صبح برو کاشان عصر برگرد اما این جاهای دیدنی رو از دست نده!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- تهران شلوغ و پرهیاهوست، استان مازندران پر از مسافر است و ما در جست‌وجوی کشف زیبایی‌هایی جدید از طبیعت یا آثار تاریخی مربوط به کشورمان هستیم. زیاد هم نمی‌خواهیم توی ترافیک بمانیم یا هزینه‌های گزافی را متحمل شویم. در این صورت بهترین مقصد، کاشان است. به خصوص اگر در فصل بهار باشیم و به حضور در فستیوال گل‌ها شوق نشان دهیم. کاشان، شهری در استان اصفهان است که با تهران فاصله نسبتا کمی دارد. کاشان منظره‌ای است از خانه‌های کاهگلی و کویری ایران که باید در کوچه و پس کوچه‌هایش قدم زد و از آن چشم برنداشت. اما، اگر سفری کوتاه به کاشان دارید، از دیدن این جاذبه‌های گردشگری که راهنماتو به شما معرفی می‌کند، غافل نشوید.

حمام سلطان امیر احمد

1

به گزارش راهنماتو، اشرافی‌ترین حمام تاریخی ایران، حمام سلطان امیر احمد در کاشان است. این حمام که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است، در سال 1150 با زلزله‌ای مهیب روبه‌رو شد. بعد در دوره قاجار آن را ترمیم کردند و حالا همچنان این حمام به‌عنوان یک حمام فاخر ایرانی به ما چشمک می‌زند. مساحت این حمام چیزی در حدود هزار متر مربع است و برای ساخت آن از اصیل‌ترین عناصر معماری ایرانی، از آهک‌بری و گچ‌بری گرفته تا سقف‌های طاقی‌شکل استفاده شده است. بخش‌های متفاوت این حمام شامل، ورودی، سربینه، گرم‌خانه، بام حمام و غیره هستند که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند. به خصوص اگر به هنگام غروب، بام این حمام را نگاه کنیم با زیبایی منحصر به فردی روبه‌رو خواهیم شد.

برای رفتن به حمام سلطان امیر احمد باید در کاشان، خیابان علوی را بیابید. این حمام در کوچه سلطان امیر احمد واقع شده است.

کویر ابوزید آباد

1

این روزها کویرگردی یکی از تفریحات جذاب برای بسیاری از اکیپ‌های گردشگری شده است. اما، ممکن است که کمتر در میان کویر‌ها و تورهای کویرگردی نام کویر ابوزید آباد را شنیده باشید. این یک کویر زیبا در شهر کاشان است که اگر یکبار به آن سفر کنید، بازگشتن به آن را در اولویت قرار می‌دهید. این کویر بخش بزرگی از بند ریگ است و دسترسی به آن به شدت راحت است. نکته جالب این است که حتی در این کویر می‌توانیم از آثار تاریخی آن نیز دیدن کنیم، به عنوان مثال قلعه کرشاهی و کاروانسرای صفوی. جالب این است که به دلیل سفره‌های آب زیرزمینی پوشش گیاهی و جانوری خاصی در آن وجود دارد. گاهی حتی ممکن از بر فراز آسمان آن شاهین ببینید.

برای رفتن به کویر ابوزید آباد باید به 30 کیلومتری شرق کاشان بروید، فراموش نکنید که می‌توانید در این کویر با سافاری، آفرود، چهارچرخ و غیره تفریح کنید یا پابرهنه قدم بزنید و از تصویر آسمان در شبی پرستاره لذت ببرید.

خانه عامری‌ها

1

اگر بخواهید در کاشان برای مدت یک شب یا حتی بیشتر اقامت داشته باشید، می‌توانید در خانه عامری‌ها اقامت کنید. حتی اگر نخواهید اقامت هم داشته باشید می‌توانید به زیبایی‌های معماری آن خیره شوید. خانه‌ای که شما را به دوران قدیم خواهد برد در حالی که شکوه معماری ایرانی شما را به وجد می‌آورد. این خانه که در دوران زندیه ساخته شده است، 85 اتاق دارد. خانه عامری‌ها که نقشه معماری آن یادآور نقشه معماری خانه‌های قدیمی است از دو حیاط بیرونی و درونی تشکیل شده است. خانه عامری‌ها بخش‌های متفاوتی مثل ایوان، حوضخانه، اتاق‌های سه در و شاهنشین‌هایی که 7 دره دارد که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند و اقامتی جذاب را برای شما به همراه خواهد داشت.

برای رفتن به خانه عامری‌ها می‌توانید به خیابان علوی بروید تا این امارت زیبا را ببینید.

باغ و حمام فین

1

یکی از جذاب‌ترین نقطه‌های گردشگری کاشان که حتما باید در فصل بهار از آن دیدن کنید باغ و حمام فین است. باغ فین کاشان در این 500 سالی که ساخته شده است، فرازونشیب‌های فراوانی را از سر گذرانده. اما، سنگفرش زیبا، حوض و جوی‌های آب . درخت‌هایی زیبا تصویری جذاب از آن ساخته‌اند. این باغ بزرگ که چیزی در حدود  ۳۳۷۹۹ مترمربع مساحت دارد، معماری خاص و حیرت‌انگیزی دارد که باعث شده در یونسکو نیز ثبت شود. یکی از جذابیت‌های داخل باغ فین، حضور حمام فین کاشان است که بخش‌های متفاوتی مثل سربینه و تون دارد. معماری این بنا به شدت زیباست و به دلیل وقایع سیاسی رخ داده معروف شده است. در واقع در باغ فین کاشان دو حمام داریم که حمام صفوی معروف‌تر است.

برای رفتن به باغ و حمام فین در کاشان بهتر است به بلوار امیرکبیر رفته و مسیر خود را به سمت جنوب ادامه دهید تا با آن روبه‌رو شوید.

اگر به فستیوال گل و وقت گلابگیری نزدیک بودید، قمصر را فراموش نکنید!

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها