هرگز سرخ کن بدون روغن رو در این 6 مکان قرار نده!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.2 دقیقه

راهنماتو- سرخ کن های بدون روغن این روزها به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی در میان افرادی تبدیل شده اند که به حفظ سلامت خود اهمیت می دهند. این سرخ کن ها با استفاده از یک سیستم گردش هوای گرم و بدون روغن یا با مصرف مقدار بسیار کمی روغن انواع غذاها اعم از سیب زمینی سرخ کرده، مرغ، ماهی و دیگر غذاهای سرخ شده را برای شما آماده می کنند. به این ترتیب شما می توانید با استفاده از این سرخ کن ها سالم ترین و خوش طعم ترین غذاها را آماده کنید. با وجود کاربردی بودن این سرخ کن ها، قرار دادن آنها در برخی مکان ها می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین برای جلوگیری از بروز حادثه ناگوار، سرخ کن بدون روغن خود را در این شش مکان قرار ندهید:

1- زیر کابینت

به گزارش راهنماتو، سرخ کن های بدون روغن مقادیری از هوای گرم را در حین پخت و پز آزاد می کنند. بنابراین برای انجام عملکرد خود به تهویه هوای مناسب نیاز دارند. علاوه بر اینکه باید از قرار دادن سرخ کن بدون روغن در داخل کابینت خودداری کرد، نباید آن را در زیر کابینت نیز قرار داد. قرار دادن سرخ کن بدون روغن در زیر کابینت موجب محدود شدن جریان هوا و گرم شدن بیش از حد دستگاه خواهد شد. علاوه بر این، می تواند به کابینت آشپزخانه شما نیز آسیب برساند.

2- مجاورت لوازم خانگی دیگر

بسیاری از ما سعی می کنیم از فضای آشپزخانه حداکثر بهره را ببریم و همه لوازم را درون کابینت ها یا سایر قسمت های آشپزخانه جای دهیم. با این حال، کارشناسان توصیه می کنند که از قرار دادن سرخ کن های بدون روغن در مجاورت لوازم خانگی تولید کننده گرما مانند توستر، اجاق گاز، مایکروویو و آون توستر خودداری کنید. این کار موجب تجمع گرما در آن ناحیه و در نتیجه آسیب رسیدن به دستگاه ها و بروز آتش سوزی خواهد شد.

سرخ کن

3- روبروی دیوار

قرار دادن سرخ کن در نزدیکی دیوار یکی دیگر از اشتباهات بزرگی است که هر یک از ما ممکن است مرتکب شویم. زیرا در چنین شرایطی بخار خارج شده از سرخ کن با دیوار و پریزهای برق برخورد کرده و علاوه بر آسیب رساندن به رنگ دیوارها، باعث ایجاد خطر آتش سوزی خواهد شد.

4- نزدیک منابع آب

مانند هر وسیله برقی دیگر، باید سرخ کن های بدون روغن را از منابع آب مانند سینک آشپزخانه و شیرهای آب دور نگه دارید. در غیر این صورت ممکن است منجر به بروز خطر برق گرفتگی شود. در واقع املاح موجود در آب با انتقال بارهای الکتریکی می توانند منجر به بروز برق گرفتگی شوند.

5- در مجاورت اقلام قابل اشتعال

سرخ کن های بدون روغن را از اقلام قابل اشتعال مانند پرده، حوله های آشپزخانه و انواع اقلام قابل اشتعال دور نگه دارید. در غیر این صورت ممکن است منجر به بروز آتش سوزی شود.

سرخ کن

6- سطوح ناپایدار

یک میز کار آشپزخانه سازماندهی شده، علاوه بر جلوگیری از بی نظمی و به هم ریختگی از بروز مشکلات ایمنی نیز جلوگیری می کند. سرخ کن بدون روغن را بر روی یک سطح صاف و ثابت و دور از گوشه ها و دریچه ها قرار دهید. این کار از انتقال گرمای بیش از حد جلوگیری کرده و موجب تهویه مناسب هوا خواهد شد. یک سطح ناپایدار می تواند منجر به بروز حوادثی مانند واژگونی یا ریختن غذای داغ شود.   

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها