این 5 پادکست رو حتما گوش بده! از وقتت خوب استفاده کن و لذت ببر!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.5 دقیقه

راهنماتو- «گوش کن! وقتت رو هدر نده! همینجوری می‌تونی خیلی چیزا یاد بگیری!»

پادکست‌ها را همه دیگر می‌شناسند. در حکم یک رادیوی دیجیتال و الکترونیکی که هرآنچه دوست داشته باشید یاد بگیرید در اختیار شما قرار می‌دهند. کتاب‌های صوتی با خوانش خوب، مطالب فرهنگی، اجتماعی، تاریخی دوست داشتنی، مروری بر ادبیات یا شناخت افراد و زندگینامه‌ها و کلی مبحث دیگر که می‌توانید در پادکست‌ها جست و جو کنید و وقت‌هایی که مشغول به کاری هستید مانند رانندگی، پیاده روی، کار منزل یا به هر نوعی نمی‌توانید زمانی را برای مطالعه اختصاص بدهید به کمک شما خواهند آمد. گوش شما را در اختیار خواهند گرفت و در آخر به یک جمع بندی که برسید می‌بینید چقدر از وقت‌های مرده‌تان به خوبی استفاده کردید و آموزش دیدید. به قول شاعر: «حیف اوقات که یکسر به بطالت برود»!

به گزارش راهنماتو، اگر تا امروز به پادکست گوش کردن اهمیتی نمی‌دادید از همین الان شروع کنید و بعد از مدتی متوجه خواهید شد که چقدر به آن عادت کرده و چقدر مطلب مفید یاد گرفته‌اید!

دنیای پادکست‌ها هم تنوع و گستردگی زیادی دارد. این چند پادکست را برای شروع انتخاب کنید و با امتحان کردن هر کدام حوزه‌ی مورد علاقه تان را پیدا کرده و دیگر روی آنها متمرکز شوید.

راهنماتو برای شما 5 پیشنهاد دارد. شاید خوشتان آمد. پس خوب دقت کنید:

  • پادکست رخ:

در این پادکست شما با سرگذشت چهره‌های مختلف ایرانی و خارجی آشنا خواهید شد و در واقع با مروری بر اتفاقات مهم تاریخی شما بهتر در جریان اموری که شاید تا به امروز از آنها خبر نداشتید قرار می‌گیرید.

  • پادکست صدای مهاجر:

این پادکست برای کسانی که به سفر علاقه مندند عالی است. تجربه‌های مختلف آدم‌ها از سفر و رفتن به مناطق ناشناخته و مختلف جهان طی روایت‌های جذاب در اختیار شما قرار خواهد گرفت. گویی خودتان هم در آن سفرها همراه بوده‌اید!

0

  • پادکست چیزکست:

روایت‌های تاریخی وقتی به صورت ساده بیان بشوند جذابیتشان بیشتر است. شما در این قسمت از پادکست‌ها به وقایع و اتفاقاتی روبه رو خواهید شد که شنیدنشان خالی از لطف نیست و اطلاعات عمومیتان را هم بالا خواهد برد. به عنوان مثال یاد گرفتن اینکه یخچال و آدامس و شکلات چطور به وجود آمدند و چه پیشینه‌ای دارند برای هر کسی می‌تواند خوشایند باشد!

  • پادکست راوکست:

چهره‌ها و شخصیت‌های تاریخی و اثرگذار را شاید به اسم بشناسیم اما شناختن آنها و دانستن اطلاعات بیشتر از این افراد هم مهم است و هم جذابیت خودش را دارد. این اطلاعات دید شما را نسبت به وقایع و زندگی تغییر خواهد داد.

  • پادکست رادیو تراژدی:

یکی از بهترین پادکست‌هایی که می‌توانید گوش بدهید همین است! افراد گمنام یا کسانی که کمتر اسمی از آنها شنیده‌اید ولی شناختشان بسیار جذاب است. راه زندگی افراد گاهی با یاد گرفتن همین تجربیات به سمت و سوی خیلی خوبی تغییر خواهد کرد. حتما دنبال کنید!  

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها