شما این ساندویچ را درست کنید، قول می‌دهیم دیگر در هیچ کافه‌ای آن را هوس نمی‌کنید و سفارش نخواهید داد!

مواد لازم:

راسته یا فیله گوساله

۵۰۰ گرم

پیاز

۱ عدد متوسط

سیر

۵ حبه

آب جوش

۱ لیوان

قارچ

۲۰۰ گرم

پنیر چدار یا گودا

۱۵۰ گرم

روغن مایع

۴ قاشق چایخوری

فلفل سیاه

½ قاشق چایخوری

نمک

به مقدار لازم

نان چاباتا

به تعداد لازم

 طرز تهیه:

در یک تابه یا قابلمه مقداری روغن بریزید و گوشت را در آن در حدی تفت بدهید که رنگ آن تغییر کند. گوشت تغییر رنگ داده را از تابه خارج کنید. پیاز پوست گرفته و خلالی خرد شده را هم در همان تابه بریزید و تفت بدهید. فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کنید. 4 حبه از سیرها را پوست بگیرید و له کنید و آنها را هم به این بزم خوش آب و رنگ اضافه کنید! حالا دوباره گوشت‌ها را به تابه بیاورید و با ادویه و سیر و پیاز مخلوط کرده تا عطر آنها به جان گوشت رسوخ کند! حالا مقدار کمی آب بریزید و برای مدت یک ساعت و نیم روی حرارت ملایم با در بسته بگذارید تا گوشت بپزد.

در این فاصله قارچ‌ها را بعد از شست و شو و ورقه‌ای خرد کن داخل تابه‌ای بریزید و با کره تفت بدهید.

گوشت پخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

آب گوشت را هم دور نریزید. آن را به همراه پیاز و سیری که در خود دارد میکس کنید و به قارچی که همراه کره در حال تفت خوردن است اضافه کنید. در انتها پنیر چدار یا گودا را هم بریزید و دیگر سس مخصوص قارچ شما آماده است.

کره و سیر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

برای این ساندویچ از نان باگت استفاده کنید ولی اگر نان چاباتا تهیه کنید ساندویچ شما بسیار خوشمزه تر خواهد شد. از مخلوط کره و سیر داخل نان بمالید و آن را کمی تست کنید. در تابه یا دستگاه ساندویچ ساز یا حتی در فر این کار را انجام بدهید.

از مواد گوشتی داخل نان قرار داده و روی آن هم از سس قارچ بریزید. بنا به دلخواه خودتان می‌توانید از خیارشور و جعفری یا هر نوع چاشنی و افزودنی دیگر که دوست دارید استفاده کرده و این ساندویچ خوشمزه و جذاب را نوش جان بفرمایید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها