اگه اهل طبیعت‌گردی هستی، حتما باید این فیلم‌ها رو ببینی!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.5 دقیقه

راهنماتو- در برخی مواقع دوست داریم، همه چیز و همه کس را بگذاریم و برویم. حرف‌ها را نشنویم، شاهد اتفاقات نباشیم، خبرها را دنبال نکنیم. در چنین مواقعی طبیعت با آغوش باز پذیرای ما خواهد بود. سفری کوتاه یا بلند تفاوتی ندارد. طبیعت همواره می‌تواند ذهن ما را آرام کند و به ما یادآوری کند که زندگی هنوز، زیبایی‌های خود را دارد. اما، این سفرها می‌تواند به نوبه خود دراماتیک باشد. ممکن است به کسی نگفته باشید کجا می‌روید و گیر بیافتید، ممکن است چیز جدیدی کشف کنید یا به طور کل پس از سفر، کاملا تبدیل به آدمی دیگر شوید. راهنماتو در این مقاله فیلم‌هایی را به شما معرفی خواهد کرد که از دل زندگی طبیعت‌گردها بیرون آمده است.

1

1. فیلم 127 Hours «صد و بیست و هفت ساعت»

سال انتشار: 2010

کارگردان: دنی بویل

بازیگران: جیمز فرانکو، کیت مارا، آمبر تامبلین

به گزارش راهنماتو، فیلم 127 Hours «127 ساعت» فیلمی جذاب درباره زندگی طبیعت‌گردی به نام آرون رالستون است. این فیلم جذاب است چراکه قهرمان قصه‌اش را با انتخابی بزرگ محک می‌زند، انتخابی که پای مرگ و زندگیش در میان است. آرونِ کوهنورد بی‌خبر از همه چیز و همه کس، به طبیعت سفر می‌کند، آن هم بر فراز گراند کانیون. اما، بین دو صخره گیر می‌افتد و به مدت 5 روز برای زنده ماندن از هیچ کاری دریغ نمی‌کند. حال او باید تصمیم بگیرد! اما مدام خاطراتش را مرور می‌کند، خانواده‌اش، معشوقه‌اش و غیره. شاید این‌ها انگیزه‌ای باشد برای آرون تا تصمیمی درست بگیرد.

1

2. فیلم North Face « صورت شمالی»

سال انتشار: 2008

کارگردان: فیلیپ اشتولتسل

بازیگران: بنو فورمان، فلوریان لوکاس، یوهانا ووکالک، اولریش توکور، گئورگ فریدریش

فیلم North Face « صورت شمالی» طعم شیرین صعود به خطرناک‌ترین صخره در کوه آلپ و حسِ رقابتی است که بین دو کوهنورد زنده شده است. داستان در سال 1936 می‌گذرد و دو کوهنورد آلمانی تصمیم به صعود می‌گیرند. توجه داشته باشید که در آن دوران قضایای نازی‌ها هم مطرح بوده. در این فیلم نه تنها طبیعت، عشق به آن و صعود را به تصویر کشیده است، بلکه به زیبایی تاثیرات یک دوره تاریخی بر ورزشکاران را نیز نشان می‌دهد. برخی از نقاط هست که ما روزنامه‌نگاران را در جایی اشرافی می‌بینیم، در حالی که کوهنوردان در یک چادر می‌خوابند.

1

3. فیلم مستند Baraka «باراکا»

سال انتشار: 1992

کارگردان: ران فریک

باراکا واژه‌ای آشنا برای ما است. نام‌گذاری فیلم مستند Baraka «باراکا» از نظر ریشه‌شناسی لغوی به برکت بازمی‌گردد. این فیلم در نظر دارد تا از فرهنگ‌ مردمان در گوشه و کنار جهان حرف بزند. با این وجود ما حرفی نمی‌شنویم، ما فقط می‌بینیم. تصاویر خودشان به صدا در می‌آیند و از فرهنگ، طبیعت، تمدن، شهرنشینی و مسائل دیگر حرف می‌زنند. شاید یکی از دلایلی که این فیلم مستند بدون گفتار است، این است که فیلم باراکا برای تمام مردمان در سراسر جهان ساخته شده است. پس هرکس که آن را ببیند، حرف‌های درونش را خواهد فهمید. این یکی از پرزحمت‌ترین فیلم مستندهاست که توصیه می‌کنیم حتما طبیعت‌گردها آن را ببینند.

1

4. فیلم wild «وحشی»

سال انتشار: 2014

کارگردان: ژان-مارک ولی

بازیگران: ریس ویدرسپون، لورا درن، توماس سداسکی، میخیل هایشمان و گبی هافمن

فیلم wild «وحشی» براساس داستانی ساخته شده است که در سال 2012 شریل استرید نوشته بود. این فیلم دقیقا زندگی طبیعت‌گردی را نشان می‌دهد که برای دور شدن از زندگی سختی که دارد به طبیعت پناه می‌برد. ماجرای این فیلم در سال 1995 می‌گذرد و شریل تصمیم گرفته بدون داشتن تجربه طبیعت‌گردی، چندین مایل اطراف اقیانوس آرام بپیماید. اما سفر تنها پیاده‌روی و لذت نیست. وقتی که تنهاییم و قدم می‌زنیم، به خود فکر می‌کنیم، به سرگذشتمان، به تصمیم‌هایی که گرفتیم، به بایدها و نبایدهایی که به آن بی‌توجه بودیم و به آن نقطه عطفی که مسیر سرنوشت ما را تغییر داده است. شریل نیز به همه این‌ها فکر می‌کند. حالا زمان آن فرا می‌رسد که شریل با آدم‌های جدید روبه‌رو شود، زندگی دوباره‌ای را تجربه کند و تلخی‌های روزگار را به‌عنوان تجربه در ذهن خود مجسم کند، نه درد! این چیزی است که ما از سفر در طبیعت به آن پی می‌بریم!

1

5. فیلم The Beach «ساحل»

سال انتشار: 2000

کارگردان: دنی بویل

بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، ویرجینی لدوین، گیوم کنه، رابرت کارلایل، تیلدا سوئینتن و پترسون جوزف

فیلم The Beach «ساحل» یک ماجراجویی زیبا در دل طبیعت است. به سمت مقصدی که نمی‌دانیم کجاست. شاید باشد، شاید هم نه! این فیلم مدت زمانی از زندگی یک نخبه آمریکایی به نام ریچارد را نشان می‌دهد. ریچاردی که عاشق سفر و کشف کردن است. او به تایلند می‌رود و ماجراجویی آن از لحظه‌ای شروع می‌شود که دافی را می‌بیند. مردی که نقشه‌ای رویایی از یک جزیره به ریچارد می‌دهد، اما برای ریچارد، رویا به معنای پیدا کردن است. اگرچه دافی پس از این خودکشی می‌کند، اما ریچارد به همراه دختر و پسری فرانسوی عازم این جزیره رویایی می‌شود.

1

6. فیلم Touching the Void «لمس کردن خلا»

سال انتشار: 2003

کارگردان: کوین مک‌دانلد

بازیگران: برندان مکی، نیکلاس آرون و اولی ریال

فیلم Touching the Void «لمس کردن خلا» فیلمی مستند است که زندگی جو سیمپسون و سایمون یتس را روایت می‌کند. فیلم‌نامه این فیلم از داستانی گرفته شده است که خود سیمپسون نوشته است. داستانی که صعود و فرود خطرناک آن به جبهه غربی سیولا را نشان می‌دهد. این فیلم نیز از همان فیلم‌هایی است که با یک انتخاب شخصیت قهرمان قصه‌اش را به ما نشان می‌دهد. ماندن در خلا یا بریدن طناب. یکی از جذابیت‌های این فیلم برای تمامی طبیعت‌گردها ماجراهایی است که طبیعت برای انسان‌ها به وجود می‌آورد تا آن‌ها را محک بزند. پس از هربار مواجهه با طبیعت قطعا تبدیل به آدمی عمیق‌تر خواهیم شد!

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها