5 نکته مهم آرایشی برای کسانی که پوستشان دچار آکنه است!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.7 دقیقه

راهنماتو- «خب آرایش کنم بدتر معلوم می‌شن که! هیچ کرمی پوشش نمی‌ده!»

پوست‌هایی که حساس هستند و بسیار زیاد دچار جوش و آکنه می‌شوند همیشه برای خانم‌ها ناراحت کننده و دردسرسازند! اینکه شما بخواهید با کرم پودر و پنکیک زدن آنها را بپوشانید شاید در نظر اول مفید به نظر برسد ولی کمک بزرگ و قطعی نیستند چون رنگ کرم پودر بعد از مدتی محو می‌شود و قرمزی جوش‌ها باز هم نمایان خواهد شد! پس چه باید کرد!؟ چطور آرایشی داشته باشیم که آکنه و جوش را پوشش دهد و خیالمان را برای چند ساعت هم که شده راحت کند؟!

به گزارش راهنماتو، چند پیشنهاد برای شما داریم که اگر آنها را به کار بگیرید در پوشاندن آکنه و داشتن یک آرایش مناسب به شما کمک خواهد کرد:

  • محصول مناسب بخرید

برای اینکه پوست شما حساستر از این نشود و بعد از آرایش شدت جوش‌هایتان افزایش نیابد بهتر است از محصولات ملایم استفاده کنید. نباید آرایش سنگین و غلیظ داشته باشید که به ضرر خودتان تمام شود! هنگام خرید محصول آرایشی حتما به توضیحات روی آن دقت کنید و این عبارت non-comedogenic را ببینید تا مطمئن شوید که برای پوستتان مناسب است! معنی آن هم ساده است، اگر محصولی این خاصیت را داشته باشد منافذ پوست شما را نمی‌بندد. بسته شدن منافذ یکی از دلایل ایجاد آکنه است.

بهتر است از BB کرم‌ها و ضدآفتاب‌های رنگی استفاده کنید که هم خاصیت درمانی دارند و هم سبک و پوشاننده‌اند. زمانی که پوست شما جوش دارد حتما برای خرید محصول آرایشی از پزشک متخصص پوست و زیبایی راهنمایی بگیرید چون ممکن است کرم پودری برای شما مناسب نباشد و شدت جوش‌هایتان را افزایش بدهد.

  • کم آرایش کنید!

پوست شما نیاز به استراحت دارد. آرایش روزمره و همیشگی را تعطیل کنید! حتی اگر آرایش کردن را خیلی دوست دارید باز هم تعادل به خرج بدهید و دستکم چند ساعتی در روز آرایشتان را پاک کنید تا پوست شما نفس بکشد. شب‌ها به هیچ عنوان با آرایش نخوابید حتی اگر خیلی خسته هستید باز هم این مورد را جدی بگیرید. ساعات خواب شبانه بهترین زمان برای استراحت کردن پوست شماست.

حتما با مواد مناسب آرایش را از روی پوستتان پاک کنید. استفاده از روغن‌های پاک کننده و شوینده‌های ملایم مناسب پوست‌های آکنه دار را فراموش نکنید.

  • از پوستتان مراقبت کنید!

حتما یک روتین پوستی روزانه منظم داشته باشید. اینکه تنها بخواهید با دارو خوردن آکنه‌های صورتتان از بین بروند امکان پذیر نیست. شما باید به صورت همیشگی مراقبت از پوستتان را در برنامه داشته باشید. هرچقدر پوست شما سلامتتر باشد آرایش شما هم زیباتر خواهد بود و اگر به مرحله‌ای برسید که پوست کاملا صاف و درخشنده است دیگر نیازی به آرایش سنگین و غلیظ و همیشگی ندارید.

کرم‌ها و چسب‌های کوچک ضد آکنه امکان خوبی را برای شما فراهم می‌کنند که هنگام خواب یا استراحت آنها را روی نقاط لازم قرار بدهید تا به مرور برطرف بشوند.

0

  • از رنگ‌ها کمک بگیرید!

یکی از لوازم آرایشی که همه از آن استفاده نمی‌کنند ولی بسیار کارساز است کانتور است! کانتور کردن درواقع پنهان نمودن عیوب پوست و صورت است. در کانتورها یک رنگ سبز همیشه وجود دارد که از آن برای پوشاندن نقاط قرمز که در اثر جوش و آکنه در صورت ایجاد شده است استفاده می‌کنند. شما از این کانتور سبز که در ناحیه مدنظر بمالید و بعد روی آن کرم پودر یا پنکیک بزنید متوجه می‌شوید که چقدر آرایش شما متفاوت خواهد شد. از قرمزی و التهاب جوش‌های شما دیگر خبری نخواهد بود و این اعتماد به نفس شما را هم بالاتر خواهد برد!

  • پنکیک فراموش نشود!

استفاده از پنکیک یا پودرهای آرایشی باعث مات شدن سطح پوست و آرایش شما خواهد شد. پس حتما در کنار کرم‌هایی که به صورتتان می‌زنید این نکته را درنظر داشته باشید.

  • بهداشت را رعایت کنید

تمام مواردی که گفته شد صحیح است ولی تا وقتی شما کار اصولی انجام ندهید باید همه این نکته‌ها را همیشه رعایت کنید و آکنه‌ها هم همواره با شما خواهند بود! پس در رعایت بهداشت و دور نگه داشتن پوستتان از انواع باکتری نهایت تلاشتان را بکنید. پدها و برس‌های آرایشیتان را مرتب بشویید و خشک کنید. هنگام آرایش کردن دست‌هایتان تمیز باشند. از کرم پودرهای تاریخ مصرف گذشته به هیچ عنوان استفاده نکنید. قبل از آرایش سطح پوستتان را با شوینده ملایم بشویید.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها